Gå til innhold

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?

Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?  

7 stemmer

1. 1. Er kvinnfolk hysteriske med juleforberedelsene?

• Ja
      5
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutes ago, Nicklusheletida said:

Nei skummet melk :)

Det slo meg, at kumelk, det ble kanskje, som brystmelk, å regne.

Noe sånt.

Men, likevel, så spiser vi jo bare kjøtt fra dyr, og ikke menneskekjøtt, vel.

Så da blir det kanskje på samme måte med, kumelken, vel.

Noe sånt.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymkode: b4a8f...8cb

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg lager fiskekabaret. Det bare MÅ jeg lage, selv om jeg nå er den eneste etter jeg ble skilt som spiser det også. 

Fiskekabaret med skummet melk som drikke? Jeg gjetter på at du er ganske alene om den kombinasjonen... :) Sånn aspik-mat får du ikke i meg, jeg spiser det meste, men aspik står jeg glatt over.

Nicklusheletida
15 minutter siden, Lillemus skrev:

Fiskekabaret med skummet melk som drikke? Jeg gjetter på at du er ganske alene om den kombinasjonen... :) Sånn aspik-mat får du ikke i meg, jeg spiser det meste, men aspik står jeg glatt over.

Sausen er det viktigste. Mange bruker bare en klatt med remulade og da blir det ikke noe godt. Jeg dynger det hele ned med masse saus.

Den består av mest kefir og så blander jeg i ganske mye remulade, litt majones og ganske mye sukker. Sausen skal være søt. Skikkelig kaloribombe.

Nå begynte jeg plutselig å glede meg til julefrokostene :)

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg lager fiskekabaret. Det bare MÅ jeg lage, selv om jeg nå er den eneste etter jeg ble skilt som spiser det også. 

Åååååå......! kan jeg få komme på besøk og hjelpe deg med å spise den? Jeg elsker kabaret - eller aspic, som vi kaller det :)

Jeg lager verdens beste saus til (mammas oppskrift) - den er helt spesielt god - du kan få oppskriften hvis du vil. Har den hjemme. Tror jammen jeg må lage aspic en gang i jula!

Annonse

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Neida, jeg joiner Nicklus!

Nicklusheletida
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Åååååå......! kan jeg få komme på besøk og hjelpe deg med å spise den? Jeg elsker kabaret - eller aspic, som vi kaller det :)

Jeg lager verdens beste saus til (mammas oppskrift) - den er helt spesielt god - du kan få oppskriften hvis du vil. Har den hjemme. Tror jammen jeg må lage aspic en gang i jula!

Du er hjertelig velkommen :)

Takk for tilbud om oppskrift. Jeg kan gjerne få den, men jeg lager jo verden beste saus selv :D Jeg har også fått oppskriften av moren min. Hennes saus er litt tynnere en min, da hun bruker mindre remulade i og hun bruker også mindre sukker. Jeg bruker masse. Her sparer jeg ikke på kaloriene :)

Hvordan er er din saus da ?

5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du er hjertelig velkommen :)

Takk for tilbud om oppskrift. Jeg kan gjerne få den, men jeg lager jo verden beste saus selv :D Jeg har også fått oppskriften av moren min. Hennes saus er litt tynnere en min, da hun bruker mindre remulade i og hun bruker også mindre sukker. Jeg bruker masse. Her sparer jeg ikke på kaloriene :)

Hvordan er er din saus da ?

Det er så sjelden jeg lager det, så jeg må alltid finne frem oppskriften. Men jeg tror det er en blanding av majones, rømme, sukker, sitron og muligens krem? Skikkelig kaloribombe ja - men helt himmelsk! Tror det er både søtt og syrlig i den. mulig det er remulade også? Skal finne den i kveld!

5 minutter siden, Xtra skrev:

Usj, fiskekabaret er ekkelt og høres direkte motbydelig ut med melk til *pføy*.

Neida! Herlig!

Jeg har heldigvis noen venner som liker det, så det har hendt at vi har laget det til for eksempel nyttårsaften og fått flere til å spise det :-)

Nicklusheletida
2 minutter siden, Xtra skrev:

Usj, fiskekabaret er ekkelt og høres direkte motbydelig ut med melk til *pføy*.

Selv om jeg kjøper inn masse godt pålegg til jul, er det nesten bare det jeg spiser + sild da :)

Men i år skal jeg ikke lage sild. Bortkastet siden det er bare jeg som spiser. Kjøper et glass med tomatsild heller og tar oppi litt ekstra løk. Det er for lite løk i kjøpesilda.

Annonse

31 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Sausen er det viktigste. Mange bruker bare en klatt med remulade og da blir det ikke noe godt. Jeg dynger det hele ned med masse saus.

Den består av mest kefir og så blander jeg i ganske mye remulade, litt majones og ganske mye sukker. Sausen skal være søt. Skikkelig kaloribombe.

Nå begynte jeg plutselig å glede meg til julefrokostene :)

Veldig enig i det med sausen. Husker en gang ei venninne skulle lage aspic og saus, og jeg gledet meg veldig. Hun hadde bare en simpel kjip vanlig remulade til, og det var ikke noe festmåltid i det hele tatt.

Nicklusheletida
3 minutter siden, påskelilje skrev:

Veldig enig i det med sausen. Husker en gang ei venninne skulle lage aspic og saus, og jeg gledet meg veldig. Hun hadde bare en simpel kjip vanlig remulade til, og det var ikke noe festmåltid i det hele tatt.

Nei, det blir ikke det samme i det hele tatt. De har det i kantina her på jobben min, men gidder aldri spise det uten skikkelig saus.

Ja, det vil jeg si. Et hus nedskrubbet i grønnsåpe, et tjuetalls sorter julekaker, stappfulle med sukker og fett (som ingen spiser), og roterende "hagereinsdyr" i plast med blinkende LED-lys! Bare kvinnfolk som kan komme på noe slikt.

Anonymkode: b979d...0c7

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det vil jeg si. Et hus nedskrubbet i grønnsåpe, et tjuetalls sorter julekaker, stappfulle med sukker og fett (som ingen spiser), og roterende "hagereinsdyr" i plast med blinkende LED-lys! Bare kvinnfolk som kan komme på noe slikt.

Anonymkode: b979d...0c7

Steike så glad jeg er for at du ikke er kjæresten min! Her er det i år faktisk han som står i bresjen for julerengjøringen og i går satt han og bladde i kokeboka vår og fant det han ville vi skal bake. :wub: Hagereinsdyr har vi dog ikke. Ikke ennå. ;) 

34 minutes ago, Lillemus said:

Steike så glad jeg er for at du ikke er kjæresten min! Her er det i år faktisk han som står i bresjen for julerengjøringen og i går satt han og bladde i kokeboka vår og fant det han ville vi skal bake. :wub: Hagereinsdyr har vi dog ikke. Ikke ennå. ;) 

En ekte smiskemann har du fått deg.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ekte smiskemann har du fått deg.

Etter 11 år er det ikke nødvendig å smiske. :) Han er en ordentlig Mann og han vet hva som gjør meg glad, men han lar seg ikke pelle på nesa. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...