Gå til innhold

Hva er grunnen til at de med asperger ikke jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men må du absolutt nevne på jobbintervjuet at du har asperger?

Da er det isåfall ikke rart at du ikke får jobb..

Anonymkode: 97409...f57

Kanskje de merker at det er noe "rart"?

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de merker at det er noe "rart"?

Anonymkode: 3031b...186

Ja, men innen dem merker at det er noe "rart", så har dem alt ansatt deg. Og man kan ikke sparke folk med begrunnelse av at de er "rare", det fins lover mot slikt.

Skjønner du?

Det er derfor man ikke sier det.... du kan si det etterpå, ikke før...

Anonymkode: 97409...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men innen dem merker at det er noe "rart", så har dem alt ansatt deg. Og man kan ikke sparke folk med begrunnelse av at de er "rare", det fins lover mot slikt.

Skjønner du?

Det er derfor man ikke sier det.... du kan si det etterpå, ikke før...

Anonymkode: 97409...f57

Det er ganske sikkert de merker det er noe "rart" under intervjuet.

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Kayia said:

Dere med asperger er jo like forskjellige som oss andre

Hvis det stemmer, hva er asperger da? F.eks. hvis man har depresjon så er man deprimert. Eller hvis man har diabetes så har man problemer med blodsukkeret.

Anonymkode: 57ddf...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det stemmer, hva er asperger da? F.eks. hvis man har depresjon så er man deprimert. Eller hvis man har diabetes så har man problemer med blodsukkeret.

Anonymkode: 57ddf...2bf

Really? Så du mener at alle med asperger er like? De som har depresjon er deprimerte, ja. Men noen er så deprimerte at de tar livet av seg. På langt nær alle gjør det! Så er de med depresjon like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Maw87 said:

Really? Så du mener at alle med asperger er like? De som har depresjon er deprimerte, ja. Men noen er så deprimerte at de tar livet av seg. På langt nær alle gjør det! Så er de med depresjon like?

Negasjonen av "alle med aspergers er forskjellige" er ikke "alle med aspergers er like".

Sånn er det nok.

Anonymkode: 57ddf...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo ikke lyve heller, men så lenge de ikke spør, så må jeg ikke si noe nei. Men jeg har faktisk aldri vært på ett jobbintervju da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jokke89 skrev:

Kan jo ikke lyve heller, men så lenge de ikke spør, så må jeg ikke si noe nei. Men jeg har faktisk aldri vært på ett jobbintervju da...

De har ikke lov å spørre etter diagnoser på et jobbintervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har vel for så vidt ikke det.. Men kan vel lønne seg å være ærlig kanskje, om man har visse utfordringer, men som med riktig tilrettelegging ikke blir noe problem ? Men å komme seg i jobb er ikke noe jeg kan fokusere på akkurat nå, siden jeg går på skole. Må nesten prøve å komme meg videre i livet etter hvert.. Har i alle fall ikke planlagt å være "statsansatt" resten av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maw87 skrev:

Really? Så du mener at alle med asperger er like? De som har depresjon er deprimerte, ja. Men noen er så deprimerte at de tar livet av seg. På langt nær alle gjør det! Så er de med depresjon like?

Ja men alle aspergere (som har fått korrekt diagnose da) har jo de samme symptomene.

Men bortsett fra symptomene så har jo alle folk forskjellig personpighet, interesser osv

Så de med asperger er jo like, men allikevel ulike

Anonymkode: 97409...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja men alle aspergere (som har fått korrekt diagnose da) har jo de samme symptomene.

Men bortsett fra symptomene så har jo alle folk forskjellig personpighet, interesser osv

Så de med asperger er jo like, men allikevel ulike

Anonymkode: 97409...f57

Sånn er det nok.

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn er det nok.

Anonymkode: 3031b...186

Ja, det er ikke vits i kvelurere noe mer på det.

Da blir det bare hysteri, og det vil vi ike ha noe av, vil vi?

Det er forskjell på folk.

Anonymkode: 97409...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ikke vits i kvelurere noe mer på det.

Da blir det bare hysteri, og det vil vi ike ha noe av, vil vi?

Det er forskjell på folk.

Anonymkode: 97409...f57

Nei, kverulerings skal vi ikke ha noe av her, vel. 

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men alle aspergere (som har fått korrekt diagnose da) har jo de samme symptomene.

Men bortsett fra symptomene så har jo alle folk forskjellig personpighet, interesser osv

Så de med asperger er jo like, men allikevel ulike

Anonymkode: 97409...f57

Så du mener at alle med asperger har alle symptomene og har diagnosen i like sterk grad?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man mangler sosiale skills, så er det vanskelig å komme inn i arbeidslivet. Spesielt i dag, når man helst skal framstå så utadvendt som mulig, til og med i jobber som er rutineprega og egentlig ikke krever så mye sosialisering. Har man en diagnose på toppen av det hele, så er det nok enda verre. Vi lever i en verden hvor man skal være vellykka og glansa og ikke vise sårbare sider. Det er fælt, men sånn er det blitt dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jokke89 skrev:

Nei, de har vel for så vidt ikke det.. Men kan vel lønne seg å være ærlig kanskje, om man har visse utfordringer, men som med riktig tilrettelegging ikke blir noe problem ? Men å komme seg i jobb er ikke noe jeg kan fokusere på akkurat nå, siden jeg går på skole. Må nesten prøve å komme meg videre i livet etter hvert.. Har i alle fall ikke planlagt å være "statsansatt" resten av livet...

Om man trenger tilrettelegging for å kunne utføre den jobben man søker på så mener jeg at man må fortelle om det i intervjuet. Ellerså blir man jo ansatt på feil grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,, det er det jeg mener jeg og.. Om det er en arbeidsgiver som vil ansette deg, så kan det faktisk hende de er villige til å ansette deg... Selv om det trenges tilrettelegging .

Endret av Jokke89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Jokke89 skrev:

Ja,, det er det jeg mener jeg og.. Om det er en arbeidsgiver som vil ansette deg, så kan det faktisk hende de er villige til å ansette deg... Selv om det trenges tilrettelegging .

Ja, det kan jo hende. Uansett så trengs jo tilretteleggingen og da er det like greit å si det med engang. Om arbeidsgiveren ikke er interessert i å tilrettelegge så er han ikke det selv om du er ansatt også ender det med at du må slutte fordi du ikke klarer jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...