Gå til innhold

Hva er grunnen til at de med asperger ikke jobber?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jokke89 skrev:

Men selv om man har krav på noe, så trenger man jo ikke nødvendigvis få det, da...

Det er vel så at man ikke nøvdendigvis trenger å ta i mot.

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jokke89 skrev:

Mulig det, men av og til så  må man jo akseptere at ting er som de er, selv om det ikke er noe man nødvendigvis vil..

Men da bør man ikke klage men egentlig være takknemmelig. Tross alt bedre å være trygda enn å være uteligger og sosialklient.

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jokke89 skrev:

Man kan faktisk komme seg ut av trygda, om man skulle bli friskere eller føle at man greier mer selv..

Ja, ingen ting hadde vært bedre enn det.

Anonymkode: 3031b...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer jo nå, og håper at jeg kan greie å få meg en jobb etter hvert. Da er det jo ikke sikkert jeg trenger trygda til slutt. Men man må jo bare akseptere at det er som det er, selv om det er tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
33 minutter siden, Jokke89 skrev:

Jeg studerer jo nå, og håper at jeg kan greie å få meg en jobb etter hvert. Da er det jo ikke sikkert jeg trenger trygda til slutt. Men man må jo bare akseptere at det er som det er, selv om det er tøft.

Lykke til. Skriftlig er det ikke mulig for meg å merke at du har noen diagnose, så jeg vil tro du kan mestre mange jobber. Det er riktignok et mindretall av de med aspergers som er i full jobb, men det er da noen. Jeg tror du har en god sjanse til å bli blant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha, Gargamel :) Hyggelig å høre at du mener jeg har en god sjanse til å bli en av dem med asperger i jobb,  det er jo det jeg håper på selv og :) Men må jo naturligvis jobbe for å komme seg dit da, men det er jeg villig til og forberedt på å gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har betydning, er jo naturligvis hvordan du fungerer .. Og om du finner noen som tørr å satse på deg, selv om du har en diagnose... Med hjelp av NAV, naturligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jokke89 skrev:

I følge rettspraksis ja. Men det er ikke lagt opp til det som du ser av rundskrivet, men sånn er det.. Har visst nettopp stått opp omtrent jeg, var visst litt trøtt.

Men det er rettspraksis som bestemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Gargamel skrev:
  •  

Ja det er jo det, da, dessverre kan man kanskje si ...... Men sånn er det jo, og det får man bare akseptere da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Jokke89 said:

Det som har betydning, er jo naturligvis hvordan du fungerer

Uføretrygd avklares som en helhetsvurdering bestående av ting som diagnostiske vurderinger og resultat av arbeidsutprøvning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...