AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 14 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said: Jeg håper du har en kompetent behandler. Med tvang/ocd er det vanligvis ikke nok med øvre standarddose. Ei heller er psykoterapien noe for enhver behandler. Her skal det superspesialistkompetanse til. Det høres bare supert ut. Anonymkode: a052d...8e1 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Det kan bli litt vel mye "ett steg av gangen". Når hele livet består av å tenke slik for å komme seg gjennom dagene, da bli man mere sliten enn mange kan forestille seg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg håper du har en kompetent behandler. Med tvang/ocd er det vanligvis ikke nok med øvre standarddose. Ei heller er psykoterapien noe for enhver behandler. Her skal det superspesialistkompetanse til. Jeg var veldig preget av OCD en periode , noe av det mest skremmende jeg har opplevd. Trodde faktisk ikke jeg skulle overleve en fremtid .. Min tvang innebar mye død, smitte, skade og katastrofe . Gikk litt for lenge uten riktig behandling før jeg kom til ved et OCDteam.( var litt min egen skepsis som gjorde at ting tok tid). Denne behandlingen er ikke for " pingler" men jeg ble mye bedre . Fantastiske folk rett og slett. Gikk der i over ett år men ble ikke helt frisk. Prøvde endelig Cipralex som hjalp på tankekjøret . OCDen var også en slags feilslått måte å takle angst på. Hjalp meg til å takle et traume som jeg nå må ta tak i. Opplevde skyld i en traumatisk episode der en person døde. ( må også en gang ta tak i incest ). Mange år med strek angst og tvang førte til en nå lengre depressiv periode... Jeg tror egentlig at jeg innerst inne straffer meg selv ved å tenke at jeg ikke fortjener en fremtid... Kanskje det er flere som tenker slik ? Anonymkode: 23cea...df6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 10 minutter siden, BamseLiten skrev: Det kan bli litt vel mye "ett steg av gangen". Når hele livet består av å tenke slik for å komme seg gjennom dagene, da bli man mere sliten enn mange kan forestille seg. Sorry. Jeg maser litt for mye. Nesten for å overbevise meg selv.. Vet alt om å være sliten ... Anonymkode: 23cea...df6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg håper du har en kompetent behandler. Med tvang/ocd er det vanligvis ikke nok med øvre standarddose. Ei heller er psykoterapien noe for enhver behandler. Her skal det superspesialistkompetanse til. NHD . Jeg vil bare tilføye en ting. Jeg kan akseptere og forstå at behandlere flest ikke har kompetanse på denne lidelsen . Men det som enda skremmer meg er at de fleste ikke forstod at man virkelig trengte en med spesialkompetanse . Manglende forståelse for lidelsestrykket og alvoret i denne lidelsen . Manglende forståelse for betydningen av medikamentell behandling ... Opplever det enda som svært smertefullt å tenke på... at det måtte gå så mange år før jeg fikk informasjon og egne erfaringer til å forstå dette ? Anonymkode: 23cea...df6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.