Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Jeg håper du har en kompetent behandler. Med tvang/ocd er det vanligvis ikke nok med øvre standarddose. Ei heller er psykoterapien noe for enhver behandler. Her skal det superspesialistkompetanse til.

Det høres bare supert ut.

Anonymkode: a052d...8e1

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det kan bli litt vel mye "ett steg av gangen". Når hele livet består av å tenke slik for å komme seg gjennom dagene, da bli man mere sliten enn mange kan forestille seg. 

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg håper du har en kompetent behandler. Med tvang/ocd er det vanligvis ikke nok med øvre standarddose. Ei heller er psykoterapien noe for enhver behandler. Her skal det superspesialistkompetanse til.

Jeg var veldig preget av OCD en periode , noe av det mest skremmende jeg har opplevd. Trodde faktisk ikke jeg skulle overleve en fremtid .. Min tvang innebar mye død, smitte, skade og katastrofe . Gikk litt for lenge uten riktig behandling før jeg kom til ved et OCDteam.( var litt min egen skepsis som gjorde at ting tok tid). Denne behandlingen er ikke for " pingler" men jeg ble mye bedre . Fantastiske folk rett og slett. Gikk der i over ett år men ble ikke helt frisk. Prøvde endelig Cipralex som hjalp på tankekjøret . OCDen var også en slags feilslått måte å takle angst på. Hjalp meg til å takle et traume som jeg nå må ta tak i. Opplevde skyld i en traumatisk episode der en person døde. ( må også en gang ta tak i incest ). Mange år med strek angst og tvang førte til en nå lengre depressiv periode... Jeg tror egentlig at jeg innerst inne straffer meg selv ved å tenke at jeg ikke fortjener en fremtid... Kanskje det er flere som tenker slik ? 

Anonymkode: 23cea...df6

Skrevet
10 minutter siden, BamseLiten skrev:

Det kan bli litt vel mye "ett steg av gangen". Når hele livet består av å tenke slik for å komme seg gjennom dagene, da bli man mere sliten enn mange kan forestille seg. 

Sorry. Jeg maser litt for mye. Nesten for å overbevise meg selv.. Vet alt om å være sliten ... 

Skrevet
4 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

NHD . Jeg vil bare tilføye en ting. Jeg kan akseptere og forstå at behandlere flest ikke har kompetanse på denne lidelsen . Men det som enda skremmer meg er at de fleste ikke forstod at man virkelig trengte en med spesialkompetanse . Manglende forståelse for lidelsestrykket og alvoret i denne lidelsen . Manglende forståelse for betydningen av medikamentell behandling ...  Opplever det enda som svært smertefullt å tenke på... at det måtte gå så mange år før jeg fikk informasjon og egne erfaringer til å forstå dette ?  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...