AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Jeg var veldig ustabil i mange år. Prøvde mange forskjellige medisiner. Ganske raskt etter oppstart med lithium skjedde noe. Jeg ble roligere og mer stabil. Et halvt år var jeg frisk før jeg merket en gradvis forverring igjen. Nå har det gått lang tid og jeg lurer på om det har hensikt å fortsette med lithium? Jeg har seponert det meste av AD, uten å merke forandring. Jeg sliter mye uansett. Nå er det lithium jeg vurderer å seponere. Men da jeg hadde så god effekt i starten er jeg mer skeptisk til å seponere den. Eller har det bare vært troen som gav effekt? Anonymkode: b12a1...97e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 En liten historie: En mann med BP var henvist etter å ha vært stabil i over 30 år på litium. Spørsmålet var seponering. Jeg var skeptisk, men han var bestemt. To uker senere var jeg på kongress i Amsterdam. En foreleser viste en studie om at risiko for tilbakefall innen 3 mnd ved seponering var over 90%. Jeg ringte umiddelbart til avdelingen, de skaffet meg hans telefonnummer, og jeg fikk avverget "katastrofen". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: En liten historie: En mann med BP var henvist etter å ha vært stabil i over 30 år på litium. Spørsmålet var seponering. Jeg var skeptisk, men han var bestemt. To uker senere var jeg på kongress i Amsterdam. En foreleser viste en studie om at risiko for tilbakefall innen 3 mnd ved seponering var over 90%. Jeg ringte umiddelbart til avdelingen, de skaffet meg hans telefonnummer, og jeg fikk avverget "katastrofen". Men når jeg er ustabil og sliter mye tross lithium. Har det da hensikt å fortsette? Vil jeg bli enda verre hvis jeg slutter? Anonymkode: b12a1...97e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil jeg bli enda verre hvis jeg slutter? Anonymkode: b12a1...97e Det er overveiende sannsynlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 Skrevet 10. januar 2017 1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er overveiende sannsynlig. Ok. Det er lithium jeg har vært mesk skeptisk til å seponere også. Anonymkode: b12a1...97e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.