Gå til innhold

Ny jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da det ikke er mulig å få noen som helst tilpasning av arbeidstiden, må jeg forsøke å finne meg en annen jobb. Spørsmålet er; må/bør jeg si ifra til ny arbeidsgiver at jeg er bipolar, og i så fall når?

Hilsen bipolar som sliter med skiftarbeid, særlig dumping fra sen kveldsvakt til tidlig dagvakt. 

Anonymkode: 43809...547

Drømmeautomat
Skrevet

Arbeidsgiveren din har ingen rett til å få vite om diagnosen din. Men hvis du tror det er mulighet for at arbeidsgiveren kan tilpasse arbeidstida for deg, så er jo det et viktig argument.

Arbeidsgiveren har muligens en plikt til å tilrettelegge. Hør med legen din, eller fagforeningen hvis du er organisert.

Skrevet

Hei for min del har det vært positivt å være åpen jeg er ikke bipolar men har Adhd og de ser det som en resurs og jeg har blitt møt med respekt og åpenhet så det er vanskelig å si i forhold til din jobb men som nevnt i svar ovenfor så ville jeg snakket med fagforeningen er din arbeidsplass en ia bedrift?

Anonymkode: ab33b...e5a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...