Gå til innhold

NhD - cipralex dråper - farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD, jeg har nettopp henta ut cipralex i dråpeform. :)

MEN Jeg leser at den inneholder 98% etanol, (og at hver dråpe inneholder 4.7mg etanol), dette høres jo veldig mye ut og skadelig?:( Drikke alkohol hver dag.. blir man ikke rusmisbruker da? Jeg har ikke lyst på leverskade og nyresvikt:(

Vil jeg bli rusa av den? Og vil en bli alkoholpåvirka (ifh bilkjøring)?

Anonymkode: 4e17a...8f0

Skrevet (endret)

En halvliter øl inneholder 20-25.000 mg etanol. Og folk drikker relativt mange sånne iblant.

Om du tar 5000 dråper, er det like mye etanol som i en pils. Sagt med andre ord, en ordinær dose på 10 dråper tilsvarer en milliliter øl. Det tåler du :-)

De fleste ordinære matvarer inneholder mer etanol enn dette.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

En halvliter øl inneholder 20-25.000 mg etanol. Og folk drikker relativt mange sånne iblant.

Om du tar 5000 dråper, er det like mye etanol som i en pils. Sagt med andre ord, en ordinær dose på 10 dråper tilsvarer en milliliter øl. Det tåler du :-)

De fleste ordinære matvarer inneholder mer etanol enn dette.

Ok, men mener du at det er etanol i matvarer?

Siden ikke nhd ser ut til å svare, vet du om 10 dråper daglig vil synes på en alkotest eller påvirke mine kjøreegenskaper på noen måte?:unsure:

Anonymkode: 4e17a...8f0

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det slår ikke ut på alkotest, og det påvirker ikke kjøring. Da måtte du tatt ca 2-3000 dråper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...