Gå til innhold

NHD. Jeg føler ingenting for mine nærmeste

Anbefalte innlegg

Skrevet

NHD . Jeg strever veldig med en ting. Jeg sliter med å føle noe for mine nærmeste. Det er vanskelig fordi jeg er så involvert i livene deres. Jeg har problemer med å henge med i en samtale og svare på ting. De klager hele tiden på at jeg er fjern. Har vært slik i to år nå både uten og med medisin... Hadde i forkant av dette to år der jeg var veldig psyk.. Hadde også før det hatt mange utfordrende og travle år. Forstår at dette kan være pga depresjon men kan det også være pgs PTSD ?. Eller er jeg bare utbrent etter veldig mange tøffe år...?. Eller er det antidepressiva som gjør det?. Vet at jeg bevisst distanserte meg fra de i en lengre periode fordi jeg hadde så sterkt ønske om å dø . Dette har vart så lenge nå at jeg ikke vet om jeg finner tilbake til morsfølelsen.??? ( pleide å være veldig engasjert i ungene mine). Jeg gjør rutinemessig de praktiske tingene. Har ikke små barn lengre men tenåringer... Har også en mann som fortjener så mye bedre ... 

Anonymkode: 5c0ed...08f

Skrevet

Da jeg ble "frisk" av psykose, så fikk jeg anhedoni. Det lurte meg til å tro att jeg ikke lengre elsket eksen min. Da hun ble lei av min avvisenhet, så slo hun opp. Og den som fikk kjærlighetssorg var meg. Anhedoni, kan det være det du har? Kommer med fler typer psykiatriske sykdommer.

Anonymkode: f5584...424

Skrevet

Det er veldig mye som burde vært uttdypet om et arbeidsliv som bare skaper ofre på alle kanter og tapper siste livsgnist av alle aktører nesten uansett

Skulle ønske jeg visste medisin

Anonymkode: 8725e...a9e

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble "frisk" av psykose, så fikk jeg anhedoni. Det lurte meg til å tro att jeg ikke lengre elsket eksen min. Da hun ble lei av min avvisenhet, så slo hun opp. Og den som fikk kjærlighetssorg var meg. Anhedoni, kan det være det du har? Kommer med fler typer psykiatriske sykdommer.

Anonymkode: f5584...424

Takk for at du gav meg et seriøst svar. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg støtter den som skriver om anhedoni. Anhedoni er kanskje det viktigste, men også mest ukjente/oversette depresjonssymptom. Er du fortsatt deprimert?

Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg støtter den som skriver om anhedoni. Anhedoni er kanskje det viktigste, men også mest ukjente/oversette depresjonssymptom. Er du fortsatt deprimert?

Er inne i en mer depressiv periode igjen nå ja. Men har følt på dette lenge selv i bedre perioder. Da jeg gikk på litt større doser med antidepressiva trodde jeg det var pga avflating av medisin. Men så følte jeg mer likegyldighet til de rundt meg da jeg trappet ned igjen. Har en gang snakket med deg om at jeg er en sykepleier som ble skyld i at en pasient døde. Ble etter det veldig psykisk dårlig. I flere år hadde jeg en tanke om å nekte meg selv retten til å leve. Forandret helt synet på meg selv som menneske, det var liksom slutt på hvem jeg var og på livet mitt slik jeg hadde kjent det. Tror jeg etter det begynnte å føle på denne likegyldigheten og fremmedgjøringen ovenfor mine barn. Har ikke turt å snakke med behandleren min om dette .

ObservingSnailReproduction
Skrevet
16 hours ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Jeg ønsker bare å utnytte situasjonen og spørre om det er noen gode måter å overkomme Anhedoni på via medisin?

- Sneglen

Skrevet
16 timer siden, ObservingSnailReproduction skrev:

Jeg ønsker bare å utnytte situasjonen og spørre om det er noen gode måter å overkomme Anhedoni på via medisin?

- Sneglen

Wellbutrin eller visse AP i meget lave doser er vel det som har vist effekt? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...