Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker i en lunsj på jobben engang at vi diskuterte mulighet for nylæring for voksne

Vår sjef dengang hevdet at voksne nærmest hadde umulige odds til nylæring noe jeg tror er helt feil

Jeg vet det finnes voksenopplæringssenter og lingnende samtidig er det en del arbeidsplasser som mangler spesiell kompetanse de vil trenge fremover

Føler liksom linken mellom etterspurt kunnskap og mulige arbeidstakere er for svak

Dersom man kartla kanskje etterspørsel på 5 års tid frem og tilbø utdanningsopplegg for arbeidsledige kunne man sluse inn arbeidskraft i arbeidsmarkedet mer målrettet som en mulighet ved siden av annet Man ville selvfølgelig trenge milepæler og krav til framdrift underveis og ordinære avtaler 

I det hele ha mere utvikling av nylæring for alle

Jeg føler for min egen del at mitt nærveslit henger mye sammen med manglende nylæring noe jeg har reflektert over etter kommunikasjon med dere

Tror dere man er inne på noe der?

Anonymkode: 7ca0a...eb6

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har helt rett. Nylæring kan og bør foregå hele tiden. I de beste og mest vellykkede kompetansebedrifter kjører en etterutdanning på ansatte helt frem til pensjonering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...