AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Helt kort . Hadde sterkt ubehag av oppstart på cipralex . Tok ca to mnd før ønsket effekt. Siste tre mnd gått på bare 5 mg. Gikk rett over til 10 mg brintillix for en uke siden. Har nå nesten sterkere ubehag av oppstart med brintillix.( trykk i hodet, sløv, svimmel, uvirkelighetsfølelse, økt angst). Vært skremmende deprimert siste dager. Spørsmålet er : 1). Vil det ta like lang tid å komme over disse oppstart problemene som ved cipralex ? 2) Trodde det var mest vanlig hos ungdommer å ha så depressiv reaksjon i begynnelsen .? 3). Sobril virker noen timer men gir økt angst når den slutter å virke. Bør jeg unngå denne ?. Anonymkode: a7e00...987 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 1. Du har ca doblet dosen. Det er umulig å svare på varighet av ubehaget på individnivå. Kvalifisert gjetting sier noe kortere. 2. Sobril. Kun du kan vurdere totaleffekten. Er bedringen noen timer verdt mer enn forverringen etterpå? Om svaret kommer ut i null, vil jeg anbefale å avstå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 Takk for svar Anonymkode: a7e00...987 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 Skrevet 12. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt kort . Hadde sterkt ubehag av oppstart på cipralex . Tok ca to mnd før ønsket effekt. Siste tre mnd gått på bare 5 mg. Gikk rett over til 10 mg brintillix for en uke siden. Har nå nesten sterkere ubehag av oppstart med brintillix.( trykk i hodet, sløv, svimmel, uvirkelighetsfølelse, økt angst). Vært skremmende deprimert siste dager. Spørsmålet er : 1). Vil det ta like lang tid å komme over disse oppstart problemene som ved cipralex ? 2) Trodde det var mest vanlig hos ungdommer å ha så depressiv reaksjon i begynnelsen .? 3). Sobril virker noen timer men gir økt angst når den slutter å virke. Bør jeg unngå denne ?. Anonymkode: a7e00...987 Som om jeg skulle skrevet det selv, akkurat det samme hos meg. Gikk mange år på cipramil hvor effekten avtok. Byttet til cipralex og ble kjempe dårlig, holdt ut et par mnd på denne. Byttet så til brintellix og holdt ut ca 8 uker med elendighet på denne. Endte opp tilbake på cipramil og tar nå i tillegg Seroquel depot, og bank i bordet: denne kombinasjonen ser ut til å virke. Har nå ingen bivirkninger annet enn litt trøtthet, men heller trøtt enn masse angst.Jeg tar vival på morgenen når angsten er som værst, men er fortsatt under opptrapping på Seroquel depot og trenger mindre vival etterhvert som denne virker. Dette er kun min erfaring, fasiten for deg kan jo være en annen. Lykke til :-) Anonymkode: e8ae2...cd7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.