Gå til innhold

Å respektere hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Respekterer dere hverandre, at folk er ulike og tenker ulikt om ting? Jeg kan se ting fra mange ulike ståsteder, respekterer det....alle har sin vei å gå. Det er greit for meg hva man enn måtte mene og tro, så lenge man ikke skader andre. Kardemommeloven er en god ting. Det er viktig at man får være seg selv, hvem skal man ellers være? 

Skrevet

Det er viktig å si det man mener er sannheten og virkeligheten. Det finnes bare en sannhet, og en virkelighet. Det er ikke mangel på respekt, det er ikke konstruktivt å ikke korrigere andre.

Skrevet
11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er viktig å si det man mener er sannheten og virkeligheten. Det finnes bare en sannhet, og en virkelighet. Det er ikke mangel på respekt, det er ikke konstruktivt å ikke korrigere andre.

Det er jo du som korrigerer andre her. Det finnes like mange sannheter som det finnes mennesker. En psykolog sa til meg en gang, hvis ti personer var vitne ti det samme ville de ha ti ulike forklaringer. 

Skrevet
32 minutter siden, Kanonføde skrev:

WOW!!!! Dette var interessant!!!!. Du sier at DU  MÅ si det DU MENER er sannheten og virkeligheten .... og at DITT syn på sannhet og virkelighet er det eneste rette ?. Kan det hende at finnes en annen sannhet og virkelighet enn det du tror ??? 

Anonymkode: ca303...1fb

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

WOW!!!! Dette var interessant!!!!. Du sier at DU  MÅ si det DU MENER er sannheten og virkeligheten .... og at DITT syn på sannhet og virkelighet er det eneste rette ?. Kan det hende at finnes en annen sannhet og virkelighet enn det du tror ??? 

Enkelte går med skylapper! Ser bare seg og sitt, har ikke respekt for andre. 

Skrevet
53 minutter siden, Kanonføde skrev:

Ble litt nysgjerrig jeg. Hva er den ene sannheten og virkeligheten ?? . Dette er det mange som søker etter ...

Skrevet

Alle bør si til andre hva de mener er sannhet og virkelighet. Det er mangel på respekt, og ansvarlighet, å gjøre noe annet. Det blir opp til de som er uenige å få andre til å forandre mening. Det må diskusjon til for å komme frem til en bedre forståelse, man skal ikke bare la alt stå usagt.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det er ikke alle "sannheter" som behøver å legges frem heller da. 

Skrevet
10 minutter siden, Kanonføde skrev:

Alle bør si til andre hva de mener er sannhet og virkelighet. Det er mangel på respekt, og ansvarlighet, å gjøre noe annet. Det blir opp til de som er uenige å få andre til å forandre mening. Det må diskusjon til for å komme frem til en bedre forståelse, man skal ikke bare la alt stå usagt.

Kan man ikke være enige om at man har ulike sannheter?

Skrevet
1 minutt siden, BamseLiten skrev:

Det er ikke alle "sannheter" som behøver å legges frem heller da. 

Det er sant, noe bør man holde for seg selv. 

Skrevet
1 minute ago, stjernestøv said:

Kan man ikke være enige om at man har ulike sannheter?

Det finnes bare en sannhet når det kommer til objektive forhold. Man kan såklart la være å diskutere, men da kommer ingen noen vei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min erfaring er at det ikke er så mange områder hvor det finnes 100% sannheter eller riktig/galt. Oftere dreier det seg om mer eller mindre sannsynlig eller mer eller mindre hensiktsmessig.

Skrevet
8 minutter siden, Kanonføde skrev:

Er litt enig med deg. Jeg liker egentlig bedre at mennesker har meniger om sannhet og virkelighet enn at de likegyldig bare følger massen. Jeg er sikker på at vi er enig om mye. Fått inntrykk at du kanskje blir litt opprørt av  åndelighet ..., det er ikke alt som kan diskuteres . Tror er ikke så lett å diskutere fordi man gjerne tror på noe som ikke kan bevises . Men for mennesker som opplever det er det virkelig. Det betyr ikke at jeg er enig med all åndelighet og noe tror jeg er psykisk lidelse . Jeg tror på et liv etter døden. Jeg kan ikke bevise det men du kan heller ikke motbevise det..:)

Skrevet

Som menneske gjør jeg så godt jeg kan. Det vil si jeg respekterer de aller fleste menneskers meninger, ulike sannheter, overbevisninger og følelser rundt det. Men det finnes klare unntak. 

Anonymkode: c282d...c8c

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg er vant til at folk er uenige og diskuterer politikk f.eks uten å være uvenner. Sånn sett har ingen har noe å tape på å krangle mot meg på dol f.eks.

Jeg tror det for alle praktiske formål bare finnes én fysisk virkelighet som vi tolker og oppfatter på ulike måte.

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg er enig og vil prøve å t det til meg Det er så lett å bli revet med i debatt tror jeg bare

Glemme også at alle har det ikke noe særlig. også så fort gjort

Alt tar ofte tid

Skrevet
56 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det finnes bare en sannhet når det kommer til objektive forhold. Man kan såklart la være å diskutere, men da kommer ingen noen vei.

Er det vits å komme noen vei? Let it be!

Skrevet
54 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Min erfaring er at det ikke er så mange områder hvor det finnes 100% sannheter eller riktig/galt. Oftere dreier det seg om mer eller mindre sannsynlig eller mer eller mindre hensiktsmessig.

Akkurat. Og hvem vet hva som er hensiksmessig for andre? Man lever sitt liv. 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som menneske gjør jeg så godt jeg kan. Det vil si jeg respekterer de aller fleste menneskers meninger, ulike sannheter, overbevisninger og følelser rundt det. Men det finnes klare unntak. 

Anonymkode: c282d...c8c

Ja man kan ikke respektere når noen skader andre med sine overbevisninger. 

Skrevet
45 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg er vant til at folk er uenige og diskuterer politikk f.eks uten å være uvenner. Sånn sett har ingen har noe å tape på å krangle mot meg på dol f.eks.

Jeg tror det for alle praktiske formål bare finnes én fysisk virkelighet som vi tolker og oppfatter på ulike måte.

Ja det er ditt syn og det respekterer jeg, men for mange finnes det så mye mer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...