Gå til innhold

Å respektere hverandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg er enig og vil prøve å t det til meg Det er så lett å bli revet med i debatt tror jeg bare

Glemme også at alle har det ikke noe særlig. også så fort gjort

Alt tar ofte tid

Det er skremmende for meg når noen tror de sitter med hele sannheten, det sier mye om dem. Vi har ulike sannheter, og noens vei er ikke mer rett enn andres. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Man må bare prøve å skjerme seg mot alle brutale bøller uansett

break even

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Respekterer dere hverandre, at folk er ulike og tenker ulikt om ting? Jeg kan se ting fra mange ulike ståsteder, respekterer det....alle har sin vei å gå. Det er greit for meg hva man enn måtte mene og tro, så lenge man ikke skader andre. Kardemommeloven er en god ting. Det er viktig at man får være seg selv, hvem skal man ellers være? 

Kardemommeby, er ikke der hu firkanta gneldrekjerrings "Tante Sofie" styrer og dømmer folk opp og ned? "Alle skal være som oss hvis ikke er dere ikke velkommen" Godt syn, ironisk ment...

Anonymkode: 909bb...c79

Skrevet
1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Man må bare prøve å skjerme seg mot alle brutale bøller uansett

break even

Ja. Bøller må man holde seg unna. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kardemommeby, er ikke der hu firkanta gneldrekjerrings "Tante Sofie" styrer og dømmer folk opp og ned? "Alle skal være som oss hvis ikke er dere ikke velkommen" Godt syn, ironisk ment...

Godt det var ironisk ment. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Godt det var ironisk ment. 

Ironisk ment var at det var godt syn. Google Tante Sofie eller les kardemommeby om igjem og se hva slags synspunktet som kommer til syne.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Akkurat. Og hvem vet hva som er hensiksmessig for andre? Man lever sitt liv. 

Som lege må jeg ta vitenskapen til hjelp. Da kan jeg si noe om hva som mest sannsynlig er best hjelp, og det er jeg pliktig til å formidle til pasienten og handle etter.

Det er som om du spiller Joker. Om du får 7, anbefaler du å gå ned. Ikke fordi det helt sikkert er rett, men fordi det er størst sannsynlighet for at det er rett.

Skrevet
37 minutes ago, stjernestøv said:

Er det vits å komme noen vei? Let it be!

De fleste ønsker vel fremskritt.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er litt enig med deg. Jeg liker egentlig bedre at mennesker har meniger om sannhet og virkelighet enn at de likegyldig bare følger massen. Jeg er sikker på at vi er enig om mye. Fått inntrykk at du kanskje blir litt opprørt av  åndelighet ..., det er ikke alt som kan diskuteres . Tror er ikke så lett å diskutere fordi man gjerne tror på noe som ikke kan bevises . Men for mennesker som opplever det er det virkelig. Det betyr ikke at jeg er enig med all åndelighet og noe tror jeg er psykisk lidelse . Jeg tror på et liv etter døden. Jeg kan ikke bevise det men du kan heller ikke motbevise det..:)

Anonymkode: ca303...1fb

Kan ikke bevises eller motbevisen vitenskapelig, men det finnes en sannhet, og man bør si hva man mener, og hvordan man reagerer på det andre mener.

Skrevet
24 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Som lege må jeg ta vitenskapen til hjelp. Da kan jeg si noe om hva som mest sannsynlig er best hjelp, og det er jeg pliktig til å formidle til pasienten og handle etter.

Det er som om du spiller Joker. Om du får 7, anbefaler du å gå ned. Ikke fordi det helt sikkert er rett, men fordi det er størst sannsynlighet for at det er rett.

Ja jeg forstår jo det, har respekt for det du tror på og det er jo ditt felt. Psykiatri. Hvis vi har det samme problemet tyr vi nok til ulike bøker for å finne løsningen, og det er greit. 

Skrevet
9 minutter siden, Kanonføde skrev:

De fleste ønsker vel fremskritt.

Alt til sin tid. 

Skrevet
12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Kan ikke bevises eller motbevisen vitenskapelig, men det finnes en sannhet, og man bør si hva man mener, og hvordan man reagerer på det andre mener.

Vet du Kanonføde ... Jeg pleier ikke å si hva jeg mener . Litt for komplisert å forklare hvorfor . Men du fikk meg jammen til å tørre å si min mening... Kanskje jeg trenger å bli litt utfordret , setter jo tankene litt i gang :). Men diskuter alltid med raushet og respekt. 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk ment var at det var godt syn. Google Tante Sofie eller les kardemommeby om igjem og se hva slags synspunktet som kommer til syne.

Kardemomme-loven lyder "Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil". Er vel det som er tanken bak resonnementet. 

Anonymkode: dcd54...450

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet du Kanonføde ... Jeg pleier ikke å si hva jeg mener . Litt for komplisert å forklare hvorfor . Men du fikk meg jammen til å tørre å si min mening... Kanskje jeg trenger å bli litt utfordret , setter jo tankene litt i gang :). Men diskuter alltid med raushet og respekt. 

Respekt er viktig.

Gjest Maggie55
Skrevet

Man må prøve å ikke bli helt bortskjemt og lettfornærmelig også

som mange jeg har hilst på på min vei

Ennu er jeg ikke blitt en gnu pleier jeg å si

Så noen skrivefeil i forrige innlegg

Brødteksten ble postet litt for raskt

Min mor er stort sett kjekk og sitter nå å ser tv

Skal spørre om hun fryser

Men positiv og god respekt er uhorvelig viktig

Men vi vil aldri tenke likt uansett

Skrevet
På ‎12‎.‎01‎.‎2017 den 16.12, stjernestøv skrev:

Respekterer dere hverandre, at folk er ulike og tenker ulikt om ting? Jeg kan se ting fra mange ulike ståsteder, respekterer det....alle har sin vei å gå. Det er greit for meg hva man enn måtte mene og tro, så lenge man ikke skader andre. Kardemommeloven er en god ting. Det er viktig at man får være seg selv, hvem skal man ellers være? 

Ja du har fri vilje, og bruk den til å bli kjent med deg selv, dine evner og behov, og hjelp gjerne andre og respekter dem for det de står for som er i din nærhet, hvis du kan, selv om ikke de mener det samme som deg.  

Skrevet
2 minutter siden, FGT skrev:

Ja du har fri vilje, og bruk den til å bli kjent med deg selv, dine evner og behov, og hjelp gjerne andre og respekter dem for det de står for som er i din nærhet, hvis du kan, selv om ikke de mener det samme som deg.  

Ja det er min intensjon. Det var kloke ord du hadde der, lik min livsoppgave :) 

Gjest Maggie55
Skrevet

Nei jeg tror ikke jeg sitter med hele sannheten

Jeg vet hva som er sant for meg som jeg ugjerne snakker om 

Men det behøver jo ikke innebære at all kommuunikasjon er umulig for meg

Som psykologen sa til meg Jeg tror det har vært lite plass for deg og dine ting i livet ditt Kanskje Vet ikke helt

Er litt androgyn der på en måte

Det med respekt er vanskelig Det mange opplever somrespektsløshet er ofte at men kanskje må ta hensyn til mennesker i ens nærhet som tross sine feil og mangler er der hele tiden om du skjønner

Tror skuespilleren finnes der for alle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...