Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe å gjøre? Livssituasjonen er bare deprimerende i seg selv, men jeg har hatt det langt bedre med akkurat samme situasjon tidligere. Jeg bruker Lamictal for psyken men fastlegen nekter å endre noe i og med at jeg bruker "3 ganger maksdosen" (600 mg) - selv om jeg vet han har lav IQ når han sier det ikke spiller noen rolle at serumverdien er lav (selv om den er i normalområdet). DPS nekter å hjelpe meg, og når jeg søkte på behandling der ble avslaget signert samme dagen som jeg var til fastlegen for å søke.

Anonymkode: c25a8...cc7

Skrevet

Bytt fastlege og be om AD.

Anonymkode: 3624f...87e

Skrevet

Har prøvd det og. AD.

Skrevet

Dagsenter da?

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Dagsenter da?

Jeg lurer noen ganger på det. Men det hjelper ikke det heller. Er jo bare å sitte der og kope.

Skrevet

Gruer meg til helgen. Dette blir vanskelig.

Men det er ingen hjelp å få. Ikke engang oppfølgning ift. medisiner man allerede bruker.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Felleskatalogen sier doseringsintervall 200-400 mg, så 600 kan umulig være 3x maksdose.

Jeg forstår din frustrasjon. Det er ikke bra at så mange rapporterer å bli møtt på samme måte.

Skrevet

Reager veldig på alle disse IQ vurderinger

F eks Ingen er mer hyperintelugente enn dem som ruser seg tror jeg

Sånne tester om folk lyver i fengslene har jo også i alle år vært advart mot

Anonymkode: 36e38...6b3

Skrevet
8 hours ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Felleskatalogen sier doseringsintervall 200-400 mg, så 600 kan umulig være 3x maksdose.

Jeg forstår din frustrasjon. Det er ikke bra at så mange rapporterer å bli møtt på samme måte.

Hjelper nok å ha familie eller være i jobb.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper nok å ha familie eller være i jobb.

Sånn er det nok. Hørte et innslag på radio om dette i dag. Det er de med mest utdanning og høyest inntekt som får mest hjelp. Det lønner seg også å ha en ektefelles med gode ressurser. Så det er ikke sånn at helsevesenet som fordeler godene likt basert på helt objektive kriterier. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn er det nok. Hørte et innslag på radio om dette i dag. Det er de med mest utdanning og høyest inntekt som får mest hjelp. Det lønner seg også å ha en ektefelles med gode ressurser. Så det er ikke sånn at helsevesenet som fordeler godene likt basert på helt objektive kriterier. 

Unger vil helst være med de som er populære og likt av andre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unger vil helst være med de som er populære og likt av andre.

Ja, sånn er det nok.

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, sånn er det nok.

Det er noe grunnleggende for mennesket. Det er så elementært, f.eks. hvis du sier til noen at "han der" er $noe_negativt, så får alle guarden opp. Dette gjelder voksne mennesker. Mennesket er et flokkdyr - i alle fall de som ikke har havnet utenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...