Gå til innhold

Dere som har bipolar her inne, hvilke yrker har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Selv har jeg bp1, og sliter med å finne et yrke som jeg kan fungere i. 

Har jobbet i ulike butikker, restauranter, skoler og i en barnehage.

Er nysgjerrig på hva andre med samme utfordringer som meg jobber med, og hvordan det går. 

Hvis du ikke jobber, er det fullstendig forståelig.

Setter pris på det hvis noen vil dele. 

Og plis, vis respekt og ikke kritiser. Vil ikke at dette skal bli en sånn "drittslengingstråd". <3

Skrevet

Er ufør, men moren min var bipolar og lege...

jeg skal begynne med praksis i bruktbutikk 

Anonymkode: fc630...b75

Skrevet

Har en venninne som er bipolar . Hun er lærer. Hun jobber ikke fullt. 

Anonymkode: 67cd5...b51

Skrevet

Jeg er bipolar, har høy utdanning og jobber i helsevesenet.  Det fungerer fint så lenge jeg har fokus på en sunn og regelmessig livsstil med lite stress, sover godt og tilstrekkelig og tar medisinene mine. 

Anonymkode: e3b55...b57

Skrevet

Barnehage er nok litt for stimulerende for en med bipolar. Muligens. 

Anonymkode: 39edb...5e6

Skrevet

Ambulansearbeider

Anonymkode: 3be2c...dee

Skrevet
19 timer siden, franklyscarlet skrev:

Selv har jeg bp1, og sliter med å finne et yrke som jeg kan fungere i. 

Har jobbet i ulike butikker, restauranter, skoler og i en barnehage.

Er nysgjerrig på hva andre med samme utfordringer som meg jobber med, og hvordan det går. 

Hvis du ikke jobber, er det fullstendig forståelig.

Setter pris på det hvis noen vil dele. 

Og plis, vis respekt og ikke kritiser. Vil ikke at dette skal bli en sånn "drittslengingstråd". <3

BP 2. 

Går stort sett greit. Føler at jeg er helt på riktig sted, og at jeg mestrer det aller viktigeste. Greier med få unntak å utad beholde roen,  noe som er viktig.

Takknemlig for at jeg er jobb. Kunne lett vært utenfor arbeidslivet. Da jeg slet som mest,  var det en psykiater  som anbefalte meg å skifte beite,  og fastlegen skrev ut sykemelding på sykemelding. Jeg ville selv tilbake i jobb, selv om det var tungt. Er uendelig takknemlig overfor sjef og gode kollegaer. 

Det kan være utfordrende arbeidstider, men EN, kanskje to netter med mindre søvn går greit.

Det stresser meg når det blir mye administrativt arbeid i tillegg til å være der for og hjelpe direkte  de jeg er der for.

Konsentrasjonsproblemer og dårlig hukommelse er jo dumt. I dårlige perioder blir det så ille at jeg tenker det ikke er forsvarlig på jobb. Da må jeg be om sykemelding,  selv om det sitter langt inne.

I dårlige perioder er jeg også mer fjern. Det er tungt å virke opplagt,  vennlig og å føre samtaler. Da blir det gjerne litt slurv,  ikke som får alvorlige konsekvenser, men det kan kanskje skape irritasjon,  og det blir vel heller ikke optimalt for dem jeg er der for.

Kan hende jeg burde ha lavere terskel for å bruke egenmelding eller be om sykem5i dårlige perioder., selv om jeg har blitt noe flinkere med årene.

I dårlige perioder er det også som jeg plutselig avtilbakefall av sosial angst , og blir redd gir hva kollegaer og pårørende tenker om det jeg sI er og gjør

Skrevet

Ikke nå for tida.

Jeg har gjort en del frivillig arbeid bl.a. for Blindeforbundet, leder på sommerleire f.eks. Hjulpet til med forefallende kontorarbeid i Barne og ungdomsavd.

Jobbet på sykehjem for en haug med år siden. Syntes det var givende, men tror ikke jeg hadde fikset det nå. Ikke eldreomsorg i alle fall. Jeg har yrkesfaglig utdannelse 

Jeg bruker nå mye av min tid til å dyrke hobbyer. Spiller flere instrumenter, tegner og maler. Men i sykdomsperioder sliter jeg med gjennomføring av det meste.

(bp 2)

Skrevet

Salg og service. Jobber turnus men må ha faste vakter for å fungere. 

Anonymkode: 9c41c...0ba

Skrevet

Lektor i videregående skole. Jobber 100 %. Fungerer greit, men har en del sykemeldinger (men aldri mer enn 50%).

Anonymkode: e012e...690

Skrevet

Alle de jeg kjenner med bipolar er uføretrygdet, kjenner fire stk. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Alle de jeg kjenner med bipolar er uføretrygdet, kjenner fire stk. 

Alle de jeg kjenner jobber fullt ;)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle de jeg kjenner jobber fullt ;)

Ja det er forskjell på folk ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...