Gå til innhold

I forgårs kunne jeg ikke kjøre bil på grunn av medisiner i dag kan jeg ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I foregårs fikk jeg  KJØREFORBUD, ja akkurat sånn med store bokstaver sto det i skrivet jeg fikk av lege 1.

Ringte til min andre lege ,han som har ansvaret for denne problematiske medisinen ( Sarotex) og i dag kom beskjed om at jeg bare kan KJØRE på den kombinasjonen av medisiner jeg står på .

Så ikke vet jeg hva som er rett, men velger å følge  det rådet som passer meg best, å kjøre, føler selvfølgelig selv at jeg kan kjøre trygt. 

Men hva skjer ,er det sånn vi pasienter skal ha det fra nå av med de nye forskriftene?  

Anonymkode: c7ea4...da9

Skrevet (endret)

Det finnes dessverre inkompetanse i alle yrker.

Det er helt lovlig å kjøre bil på Sarotex, og når det gjelder de tre medisinene i kombinasjon, gjelder det medisiner listet som trafikkfarlige.

Med det sagt, så er Sarotex, Seroquel, Tolvon, Remeron, Truxal, Nozinan, etc. akkurat like søvnfremmende og sederende som medisiner som ER nevnt i listen (Vallergan, Atarax, Phenergan) gjennom akkurat samme mekanisme (sederende antihistamineffekt). Grunnen til at disse medisinene ikke står i listen er at de er ment for langtidsbruk, og da mister de mye av den sederende (men ikke den beroligende) effekten. Likevel må man være obs den første tiden, og aldri kjøre bil om man er for trøtt.

En dose av en slik medisin som gir maksimal sederende effekt (f.eks 50 mg Benadryl / diphenhydramine) tilsvarer en promille på om lag 1,0 når det gjelder påvirkning av kjøreferdigheter, når man ikke er tilvendt.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er nok ikke at noen av legene er inkompetente, men at de nye reglene kan tolkes og forstås på mer enn en måte.Og da kan det bli tilfeldig om en mister sertifikatet eller ikke, og sånn kan vi ikke ha det.Av mange forskjellige grunner er sertifikat viktig for folk og et stort inngripende i menneskenes liv å miste det.Jeg for min del hadde måttet selge huset og flytte mann og barn til et sted med bussforbindelser, så det er alvorlig. 

Anonymkode: 

Anonymkode: c7ea4...da9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...