Gå til innhold

Å være sosial er vanskelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en stor by, men de eneste personene jeg har kontakt med er samboeren min, psykologen og fastlegen, og de to sistnevnte kan vel ikke kalles å være i min sosiale omgangskrets om man tenker på et sosialt liv på fritiden. Jeg har ofte tenkt på hva som skjer om det blir slutt mellom meg og samboeren min... Jo, da blir jeg alene... Mutters alene... Før, før alle fikk se at jeg var psykisk syk da jeg ble tvangsinnlagt i 2002, hadde jeg mange venner. Jeg var så blid og full av energi. Nå ser jeg hvem som var de ekte vennene mine. Jeg er fremdeles blid, men ikke full av energi.

Hvordan skal jeg få venner når jeg er inadvendt? Det er ikke gjort på et blunk å bli utadvendt.

Jeg har aldri hatt en venn. Ikke fra 1. klasse av og frem til i dag. Nå er jeg over 30 år. Jeg har ingen kontakt med storesøster og foreldrene mine ringer jeg ca. 2-3 ganger i uken... Jeg har 5-6 brevvenner, pr. e-post, og det er min "sosiale omkrets" utenfor hjemmet. Jeg ønsker meg flere brevvenner, men vet ikke hvordan jeg skal skaffe meg det, dessverre.

Anonymkode: eea23...32f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en stor by, men de eneste personene jeg har kontakt med er samboeren min, psykologen og fastlegen, og de to sistnevnte kan vel ikke kalles å være i min sosiale omgangskrets om man tenker på et sosialt liv på fritiden. Jeg har ofte tenkt på hva som skjer om det blir slutt mellom meg og samboeren min... Jo, da blir jeg alene... Mutters alene... Før, før alle fikk se at jeg var psykisk syk da jeg ble tvangsinnlagt i 2002, hadde jeg mange venner. Jeg var så blid og full av energi. Nå ser jeg hvem som var de ekte vennene mine. Jeg er fremdeles blid, men ikke full av energi.

Hvordan skal jeg få venner når jeg er inadvendt? Det er ikke gjort på et blunk å bli utadvendt.

Jeg har aldri hatt en venn. Ikke fra 1. klasse av og frem til i dag. Nå er jeg over 30 år. Jeg har ingen kontakt med storesøster og foreldrene mine ringer jeg ca. 2-3 ganger i uken... Jeg har 5-6 brevvenner, pr. e-post, og det er min "sosiale omkrets" utenfor hjemmet. Jeg ønsker meg flere brevvenner, men vet ikke hvordan jeg skal skaffe meg det, dessverre.

Hva med like nettsteder? Skriv tydelig at du ser etter venner, tenker ikke nødvendigvis match.com og lignende (selv om det også går helt greit) men kanskje mer innen ulike hobbyer du evt. kan ha? (musikk, filmer, bøker, mat, turer, .. evt spesielle nettsteder for introvert?I england/usa er det garantert flere slike steder). 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før, før alle fikk se at jeg var psykisk syk da jeg ble tvangsinnlagt i 2002, hadde jeg mange venner.

.....

Jeg har aldri hatt en venn.

Dette forstod jeg ikke.

Anonymkode: a0343...4b5

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forstod jeg ikke.

Litt klønete formulert. Jeg  hadde mange venner, bekjente, men ikke nå som jeg har valgt å leve et ærlig liv. Før smilte og lo jeg hele tiden.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt klønete formulert. Jeg  hadde mange venner, bekjente, men ikke nå som jeg har valgt å leve et ærlig liv. Før smilte og lo jeg hele tiden.

Da så. 

Jeg har aldri hatt venner, hverken før eller nå.

ObservingSnailReproduction
Skrevet

Som en med spd, så forstår jeg deg godt.

Du ønsker kontakt med mennesker? Etablere sosiale kontakter og alt det der?

Beste jeg kan anbefale er faktisk å ta en utdanning. Da kommer du nærmere innpå folk og du har en bedre sjanse til å få nære bekjente.

Skrevet
29 minutter siden, ObservingSnailReproduction skrev:

Som en med spd, så forstår jeg deg godt.

Du ønsker kontakt med mennesker? Etablere sosiale kontakter og alt det der?

Beste jeg kan anbefale er faktisk å ta en utdanning. Da kommer du nærmere innpå folk og du har en bedre sjanse til å få nære bekjente.

Jeg har tatt utdannelse og jobbet i grupper og alt, men jeg klarer ikke å holde på kontakten, dvs. at det ikke er noen kontakt å holde fast på. Jeg har bare jobbet med faget og ikke involvert meg med de andre. Jeg er nok litt sky av meg og redd for at de skal komme meg for nærme... For da kan jeg også skremme de unna...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...