Gå til innhold

Jeg fortjener dere ikke men jeg trenger dere !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Depresjonen og angsten har preget meg lenge nå og jeg vil bare være helt i fred... Tenkte det skulle bli deilig å være alene da familien er bortreist noen dager... Men i stedet oppleves det som å sveve rundt i et tomrom ... Ingen holdepunkter. Klarer ikke å kjenne at jeg er til på en måte. Timene bare flyter over i hverandre og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å gjøre noe. Jeg føler meg hjelpeløs ....klarer ikke å se vitsen med å være her.  Plutselig ser jeg hvor viktig de er disse menneskene i livet mitt. Selv om jeg ikke føler så mye for min mann for tiden  så er han noe trygt og kjent som også var der da jeg var frisk. Hjelper meg å ha fotfeste her i denne verdenen og bekrefter hvem jeg er og var. Nok at han bare er der. Prater om sine ting, lever og puster ... Hjelper meg å fokusere i små glimt på NOE... Så er det barna som drar meg i gang og med sine behov slik at jeg må bevege meg og gjøre NOE. Kjære familie og venner , ikke gi meg opp . Fortsett og lev livene deres men ikke slutt å regne med meg.  Jeg har isolert meg , takket nei til invitasjoner, sluttet å svare på meldinger. Jeg gir ingen kjærtegn til min mann , henger ikke helt med ... Jeg fortjener dere ikke men jeg  trenger dere !!!! 

Anonymkode: 24d0c...2be

Skrevet

Du fortjener dem i aller høyeste grad - og omvendt.

Jeg har vært der og vet hvor utrolig vondt depresjon er..

Får du noen medisiner? 

Skrevet
12 minutter siden, MxxM skrev:

Du fortjener dem i aller høyeste grad - og omvendt.

Jeg har vært der og vet hvor utrolig vondt depresjon er..

Får du noen medisiner? 

Takk for omtanke. Vært i behandling noen år. Er litt sliten men nå tror jeg at medisinen snart begynner å virke. Ellers så hadde disse følelsene ikke kommet opp. Har ikke kunnet gråte på et år. Både fint og vondt når man begynner å føle igjen. Men jeg har bestemt meg for å tørre å føle igjen... hvordan kan det å ikke føle gjøre vondt ? 

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for omtanke. Vært i behandling noen år. Er litt sliten men nå tror jeg at medisinen snart begynner å virke. Ellers så hadde disse følelsene ikke kommet opp. Har ikke kunnet gråte på et år. Både fint og vondt når man begynner å føle igjen. Men jeg har bestemt meg for å tørre å føle igjen... hvordan kan det å ikke føle gjøre vondt ? 

Det er positive ting det du skriver.. 

Hvordan det å ikke føle kan gjøre vondt: det er jeg ikkr sikker på, men det er en del av sykdommen. 

Google anhedoni:

http://www.notmywar.com/hva-er-anhedoni/

Endret av Gjest
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Depresjonen og angsten har preget meg lenge nå og jeg vil bare være helt i fred... Tenkte det skulle bli deilig å være alene da familien er bortreist noen dager... Men i stedet oppleves det som å sveve rundt i et tomrom ... Ingen holdepunkter. Klarer ikke å kjenne at jeg er til på en måte. Timene bare flyter over i hverandre og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å gjøre noe. Jeg føler meg hjelpeløs ....klarer ikke å se vitsen med å være her.  Plutselig ser jeg hvor viktig de er disse menneskene i livet mitt. Selv om jeg ikke føler så mye for min mann for tiden  så er han noe trygt og kjent som også var der da jeg var frisk. Hjelper meg å ha fotfeste her i denne verdenen og bekrefter hvem jeg er og var. Nok at han bare er der. Prater om sine ting, lever og puster ... Hjelper meg å fokusere i små glimt på NOE... Så er det barna som drar meg i gang og med sine behov slik at jeg må bevege meg og gjøre NOE. Kjære familie og venner , ikke gi meg opp . Fortsett og lev livene deres men ikke slutt å regne med meg.  Jeg har isolert meg , takket nei til invitasjoner, sluttet å svare på meldinger. Jeg gir ingen kjærtegn til min mann , henger ikke helt med ... Jeg fortjener dere ikke men jeg  trenger dere !!!! 

Hei!

En fin erkjennelse du kommer med der, at du trenger de som står deg nær.

At du ikke fortjener dem, har nok mer med din depresjon/nedstemthet, å gjøre, du fortjener som et hvert annet menneske, de du er glad i. Og i alt du skriver, kommer jo din takknemlighet og kjærlighet til dine nære frem, 

Jeg tror du er viktig for dine, og din erkjennelse om at du isolerer deg, ikke svarer på meldinger, står det respekt av, jeg tror du har gode muligheter for å få det bedre på sikt.

Fordi du er ærlig midt i ditt strev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...