Gå til innhold

Jeg har ikke sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, Master said:

GAD? Agorafobi?

Bryr meg ikke om diagnose, jeg lurer på hvorfor det ikke "fungerer". Det er nok folk som mener jeg er helt frisk, og misbruker trygdesystemet.

Anonymkode: 840c4...f02

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke om diagnose, jeg lurer på hvorfor det ikke "fungerer". Det er nok folk som mener jeg er helt frisk, og misbruker trygdesystemet.

For å finne en løsning/bli frisk så bør du få riktig diagnose stilt først.

Skrevet
Just now, Master said:

For å finne en løsning/bli frisk så bør du få riktig diagnose stilt først.

Jeg har blitt utredet. Jeg har ikke tillit til det der. Uansett får jeg ikke "hjelp", så hva skal man med diagnose da.

Skrevet

Jeg har blitt utredet. Jeg har ikke tillit til det der. Uansett får jeg ikke "hjelp", så hva skal man med diagnose da.

Men så synd synd på deg selv da og la problemet gå over av seg selv. 

Skrevet

Jeg lurer på hva det er som gjør at jeg ikke får til det sosiale, ikke hva slags diagnose som er "korrekt".

Skrevet
Just now, Master said:

Men så synd synd på deg selv da og la problemet gå over av seg selv. 

Nå skjønner jeg ikke hva du mener.

Skrevet

Hva skal man med diagnose om man ikke får "hjelp"?

Finnes det en "korrekt" diagnose?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man med diagnose om man ikke får "hjelp"?

Finnes det en "korrekt" diagnose?

For å få hjelp må du ha riktig diagnose! Det er som at 1+1 blir 2.

Skrevet
2 minutes ago, Master said:

For å få hjelp må du ha riktig diagnose! Det er som at 1+1 blir 2.

Hvorfor har jeg ikke "riktig" diagnose? Jeg sier ikke at den er "riktig", jeg bare sier at jeg syns det er noe tull med "riktig" diagnose.

Uansett får jeg ikke hjelp, uansett diagnose. DPS nekter meg hjelp.

Skrevet

Hvorfor har jeg ikke "riktig" diagnose? Jeg sier ikke at den er "riktig", jeg bare sier at jeg syns det er noe tull med "riktig" diagnose.

Uansett får jeg ikke hjelp, uansett diagnose. DPS nekter meg hjelp.

Og DPS er eneste løsning mener du?

Skrevet
Just now, Master said:

Og DPS er eneste løsning mener du?

Ja, det er ER det eneste alternativet her jeg bor. Det er ikke noe jeg bare mener, det er fakta.

Skrevet

Ja, det er ER det eneste alternativet her jeg bor. Det er ikke noe jeg bare mener, det er fakta.

Det er godt mulig, men finnes det ingen psykolog i nærmeste by? DPS i en annen by om det er så viktig for deg å nettopp gå til DPS. Virker ikke helt løsningsorientert.

Skrevet
1 minute ago, Master said:

Det er godt mulig, men finnes det ingen psykolog i nærmeste by? DPS i en annen by om det er så viktig for deg å nettopp gå til DPS. Virker ikke helt løsningsorientert.

Hvis jeg kjører langt er det psykolog/psykiater, men jeg ønsker ikke å forandre på medisineringen i og med at jeg mener det er viktig at jeg bruker det jeg gjør, og hvis jeg går til noen andre enn DPS kan det tenkes at de "manipulerer" meg til å skifte, eller prøve uten medisiner.

Skrevet

Hvis jeg kjører langt er det psykolog/psykiater, men jeg ønsker ikke å forandre på medisineringen i og med at jeg mener det er viktig at jeg bruker det jeg gjør, og hvis jeg går til noen andre enn DPS kan det tenkes at de "manipulerer" meg til å skifte, eller prøve uten medisiner.

Så konklusjonen er at du har fått hjelp av DPS?

Skrevet
Just now, Master said:

Så konklusjonen er at du har fått hjelp av DPS?

Jeg har fått hjelp med medisinering, men det betyr ikke at jeg er fornøyd med livet.

Skrevet

Og etter at min gamle psykiater sluttet virker det som de mener jeg ikke trenger medisiner selv om de gir meg det, bare fordi jeg selv ønsker det. Det virker som de mener jeg er "frisk". Greit nok, hva om jeg er frisk, men da kan de ikke bare la meg stå på tunge medisiner og akseptere livet som trygdemisbruker resten av livet.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått hjelp med medisinering, men det betyr ikke at jeg er fornøyd med livet.

Du skrev at du ikke hadde tillit til "det der" og at du ikke har fått hjelp. At du ikke er fornøyd med livet er nå en annen problemstilling.

Endret av Master
Skrevet
1 minute ago, Master said:

Du skrev at du ikke hadde tillit til "det der" og at du ikke har fått hjelp. At du ikke er fornøyd med livet er nå en annen problemstilling.

Jeg har ikke tillit til at det finnes en "riktig" diagnose, som fører til "riktig" behandling. Jeg har fått medisiner som hjelper meg, men i og med at det finnes bare noen få kategorier med psykofarmaka så er ikke det noe jeg tar som bevis på at diagnosen er "riktig", uansett brukes samme kategori medisin på mange forskjellige diagnoser, AP kan vel brukes på nesten alle diagnosene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...