Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden innlagt på dps for å få hjelp med traumer og har hatt litt eksponeringsterapi som har gått veldig bra. I dag våknet jeg og var langt nede. Har perm fra i dag til i morgen for å være litt hjemme, men havnet nesten helt i kjelleren. På dps er jeg omtrent det motsatte. Er noe høyt oppe noe andre pasienter og jeg har lagt merke til. Forstår ikke dette. Er det normalt at en er langt nede hjemme og nesten høyt oppe på et behandlingssted? Er rart synes jeg. Noen som kan hjelpe meg å forstå dette? Var forøvrig jeg som ville ha litt tid hjemme og så fram til det.

Skrevet

Hjemme eksisterer man bare om man er alene. Sammen med andre "er" man fordi man interagerer. Man får da en betydning, man blir engasjert og sett. Dette gir oss noe som gjør at vi gløder litt mer. Bare en tanker jeg slenger ut.

Anonymkode: 4593c...831

Skrevet

Er bare det at det var på dps jeg våknet deprimert. Ble bare verre etter jeg kom hjem. 

Skrevet

Å føle depresjonsfølelser etter eksponeringsterapi er vel helt normalt? Og hjemme blir man da sittende alene med det i tillegg?

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å føle depresjonsfølelser etter eksponeringsterapi er vel helt normalt? Og hjemme blir man da sittende alene med det i tillegg?

Var ikke så voldsom eksponering. Er å gå ute alene i dagslys jeg har endel problemer med. Foreløpig har eksponeringen skjedd når det har vært mørkt sammen med kontakten min. Følte egentlig lite angst.  Våknet også med hodeverk i dag.

Endret av aa-k-j
Skrevet

Jeg tenker at ikke alt kan forklares og og alt trenger ikke heller en forklaring 😀 noen ganger kan det være greit å stoppe opp og bare være i. Jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg med å finne noen forklaring på dette. Ta vare!

Skrevet

Bruker forøvrig minimalt med medisiner for psyken og vil jo egentlig fortsette med det. Men er det rett av meg å forvente det? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at ikke alt kan forklares og og alt trenger ikke heller en forklaring 😀 noen ganger kan det være greit å stoppe opp og bare være i. Jeg tror ikke jeg kan hjelpe deg med å finne noen forklaring på dette. Ta vare!

Takk. Skal tilbake til dps i morgen og blir mer eksponering framover. Blir jeg ikke bedre om noen dager så får jeg bare ta det opp med legen. Pratet med legen 3 ganger denne uken og er visst ny samtale over helgen. 

Skrevet
4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Takk. Skal tilbake til dps i morgen og blir mer eksponering framover. Blir jeg ikke bedre om noen dager så får jeg bare ta det opp med legen. Pratet med legen 3 ganger denne uken og er visst ny samtale over helgen. 

Det er godt å høre at du endelig får hjelp :) Tror du har slitt mye alene og det er ikke greit. Jeg pleier å være sliten når jeg har perm når jeg har vært innlagt,alt blir så rart...å være hjemme. Men vet ikke hvorfor, ta imot all hjelp du kan få. Lykke til!

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er godt å høre at du endelig får hjelp :) Tror du har slitt mye alene og det er ikke greit. Jeg pleier å være sliten når jeg har perm når jeg har vært innlagt,alt blir så rart...å være hjemme. Men vet ikke hvorfor, ta imot all hjelp du kan få. Lykke til!

Takk. Har merket at flere som er innlagt på samme avdeling opplever det strengere en meg, men jeg er ganske motivert til behandlingen og er villig til å bli eksponert. Har nok mye å si det. Spiser bra og sover greit bortsett fra noe urolighet. Og er med på mye av de aktivitetene som er der. Sluker til meg alt for å klare dette :)

Skrevet
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Takk. Har merket at flere som er innlagt på samme avdeling opplever det strengere en meg, men jeg er ganske motivert til behandlingen og er villig til å bli eksponert. Har nok mye å si det. Spiser bra og sover greit bortsett fra noe urolighet. Og er med på mye av de aktivitetene som er der. Sluker til meg alt for å klare dette :)

Så bra, du er flink :) Stå på videre! 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så bra, du er flink :) Stå på videre! 

Takk. Foreløpig er det angsten etter traumene som behandles, men er usikker på hva som kan gjøres med de depressive periodene. Men det får jeg spør legen om etterhvert. 

Skrevet
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Takk. Foreløpig er det angsten etter traumene som behandles, men er usikker på hva som kan gjøres med de depressive periodene. Men det får jeg spør legen om etterhvert. 

Bare gjør som de sier så går det nok bra, de vet jo hva de driver med :) 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare gjør som de sier så går det nok bra, de vet jo hva de driver med :) 

Ja skulle dra tro de vet det :). Innleggelsen varer i to uker og ble tilbudt poliklinisk oppfølging etterpå, men måtte bare si at jeg ikke kan pga økonomien fordi jeg måtte begynne å betale på gammel gjeld :( Hadde den vært bedre så hadde jeg ikke nølt. Får nå høre hva legen sier til det. Uansett et skritt av gangen framover.

Skrevet

Gjelda forsvinner ikke...

Prioriter å bli bedre/bra!  Det er en investering det er verdt å satse på!!

Skrevet
12 minutter siden, aa-k-j skrev:

Ja skulle dra tro de vet det :). Innleggelsen varer i to uker og ble tilbudt poliklinisk oppfølging etterpå, men måtte bare si at jeg ikke kan pga økonomien fordi jeg måtte begynne å betale på gammel gjeld :( Hadde den vært bedre så hadde jeg ikke nølt. Får nå høre hva legen sier til det. Uansett et skritt av gangen framover.

Behandling på poliklinikk får du dekket på nav, de vil gjerne hjelpe deg å bli bra.

Skrevet
11 minutter siden, Psykojenta skrev:

Gjelda forsvinner ikke...

Prioriter å bli bedre/bra!  Det er en investering det er verdt å satse på!!

Dessverre så trekkes det fra trygda mi automatisk og jeg kan ikke stoppe det, ikke engang midlertidig. 

Skrevet

Da kontakter du NAV. Siden det er fasttrekk, kan de hjelpe deg med å betale VOP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...