AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd? Må man gjennom utprøvning? Anonymkode: eb7ef...533 0 Siter
Andreaswell Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd? Må man gjennom utprøvning? Anonymkode: eb7ef...533 Dette avgjøres etter ditt funksjonsnivå, ikke diagnose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Just now, Master said: Dette avgjøres etter ditt funksjonsnivå, ikke diagnose. Ja, men en trenger diagnose også. Så da lurer jeg på om diagnosen holder (ved siden av at man må ikke klare utprøvningen). Anonymkode: eb7ef...533 0 Siter
Andreaswell Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men en trenger diagnose også. Så da lurer jeg på om diagnosen holder (ved siden av at man må ikke klare utprøvningen). Anonymkode: eb7ef...533 Ikke nødvendigvis, men ja om det er umulig for deg å jobbe så klart den gjør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men en trenger diagnose også. Så da lurer jeg på om diagnosen holder (ved siden av at man må ikke klare utprøvningen). Anonymkode: eb7ef...533 Det er utprpvingen som gjelder. Anonymkode: 2783a...082 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Så en kan få uføretrygd med diagnosen nikotinavhengighet bare man failer utprøvningen? Nei, det tror jeg ikke... Anonymkode: eb7ef...533 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så en kan få uføretrygd med diagnosen nikotinavhengighet bare man failer utprøvningen? Nei, det tror jeg ikke... Anonymkode: eb7ef...533 Nei. Du må ha en alvorlig diagnose uten håp om bedring, og faile utprøvingen. Anonymkode: 2783a...082 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 7 minutes ago, AnonymBruker said: Nei. Du må ha en alvorlig diagnose uten håp om bedring, og faile utprøvingen. Anonymkode: 2783a...082 Jeg trodde antisosial PF var veldig alvorlig jeg, og at det var absolutt intet håp om bedring... mulig jeg misforstår begrepene her. Ikke at jeg har den diagnosen, men dette er noe jeg har lurt på. For hva gjør psykopaten? Det blir vel ofte problemer med å holde seg i jobben? Anonymkode: eb7ef...533 0 Siter
ISW Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Jeg tror begrepet "psykopat" er litt misbrukt. Slik det framstilles i dagligtale er det ikke ensbetydende med antisosial/dyssosial PF. Mange med narsissistisk PF eller histrionisk PF blir nok også framstilt som psykopater. Det samme med et par andre PF og flere andre psykiske lidelser. For en person med "ekte" antisosial PF tror jeg det du spør om ikke nødvendigvis er et tema. Hvis vedkommende er fokusert på det, vil det omtrent gå sport og prestisje i å rundlure den stakkars saksbehandleren hos NAV. Eller om det er et annet fokus, å kunne få den beste lederstillingen for å kunne herske over og tråkke på flest mulig mennesker. En person med antisosial PF står ikke med lua i hånda hos NAV. Før det skjer, rundjuler han heller hele kontoret. 0 Siter
innlagtonline Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde antisosial PF var veldig alvorlig jeg, og at det var absolutt intet håp om bedring... mulig jeg misforstår begrepene her. Ikke at jeg har den diagnosen, men dette er noe jeg har lurt på. For hva gjør psykopaten? Det blir vel ofte problemer med å holde seg i jobben? Anonymkode: eb7ef...533 Han siterte vel "nikotinavhengighet" innlegget, ikke ditt 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd? Anonymkode: eb7ef...533 Og det var et veldig godt spørsmål på så mange forskjellige måter at jeg ble litt imponert egentlig, dersom du tenkte på hvor komplekst dette "enkle" spørsmålet var da Vi får se hva eksperten har å si 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 Psykopater klarer seg godt i arbeidslivet så lenge de får det som de vil og blir beundret. Anonymkode: 8da79...288 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2017 Skrevet 15. januar 2017 1 hour ago, innlagtonline said: Han siterte vel "nikotinavhengighet" innlegget, ikke ditt Hm, sant nok. 1 hour ago, innlagtonline said: Og det var et veldig godt spørsmål på så mange forskjellige måter at jeg ble litt imponert egentlig, dersom du tenkte på hvor komplekst dette "enkle" spørsmålet var da Vi får se hva eksperten har å si Tror det er litt myteumspunnet. At de som kvalifiserer for diagnosen nødvendigvis er slik og slik. Jeg tror de kan være like forskjellige som de med f.eks. unnvikende. Det er bare basert på en liste over symptomer, og så kvalifiserer man om man oppfyller så og så mange. 1 hour ago, AnonymBruker said: Psykopater klarer seg godt i arbeidslivet så lenge de får det som de vil og blir beundret. Anonymkode: 8da79...288 Det er et symptom å ikke klare å holde på jobb. Det er et at spørsmålene i utredning med SCID. Anonymkode: eb7ef...533 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.