Gå til innhold

Antisosial PF og uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd? Må man gjennom utprøvning?

Anonymkode: eb7ef...533

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd? Må man gjennom utprøvning?

Dette avgjøres etter ditt funksjonsnivå, ikke diagnose.

Skrevet
Just now, Master said:

Dette avgjøres etter ditt funksjonsnivå, ikke diagnose.

Ja, men en trenger diagnose også. Så da lurer jeg på om diagnosen holder (ved siden av at man må ikke klare utprøvningen).

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men en trenger diagnose også. Så da lurer jeg på om diagnosen holder (ved siden av at man må ikke klare utprøvningen).

Ikke nødvendigvis, men ja om det er umulig for deg å jobbe så klart den gjør.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er utprpvingen som gjelder.

Anonymkode: 2783a...082

Skrevet

Så en kan få uføretrygd med diagnosen nikotinavhengighet bare man failer utprøvningen?

Nei, det tror jeg ikke...

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en kan få uføretrygd med diagnosen nikotinavhengighet bare man failer utprøvningen?

Nei, det tror jeg ikke...

Nei. Du må ha en alvorlig diagnose uten håp om bedring, og faile utprøvingen.

Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei. Du må ha en alvorlig diagnose uten håp om bedring, og faile utprøvingen.

Jeg trodde antisosial PF var veldig alvorlig jeg, og at det var absolutt intet håp om bedring... mulig jeg misforstår begrepene her. Ikke at jeg har den diagnosen, men dette er noe jeg har lurt på. For hva gjør psykopaten? Det blir vel ofte problemer med å holde seg i jobben?

Skrevet

Jeg tror begrepet "psykopat" er litt misbrukt. Slik det framstilles i dagligtale er det ikke ensbetydende med antisosial/dyssosial PF. 

Mange med narsissistisk PF eller histrionisk PF blir nok også framstilt som psykopater. Det samme med et par andre PF og flere andre psykiske lidelser. 

For en person med "ekte" antisosial PF tror jeg det du spør om ikke nødvendigvis er et tema. Hvis vedkommende er fokusert på det, vil det omtrent gå sport og prestisje i å rundlure den stakkars saksbehandleren hos NAV. Eller om det er et annet fokus, å kunne få den beste lederstillingen for å kunne herske over og tråkke på flest mulig mennesker. En person med antisosial PF står ikke med lua i hånda hos NAV. Før det skjer, rundjuler han heller hele kontoret. 

innlagtonline
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde antisosial PF var veldig alvorlig jeg, og at det var absolutt intet håp om bedring... mulig jeg misforstår begrepene her. Ikke at jeg har den diagnosen, men dette er noe jeg har lurt på. For hva gjør psykopaten? Det blir vel ofte problemer med å holde seg i jobben?

Han siterte vel "nikotinavhengighet" innlegget, ikke ditt

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvalifiserer antisosial PF til uføretrygd?

Og det var et veldig godt spørsmål på så mange forskjellige måter at jeg ble litt imponert egentlig, dersom du tenkte på hvor komplekst dette "enkle" spørsmålet var da ;)

Vi får se hva eksperten har å si

Skrevet

Psykopater klarer seg godt i arbeidslivet så lenge de får det som de vil og blir beundret. 

Anonymkode: 8da79...288

Skrevet
1 hour ago, innlagtonline said:

Han siterte vel "nikotinavhengighet" innlegget, ikke ditt

Hm, sant nok.

1 hour ago, innlagtonline said:

Og det var et veldig godt spørsmål på så mange forskjellige måter at jeg ble litt imponert egentlig, dersom du tenkte på hvor komplekst dette "enkle" spørsmålet var da ;)

Vi får se hva eksperten har å si

:)

Tror det er litt myteumspunnet. At de som kvalifiserer for diagnosen nødvendigvis er slik og slik. Jeg tror de kan være like forskjellige som de med f.eks. unnvikende. Det er bare basert på en liste over symptomer, og så kvalifiserer man om man oppfyller så og så mange.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Psykopater klarer seg godt i arbeidslivet så lenge de får det som de vil og blir beundret. 

Anonymkode: 8da79...288

Det er et symptom å ikke klare å holde på jobb. Det er et at spørsmålene i utredning med SCID.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...