Gå til innhold

Hva slags hjelp kan man få? - angst & depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele livet mitt har jeg slitt med sosial angst. Den eneste "hjelpen jeg får" er at jeg går på medisiner, men medisinerer kurerer jo som kjent ingenting..

Hva slags hjelp kan man igrunn få? Sånn bortsett fra en psykolog på DPS? Jeg vet jo at det finnes slike botilbuds-rehabiliteringshjem for rusmisbrukere, hvorfor fins det ikke da noe sånt for angstlidelser og eventuelt depresjon?

Anonymkode: bedcb...a12

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Førstevalg og det som "kurerer"angstlidelser er psykologisk behandling. Medisiner kan være en nyttig tilleggsbehandling for noen.

Ivaretagelse og omsorg i form av rehabiliteringshjem anses ikke nødvendig for angstlidelser da det er ovennevnte behandling som er dokumentert virksom.

Skrevet
36 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Førstevalg og det som "kurerer"angstlidelser er psykologisk behandling. Medisiner kan være en nyttig tilleggsbehandling for noen.

Ivaretagelse og omsorg i form av rehabiliteringshjem anses ikke nødvendig for angstlidelser da det er ovennevnte behandling som er dokumentert virksom.

Med psykologbehanding mener du det å ha en psykolog? Sånn ca hvor ofte, 1 gang i uka eller holder det med annenhver?

Og vil psykologbehanding være kurerende også for de som har hatt diagnose innen angstspekteret siden barnehagen, pg sosial angst siden starten av tenårene, og som nå er i begynnelsen av tjueåra? I tilegg til at en naturlig er introvert. Vil psykologbehanding hjelpe på oss også, NHD?

Anonymkode: bedcb...a12

Skrevet

Jeg fikk til psykolog hver uke, hjalp godt det :) 

Skrevet

Jeg fikk, og får, ingenting bortsett fra piller (SSRI og benzo).

Anonymkode: 71906...be7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...