Gå til innhold

NHD: teit å spørre legen om det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, frosken skrev:

Så vidt meg bekjent stilles det ingen krav på dol om å kunne oppgi konkrete referanser til hva man baserer sin kunnskap på. Du kan jo selv gjøre jobben med å lese trygderett, inkl. alle rettskildene. Å finne frem konkrete referanser tar av og til mye tid, og jeg kan ikke se at jeg er forpliktet til å bruke tid på dette.

Det er for øvrig en person her på dol som kan dette temaet bedre enn de fleste, men jeg vet ikke om h*n kommer til å svare i denne tråden.

Nei, selvfølgelig ikke. Men hva er poenget med å svare bare for å svare? Det stiller jeg meg kritisk til. Da fremstår man bare som påståelig.

Skrevet
1 time siden, Master skrev:

Hva snakker du om? Hvordan kan du forstå hvem jeg er, og hvordan kan noen gi deg beskjed om å ikke diskutere med meg når ingen her kjenner til meg? Har det "klikka" nå?

Det var nok en av mine hjelpere som sa det til meg ;)

Skrevet
53 minutter siden, Trine skrev:

Det var nok en av mine hjelpere som sa det til meg ;)

Ok, men det forklarer en del. Du bør kanskje kontakte psykiater for å finne ut om medisineringen din er riktig eller om du trenger noe nytt. Ikke for å dømme, kun et vennelig råd.

Skrevet
3 minutter siden, Master skrev:

Ok, men det forklarer en del. Du bør kanskje kontakte psykiater for å finne ut om medisineringen din er riktig eller om du trenger noe nytt. Ikke for å dømme, kun et vennelig råd.

Du har en relativt ufordragelig måte å svare på her, jeg synes du skal forsøke en litt annen tone.

Skrevet
2 minutter siden, Master skrev:

Du, jeg går egentlig bare å venter på å få en ny psykiater som ikke er syk hele tiden, så jeg får ikke kontaktet psykiateren nå. Men medisineringen er riktig den. Det er ingen medisiner som kan erstatte et og annet menneske som gir råd og veiledning til en asperger. Det er mine hjelpere og det er ingenting sykt med det.

Skrevet (endret)
41 minutter siden, XbellaX skrev:

Du har en relativt ufordragelig måte å svare på her, jeg synes du skal forsøke en litt annen tone.

Ok, og du syns ikke Trine er spydig mot meg? Folk antyder at jeg er den og den nå jeg kun er et nytt medlem som prøver å finne sin plass. Dere er ikke akkurat veldig imøtekommende.

Endret av Master
Skrevet
39 minutter siden, Trine skrev:

Du, jeg går egentlig bare å venter på å få en ny psykiater som ikke er syk hele tiden, så jeg får ikke kontaktet psykiateren nå. Men medisineringen er riktig den. Det er ingen medisiner som kan erstatte et og annet menneske som gir råd og veiledning til en asperger. Det er mine hjelpere og det er ingenting sykt med det.

Du som startet å være spydig, jeg forsøkte å føre en samtale. Men hvis det er så vanskelig, så la være å svar da? Send meg en melding i stedet.

Skrevet
10 timer siden, Master skrev:

Folk antyder at jeg er den og den når jeg kun er et nytt medlem som prøver å finne sin plass. Dere er ikke akkurat veldig imøtekommende.

Hvis du forsøker å finne din plass, kan du starte med å følge XbellaXs råd om å vurdere en annen tone.  En god dialog krever at begge parter er litt imøtekommende.

Skrevet
På 16.1.2017 den 8.07, laban skrev:

Hvis du forsøker å finne din plass, kan du starte med å følge XbellaXs råd om å vurdere en annen tone.  En god dialog krever at begge parter er litt imøtekommende.

Jepp, men dere finnes da ikke imøtekommende her heller ;) Men lugnt, er ikke ute etter å få meg venner heller. Værre med de som kanskje er svakere enn meg psykisk. Har til og med fått slengt i tryneg at jeg bør ta selvmord. Si det til feil person og det kan få fatale konsekvenser!

Skrevet
36 minutter siden, Master skrev:

Har til og med fått slengt i trynet at jeg bør ta selvmord. Si det til feil person og det kan få fatale konsekvenser!

Var det her på DOL?

Skrevet
20 timer siden, laban skrev:

Var det her på DOL?

Ja, det var det.

Skrevet
49 minutter siden, Master skrev:

Ja, det var det.

Som en annen bruker da? Du har vel ikke rukket å få den typen svar mens du har skrevet som Master?

Skrevet (endret)
2 timer siden, laban skrev:

Som en annen bruker da? Du har vel ikke rukket å få den typen svar mens du har skrevet som Master?

Jeg har ingen annen bruker, så jo det er til min bruker Master. Hva prøver du å oppnå her? Håper du ikke forsvarer slik oppførsel

Endret av Master
Skrevet
3 timer siden, Master skrev:

Jeg har ingen annen bruker, så jo det er til min bruker Master. Hva prøver du å oppnå her?

Kun klarhet i saken.  Jeg synes det er rart at du på noen få dager har rukket å få slengt i trynet at du bør ta selvmord, uten at det ble såpass rabalder i tråden at jeg fikk det med meg.  Men den kan jo ha blitt rapportert og slettet før jeg oppdaget det. 

3 timer siden, Master skrev:

Håper du ikke forsvarer slik oppførsel

Jeg forsvarer selvfølgelig ikke at noen ber en annen begå selvmord, men jeg blir nysgjerrig på det som skjedde i forkant.  Men jeg finner ingen tråd der du har deltatt, med trusler eller direkte utskjelling, bare litt kjegling og "firkantethet" - og da fra begge parter.  God natt :rolleyes:

Skrevet

Vær så snill... Hvorfor kan ikke alle være saklige og høflige i disse trådene? DOL, dere kan godt slette denne. Blir litt oppgitt når det blir dårlig stemning i trådene.

Anonymkode: 9f2c4...ac6

Skrevet
På ‎19‎.‎01‎.‎2017 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Vær så snill... Hvorfor kan ikke alle være saklige og høflige i disse trådene? DOL, dere kan godt slette denne. Blir litt oppgitt når det blir dårlig stemning i trådene.

Anonymkode: 9f2c4...ac6

Heldigvis fikk du noen konkrete svar tidlig i tråden :-)

Skrevet

Jeg har lest denne tråden og jeg synes Master får gjennomgå helt unødvendig. Trine svarte frekt, ja, vi vet at hun har AS det er ikke til å unngå fordi det blir proklamert i øst og vest. Jeg tror ikke på det, fordi hun er usedvanlig god til å danne gruppe. Men, anyway. Folkens, dere er så paranoide! Ta det med ro! Å beskylde folk for å ha flere brukere er bare helt latterlig. Det er irrasjonelt. 

Anonymkode: 6fbe9...9ce

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folkens, dere er så paranoide! Ta det med ro! Å beskylde folk for å ha flere brukere er bare helt latterlig. Det er irrasjonelt. 

Anonymkode: 6fbe9...9ce

Settingen her var at en helt ny bruker (Master, ikke trådstarter) ble bedt om å glefse litt mindre til de som svarte, og så påsto vedkommende at han har fått høre her at han burde ta livet av seg og at det liksom var standardtonen her.  Når han bare har vært her i noen dager og vi andre ikke har sett den episoden - som må ha vært ganske heftig -  må det være lov å spørre høflig om det var under et annet nick. 

Jeg er ikke det minste paranoid, bare nysgjerrig.

Til trådstarter: Beklager, det var ikke meningen å lage dårlig stemning i tråden din. 

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...