Gå til innhold

Mer Tolvon eller Imovane?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En uke med for lite søvn. Vet det ikke egentlig er så lenge, men trenger  sove lenger og mer snart for å fungere i hverdagen, og for å holde meg frisk. 

Finner ikke roen til å sove. Hvor mye pleier man å kunne øke Tolvon til før søvneffekten avtar? Har det noen hensikt å prøve mer enn 30 mg. Eller er Imovane neste steg da? Det er disse to, samt Remeron da av søvnfremmende middel, jeg har tilgjengelig. 

Depresjonsperiodene mine begynner ofte med dårlig søvn. Håper ikke det er det dom skjer nå. Er foreløpig bare trøtt og ukonsentrert og glemsk.

Endret av Villanda
Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du mener du er på vei mot en depresjon: Remeron.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Tenkte aller mest for å få ro til å sove.

Endret av Villanda
Skrevet

30 mg  Tolvon er ca 15 mg Remeron? Hvor stor dose har det noe for seg å ta av denne for å sove. Tenker kortsiktig i første omgang. Må fungere om dagene

Skrevet
3 timer siden, Villanda skrev:

30 mg  Tolvon er ca 15 mg Remeron? Hvor stor dose har det noe for seg å ta av denne for å sove. Tenker kortsiktig i første omgang. Må fungere om dagene

Jeg sover 3 timer på 45 mg Remeron og uten hangover, men dette er individuelt...

Anonymkode: 76def...21c

Skrevet
8 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Men hvor mye Remeron/Tolvon vil du anbefale før Imovane i tillegg.?

Tok i gpr først 20 mg Tolvon. Senere 10 til. Til slutt 3, 75 mg Imovane.  Etter det sov jeg. Men bør vel bruke minst mulig Imovane da. . Så bør jeg heller prøve 40 mg Tolvon eller 1,5 Remeron 15 mg?

Vet jo ikke om dette ender i depresjon. Vet bare at hos meg er perioder med dårligger søvn en del ganger etterfulgt av depresjon. Vet ikke om depresjon da blir utløst av søvnproblemer eller søvnproblrmene er begynnelsen på depresjonen.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sover 3 timer på 45 mg Remeron og uten hangover, men dette er individuelt...

Anonymkode: 76def...21c

Og kommer an på tilstanden og tilvenning..  Har også sovet lite på 45 mg Remeron,  5 Vallergan og 7, 5 mg. Imovane samtidig. Uten særlig hangover.  Hadde jeg tatt alt dette nå hadde jeg nok nærmest vært i koma. Har inntil for en uke siden, sovet greit på 0 - 1 Tolvon a 10 mg.

Med det at jeg må fungere på dagtid,  mener jeg at jeg må ha nok søvn til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...