Gå til innhold

Er det flere som føler det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som føler at de svar en gir andre brukere ikke er bra nok?

Har ofte opplevd dette her på dol. Bruker fritid, tid og energi på å prøve å hjelpe andre, og så er det tilsynelatende ikke bra nok, særlig i tråder der NHD svarer. Det virker ofte som det er han man vil ha svar fra, men det er jo forståelig også siden han er fagperson. 

Det er helt greit for meg, jeg kan jo bare trekke meg og la være å engasjere meg. Jeg har jo tydeligvis ikke peiling på det jeg bidrar med heller, særlig når alle andre får respons og ikke jeg, da sier det seg selv. Men jeg lurer på om det er bare jeg som føler det sånn eller om flere også gjør det. 

Anonymkode: 820c7...69e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis et hovedmål for bruk av DOL, FB og andre sosiale medier er å få flest mulige kommentarer og likes, bør en satse på kommentarer av typen "politisk korrekt svada".

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis et hovedmål for bruk av DOL, FB og andre sosiale medier er å få flest mulige kommentarer og likes, bør en satse på kommentarer av typen "politisk korrekt svada".

Det er ikke sånn det er. Har ikke noe med det å gjøre. 

Skrevet

Jeg har ikke dette behovet som NHD tror. Jeg har tilogmed redusert vennelisten min på Facebook med over 300. Har ca 50 venner på Facebook, bl.a fordi jeg ikke har det behovet. Håper å få svar fra noen som forstår hva jeg mener. Er det bare jeg som føler det sånn så er det greit. 

Skrevet

Hva mener du med bra nok? Noen ganger gir man gode svar, noen ganger gir man dårlige svar og noen ganger gir man helt ok svar. At man ikke får tilbakemelding på svaret betyr ikke at det ikke var bra nok, men kanskje var det ikke noe å svare på. Om man svarer på noe i psykiatri-forumet så må man nesten regne med at svaret fra NHD betyr mer. Men jeg har ofte opplevd å få, for meg, bedre svar av andre brukere enn av NHD (ikke ta det personlig Nils). Noen har stålkontroll på hva jeg har skrevet før, hvilke diagnoser jeg har, hvilke medisiner jeg har forsøkt, hva slags behandling jeg har fått o.s.v.

Du skriver at det er helt greit for deg, men hvorfor tar du det opp dersom det virkelig er helt greit for deg? Jeg føler stadig at svarene mine er fullstendig ubrukelige, men av og til så klarer jeg skrive noe som betyr noe for noen og det i seg selv er vel verdt alle de ubrukelige svarene. Jeg ser ikke på det at jeg svarer som bruk av fritid, energi og tid for å hjelpe andre. Jeg ser på det som en måte å dele kunnskap og erfaringer. Jeg får ofte noe igjen for det andre skriver og satser på at noen får noe igjen for noe av det jeg skriver.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo tydeligvis ikke peiling på det jeg bidrar med heller, særlig når alle andre får respons og ikke jeg, da sier det seg selv. 

Skriver du vanligvis med nick?  Mener du at det ofte er slik at alle de andre som svarer, får respons, men ikke du? 

Jeg må innrømme at jeg ikke legger så veldig godt merke til hva som blir besvart eller "likt".  Jeg tror ikke akkurat det er noe mål på hvorvidt svarene er brukbare eller ikke. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte opplevd dette her på dol. Bruker fritid, tid og energi på å prøve å hjelpe andre, og så er det tilsynelatende ikke bra nok, særlig i tråder der NHD svarer. Det virker ofte som det er han man vil ha svar fra, men det er jo forståelig også siden han er fagperson. 

Det er helt greit for meg, jeg kan jo bare trekke meg og la være å engasjere meg. Jeg har jo tydeligvis ikke peiling på det jeg bidrar med heller, særlig når alle andre får respons og ikke jeg, da sier det seg selv. Men jeg lurer på om det er bare jeg som føler det sånn eller om flere også gjør det. 

Jeg er også anonym og har skrevet en del innpå her. Jeg får ikke alltid svar men samtidig er jeg ikke så god på å gi respons selv heller. Det betyr ikke at svar jeg har fått ikke er bra... Kanskje jeg skulle ha vært flinkere til å gi tilbakemeldinger :). Tror også at det er bakdelen ved å være anonym. Det er vanskeligere å kommunisere med en man ikke vet hvem er. Ser jo at de som har navn innpå her har flere dialoger med hverandre . Da kan en sårbar side i meg gi en følelse av å stå utenfor "venneflokken". . Samtidig vet jeg at jeg har valgt det selv ved å være anonym. Noen ganget får jeg inntrykk av at folk innpå her er lei av å snakke om lidelse, medisiner og nav . At et " tulletema" er mer populært. Det er helt greit..Men da er det godt at noe akkurat da tar seg tid til å svare seriøst på seriøse ting også. Man vet aldri om det du skrev kunne bety mye om ikke annet en for ett menneske. Jeg foretrekker NHD sine svar når det gjelder medisiner og diagnoser ..,, men sånn generellt tenker jeg at andre kan ha like mye visdom. 

Anonymkode: 28b4e...b91

Skrevet

Det er ikke verre enn at jeg kan slutte å engasjere meg her inne siden jeg føler det sånn. For det skal ikke gjøre vondt, og når det gjør det må jeg ta konsekvensene av det. Dessuten er det så mange som gir gode svar, så mine bidrag er ikke nødvendige. Jeg kan bruke tid på andre ting i stedet. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke verre enn at jeg kan slutte å engasjere meg her inne siden jeg føler det sånn. For det skal ikke gjøre vondt, og når det gjør det må jeg ta konsekvensene av det. Dessuten er det så mange som gir gode svar, så mine bidrag er ikke nødvendige. Jeg kan bruke tid på andre ting i stedet. 

Er helt sikker på at du har kommet med gode svar. Det er noe med at når alle bidrar med sin erfaring og kunnskap så blir det et bedre og mer nyansert bilde. Er ikke sikkerhe at de som skriver best og får medt likes nødvendigvis har rett i alt. Vi er ulike kjønn , alder , erfaringer . Kanskje det du skrev hjalp akkurat den ene ..., synes kanskje det har blitt en gruppe innpå her som noen gangeHvis er veldig enig og har samme syn på ting. Din mening betyr noe....  

Nicklusheletida
Skrevet

Hvis man skal ta for seg alle svar man får, kan det bli unødvendig lange tråder. Det er en erfaring man gjør seg etter mange år på dol. Derfor hender det at jeg bare skriver : Tusen takk for alle svar og så griper jeg tak i noen få som høres fornuftig ut. 

Når det gjelder psykiatri, så har jeg ikke vært av de mest aktive, men opplevde å få mange forskjellige svar fra forskjellige brukere den gangen jeg hadde veldig bruk for forumet ( på vegne av en annen )

Det satte jeg pris på, men kan vel si at de også gjorde meg forvirret. Jeg ble fryktelig frustrert.  Derfor savnet jeg ekspertsvar og tenkte at her er det bare plass til de faste brukerene. Ikke til meg. Tenke at her må man være « kjendis » for å få ekspertsvar.

At ekspertsvaret uteble kan være pga av min rotete fremstilling og at det var vanskelig å forstå problemet. Til slutt viste det seg likevel ( når ekspertsvaret kom )  at det var det eneste svaret som var riktig og det eneste som førte frem til riktig hjelp og fremgang.

Vi andre brukere bør vel være forsiktig med å synse her på psykiatri. Den siste var like mye til meg selv :)

Skrevet

Jeg føler av og til, att jeg gir gode svar som ikke blir verdsatt. Så det er ikke bare TS.

Men jeg bryr meg ikke så mye om det lengre. Sånn har det altid vært her, att mange gode råd blir ignorert.

Anonymkode: ba44d...516

Nicklusheletida
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler av og til, att jeg gir gode svar som ikke blir verdsatt. Så det er ikke bare TS.

Men jeg bryr meg ikke så mye om det lengre. Sånn har det altid vært her, att mange gode råd blir ignorert.

Anonymkode: ba44d...516

Alle synes sikkert de selv gir gode råd, men trådstarter kan ikke følge alle råd, hvis de spriker.

Det må være opp til trådstarter å plukke ut de rådene som er gode for seg. 

Jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være noe å bli fornærmet over.

Så er det selvfølgelig noen som ikke egentlig er ute etter råd, men.bare skrive dagbok. I disse tilfeller følges ingen råd og ingen vits i å ta det personlig.

Skrevet

Kanskje dette er en liten påminnelse om å bli flinkere til å gi tilbakemeldinger til de som svarer meg. 😊.

Skrevet

Jeg føler at jeg personlig har fått så mye mer hjelp enn jeg har evnet å gi men alle har det ikke likt

Noen har det ofte på en helt egen måte som man av og til får inntrykk av i politiske liv synes jeg helt generelt

Men det er jo stadig skift og endringer overalt i våre dager så ikke lett på følge med

En jeg snakket med i dag kommenterte at nå skal de hjelpe folk å gå Jesus gikk jo på vannet sa jeg da

Vi har liksom alle vårt og vi har opplevet ofte så forskjellig i livet så langt

Anonymkode: 1ad39...2f1

Skrevet

Et svar gir ikke allid fasiten. Men mange svar kan likevel få en til å tenke i andre baner. De kan hjelpe til med å utvide tankegangen på sikt. Enkelte ting kan man ha hørt og prøvd så mange ganger uten effekt, at man ikke orker det mer. Likevel kan andre dolbrukere ha nytte av det.

Men jeg forstår litt hvordan du føler og tenker. Selv om vi ønsker å gi råd og hjelpe andre, så er vi mennesker slik at vi trenger respons på det vi gjør. Enkelte av oss har nok behov for mer positiv respons enn andre for å føle at det vi gjør er nyttig.

Anonymkode: a7ccf...8f1

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir litt spesielt, siden du legger dette på forum for psykiatri, å reagere på at de du svarer ikke gir deg en oppmerksomhet tilbake. Som om trådstartere står i gjeld til deg. I stedet kan du jo heller forsøke å se at det faktisk ligger mye gevinst i å forsøke hoste opp et "brukbart" svar til et annet menneske.

Skrevet
3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes det blir litt spesielt, siden du legger dette på forum for psykiatri, å reagere på at de du svarer ikke gir deg en oppmerksomhet tilbake. Som om trådstartere står i gjeld til deg. I stedet kan du jo heller forsøke å se at det faktisk ligger mye gevinst i å forsøke hoste opp et "brukbart" svar til et annet menneske.

Dere får bare misforstå meg så mye dere vil. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da prøver vi heller på nytt. Forsøk å forklare mer?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du kommer med mange passiv-aggressive kommentarer i denne tråden.

Anonymkode: e67a2...ae1

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du kommer med mange passiv-aggressive kommentarer i denne tråden.

Anonymkode: e67a2...ae1

Beklager. Jeg ble bare oppgitt over at først misforsto NHD meg så XbellaX. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...