Gå til innhold

Sykemeldt, ansvar jobb eller meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? 

Før jul googlet jeg dette med ansvar for sykemeldte og dialogmøter, ingen steder står det at det er den syke som skal ta initiativ til å holde møter. 

Skrevet
5 minutter siden, BamseLiten skrev:

Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? 

Høres rart ut. Ville tro at dette er arbeidsgivers ansvar.

Anonymkode: e3d68...27d

Skrevet
7 timer siden, BamseLiten skrev:

Før jul googlet jeg dette med ansvar for sykemeldte og dialogmøter, ingen steder står det at det er den syke som skal ta initiativ til å holde møter. 

Si til NAV at du har tatt initiativ til møter, men at arbeidsplassen ikke har fulgt dette opp - det kan da ikke være ditt hovedansvar dette?

Gjest Gargamel
Skrevet

Arbeidsgiver har ansvar for at opplegget blir fulgt opp.

Du bør kontakte den tillitsvalgte i bedriften, eller bedriftshelsetjenesten. 

Skrevet
9 timer siden, BamseLiten skrev:

Det er arbeidsgivers ansvar

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78249/

http://e24.no/jobb/skjerper-kravene-til-arbeidsgiver-ved-sykemelding/20074415

Gjest Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, Lillemus skrev:

Si til NAV at du har tatt initiativ til møter, men at arbeidsplassen ikke har fulgt dette opp - det kan da ikke være ditt hovedansvar dette?

Jeg ringte for å si ifra i håp om at den navansatte som har ansvar for min arbeidsplass kunne gi dem ett vink. Jeg fink ikke snakke med han men med saksbehandler fra aap seksjonen og hun la allt ansvar på meg og jeg ser atchun og har skrevet det i telefonreferatet på mine sider. 

Gjest Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, Gargamel skrev:

Arbeidsgiver har ansvar for at opplegget blir fulgt opp.

Du bør kontakte den tillitsvalgte i bedriften, eller bedriftshelsetjenesten. 

Vi et for få ansatte til at vi har tillitsvalgt. Fem stk hvor to hat sluttet nå mens jeg har vert borte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...