Gjest Kanuttius Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? Før jul googlet jeg dette med ansvar for sykemeldte og dialogmøter, ingen steder står det at det er den syke som skal ta initiativ til å holde møter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2017 Skrevet 16. januar 2017 5 minutter siden, BamseLiten skrev: Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? Høres rart ut. Ville tro at dette er arbeidsgivers ansvar. Anonymkode: e3d68...27d 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 7 timer siden, BamseLiten skrev: Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? Før jul googlet jeg dette med ansvar for sykemeldte og dialogmøter, ingen steder står det at det er den syke som skal ta initiativ til å holde møter. Si til NAV at du har tatt initiativ til møter, men at arbeidsplassen ikke har fulgt dette opp - det kan da ikke være ditt hovedansvar dette? 1 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Arbeidsgiver har ansvar for at opplegget blir fulgt opp. Du bør kontakte den tillitsvalgte i bedriften, eller bedriftshelsetjenesten. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 9 timer siden, BamseLiten skrev: Disse reglene for sykemeldinger. Jeg prøver å gjøre ting riktig men alt blir galt. Jeg sender sykemeldinger til jobb men:, ingen av de pålagte møtene blir holdt og i uke 8 som sykmeldt sender jeg SMS til jobb og etterlyser møte (det tok meg flere dager å tørre å sende SMS). Jeg fikk svar fra leder på jobb at XX er på ferie og siden har det vert tyst. Nå er det gått 6 mnd og nav sier det er mitt ansvar at møter blir holdt innen de fristene nav har satt. Er arbeidsgiver helt uten ansvar her? Før jul googlet jeg dette med ansvar for sykemeldte og dialogmøter, ingen steder står det at det er den syke som skal ta initiativ til å holde møter. Det er arbeidsgivers ansvar http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78249/ http://e24.no/jobb/skjerper-kravene-til-arbeidsgiver-ved-sykemelding/20074415 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 5 timer siden, Lillemus skrev: Si til NAV at du har tatt initiativ til møter, men at arbeidsplassen ikke har fulgt dette opp - det kan da ikke være ditt hovedansvar dette? Jeg ringte for å si ifra i håp om at den navansatte som har ansvar for min arbeidsplass kunne gi dem ett vink. Jeg fink ikke snakke med han men med saksbehandler fra aap seksjonen og hun la allt ansvar på meg og jeg ser atchun og har skrevet det i telefonreferatet på mine sider. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 5 timer siden, Gargamel skrev: Arbeidsgiver har ansvar for at opplegget blir fulgt opp. Du bør kontakte den tillitsvalgte i bedriften, eller bedriftshelsetjenesten. Vi et for få ansatte til at vi har tillitsvalgt. Fem stk hvor to hat sluttet nå mens jeg har vert borte. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 8 timer siden, Xtra skrev: Det er arbeidsgivers ansvar http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78249/ http://e24.no/jobb/skjerper-kravene-til-arbeidsgiver-ved-sykemelding/20074415 Takk, må vel kunne slå i bordet med disse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.