Underbar Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Pleier den da å forsvinne "over natta" hos de fleste, eller kan det slippe taket gradvis over en tid? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 Ja :-) (alle varianter er mulig). Depresjonen er borte når MADRS er 12 eller mindre. Helt borte på 9 eller mindre (remisjon). 0 Siter
Underbar Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Skrevet 17. januar 2017 Takk for svar! Fremdeles er jeg noe usikker på om diagnosen min er korrekt, så det er mye jeg lurer på. Deilig å se lys igjen etter 3 mnd mørke 0 Siter
Melankolia Skrevet 17. januar 2017 Skrevet 17. januar 2017 For meg har det som regel vært slik at mørket forsvinner ganske plutselig, noe som f eks merkes ved at jeg ser fargene, stjernene på himmelen igjen etc. På veien tilbake til normalen pleier jeg å få noen nedturer men uten å falle helt tilbake i det dypeste mørket. Når de verste depresjonstankene har roet seg, kommer konsentrasjon, hukommelse og initiativ langsomt tilbake. Jeg har opplevd "akutt bedring", fra et øyeblikk til et annet, etter ect-behandling. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 I dag kom det er artikkel som drøfter dette. Dog gjelder det en unipolar depresjon, men kan kanskje være av interesse likevel: http://www.psychiatrist.com/JCP/article/Pages/2016/v77n08/v77n0814.aspx?utm_content=buffer271ad&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.