Gå til innhold

Når en bipolar depresjon er over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier den da å forsvinne "over natta" hos de fleste, eller kan det slippe taket gradvis over en tid?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja :-)   (alle varianter er mulig). Depresjonen er borte når MADRS er 12 eller mindre. Helt borte på 9 eller mindre (remisjon).

Skrevet

Takk for svar! Fremdeles er jeg noe usikker på om diagnosen min er korrekt, så det er mye jeg lurer på. Deilig å se lys igjen etter 3 mnd mørke :)

Skrevet

For meg har det som regel vært slik at mørket forsvinner ganske plutselig, noe som f eks merkes ved at jeg ser fargene, stjernene på himmelen igjen etc. På veien tilbake til normalen pleier jeg å få noen nedturer men uten å falle helt tilbake i det dypeste mørket. Når de verste depresjonstankene har roet seg, kommer konsentrasjon, hukommelse og initiativ langsomt tilbake. 

Jeg har opplevd "akutt bedring", fra et øyeblikk til et annet, etter ect-behandling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...