Gå til innhold

Slutte å drikke alkohol

Anbefalte innlegg

Nyttårsaften bestemte jeg meg for å slutte å drikke alkohol i 6 måneder, med unntak hvis det var spesielle anledninger.  Ikke fordi jeg har hatt alkoholproblem, men jeg ville teste meg selv.  Jeg har gjerne tatt en øl eller et glass vin om kvelden og noen ganger flere glass.  Jeg er også glad i å gå på en pøbb eller restaurant alene og ta et glass og prate med noen rundt.  Dette skulle jeg slutte med frem til sommeren.

Jeg har ikke tenkt på det de siste to ukene, men i dag etter et møte som krevde en del fikk jeg veldig lyst på en øl eller et glass vin.  Jeg står imot, men lurer på om dette er et tegn på at jeg er mer avhengig enn jeg trodde og om jeg kommer til å stå det ut.  Neste uke er jeg invitert på en tre retters middag med ditto vin og kaffe og konjak til slutt.  Da har jeg tenkt å si ja takk.

Jeg vil også finne ut om dette har noe å si i forhold til angsten og depresjonen jeg sliter med, og om dette har positiv eller negativ virkning på min helse.

Anonymkode: ce7c1...e9e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/416253-slutte-%C3%A5-drikke-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg røyker og damper tobakk men alkohol kuttet jeg ut sent 70 tall Det va på bakgrunn enkelte fester jeg var på der unge voksne hadde med barn i kaotisk festsitasjon

Jeg har også opplevet kaos og alkohol sel i eget tidlig oppvekst og på vei inn i matbutikken etter en tur på byen bestemte jeg meg for aldr meire

Det går an å ta en cola eller farris eller alkoholfri vin som jo nå også er ønologisk har jeg sett

Har man hatt vonde opplevelser er det mye vanskeligere men hvis man bare er bestemt og klar i sitt nei takk og ikke henfaller til masse forklaringer så går det oftest bra tror jeg

Man skal være obs at de som står for det største drikkepress eller motsatt ofte har samme problem sjøl

Veldig alvorlig problem tror jeg mest på Anonyme alkoholikere eller Blå Kors hvis man tar sikte på framtidig arbeidsdeltakelse og selvforsørging og ønsker å bli så bra

Men veldig vanskelig Alt er ofte så individuelt synes jeg

Anonymkode: 04689...192

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker og damper tobakk men alkohol kuttet jeg ut sent 70 tall Det va på bakgrunn enkelte fester jeg var på der unge voksne hadde med barn i kaotisk festsitasjon

Jeg har også opplevet kaos og alkohol sel i eget tidlig oppvekst og på vei inn i matbutikken etter en tur på byen bestemte jeg meg for aldr meire

Det går an å ta en cola eller farris eller alkoholfri vin som jo nå også er ønologisk har jeg sett

Har man hatt vonde opplevelser er det mye vanskeligere men hvis man bare er bestemt og klar i sitt nei takk og ikke henfaller til masse forklaringer så går det oftest bra tror jeg

Man skal være obs at de som står for det største drikkepress eller motsatt ofte har samme problem sjøl

Veldig alvorlig problem tror jeg mest på Anonyme alkoholikere eller Blå Kors hvis man tar sikte på framtidig arbeidsdeltakelse og selvforsørging og ønsker å bli så bra

Men veldig vanskelig Alt er ofte så individuelt synes jeg

Anonymkode: 04689...192

Dette har ingenting med min situasjon å gjøre.  Ingen har opplevd mitt alkoholforbruk som et problem, og mine nærmest har ofte gitt meg alkohol som gaver og aldri nevnt at jeg drikker for mye eller for ille.  Drikkepress stresser meg ikke.  Det som stresset meg da jeg skrev dette var at jeg hadde veldig lyst på et glass.  Lysten gikk over og ikke har jeg hatt særlig lyst i dag.  Dvs.  situasjonen var ikke forskjellig fra vanlig:).  Det har ofte hent at jeg har hatt lyst på et glass uten å gi etter for lengselen.  Jeg har ikke tatt et glass hver dag.

Anonymkode: ce7c1...e9e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...