Kajos Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Hei, Er det vanlig å bli plaget av øresus etter seponering av Fontex og/eller Sobril? Jeg har gått på 10 mg Fontex og 5 mg Sobril x 3 i 4 uker, men pga kraftige bivirkninger som ikke ville gi seg etter 4 uker så stoppet jeg brått med de begge to på fredag. I dag har jeg fått en veldig plagsom høyfrekvent øresus i begge ørene. Det er veldig ubehagelig og jeg kjenner at jeg får litt panikk for at dette skal vedvare? Jeg har virkelig nok helseplager fra før om ikke jeg skulle få dette på toppen av alt... Endret 18. januar 2017 av Kajos 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 Nei, det er ikke "vanlig". 0 Siter
Kajos Skrevet 18. januar 2017 Forfatter Skrevet 18. januar 2017 Ok, så da tenker du at det skyldes noe annet? Jeg har vært ekstremt urolig og sovet lite disse fire ukene. Kan det skyldes det, da? Det er jo litt rart at det plutselig skal komme rett etter seponering? Jeg har aldri hatt det før. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2017 Skrevet 18. januar 2017 1 time siden, Kajos skrev: Ok, så da tenker du at det skyldes noe annet? Jeg har vært ekstremt urolig og sovet lite disse fire ukene. Kan det skyldes det, da? Det er jo litt rart at det plutselig skal komme rett etter seponering? Jeg har aldri hatt det før. Har lest på andre forumer at dette skjer en del, går nok over. Anonymkode: 6e397...0ca 0 Siter
Kajos Skrevet 19. januar 2017 Forfatter Skrevet 19. januar 2017 Ok- takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter? 0 Siter
Kajos Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Skrevet 20. januar 2017 På 18.1.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev: Har lest på andre forumer at dette skjer en del, går nok over. Anonymkode: 6e397...0ca Ok-takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2017 Skrevet 20. januar 2017 1 time siden, Kajos skrev: Ok-takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter? Er ikke sikker på det, men sepponerte cipramil for fort og fikk voldsomme støt følelse i hjernen, hadde vel også litt øresus, men mener det gikk vekk etter ca. to uker. Anonymkode: 6e397...0ca 1 Siter
ISW Skrevet 20. januar 2017 Skrevet 20. januar 2017 Hvis jeg får filosofere litt over dette spørsmålet og de tusen identiske spørsmålene på DOL i året: Hvilken verdi har det å vite om dette er vanlig eller normalt? Jeg mener, enten så har man symptomet, eller så har man det ikke. Det hjelper jo ikke for å få det bedre å vite om 50%, 10%, 1% eller 0,1% har det i den gjeldende situasjonen. Er det ikke bedre å spørre "hvor lenge varer det?", "er det noe jeg kan gjøre for å bedre det?" eller til nød "skyldes symptomet at jeg sluttet med Sobril og Fontex?" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.