Gå til innhold

NHD- øresus etter seponering av Fontex og Sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, 

Er det vanlig å bli plaget av øresus etter seponering av Fontex og/eller Sobril? Jeg har gått på 10 mg Fontex og 5 mg Sobril x 3 i 4 uker, men pga kraftige bivirkninger som ikke ville gi seg etter 4 uker så stoppet jeg brått med de begge to på fredag. I dag har jeg fått en veldig plagsom  høyfrekvent øresus i begge ørene. Det er veldig ubehagelig og jeg kjenner at jeg får litt panikk for at dette skal vedvare? Jeg har virkelig nok helseplager fra før om ikke jeg skulle få dette på toppen av alt...

Endret av Kajos
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke "vanlig".

Skrevet

Ok, så da tenker du at det skyldes noe annet? Jeg har vært ekstremt urolig og sovet lite disse fire ukene. Kan det skyldes det, da? Det er jo litt rart at det plutselig skal komme rett etter seponering? Jeg har aldri hatt det før. 

Skrevet
1 time siden, Kajos skrev:

Ok, så da tenker du at det skyldes noe annet? Jeg har vært ekstremt urolig og sovet lite disse fire ukene. Kan det skyldes det, da? Det er jo litt rart at det plutselig skal komme rett etter seponering? Jeg har aldri hatt det før. 

Har lest på andre forumer at dette skjer en del, går nok over.

Anonymkode: 6e397...0ca

Skrevet

Ok- takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter?

Skrevet
På 18.1.2017 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Har lest på andre forumer at dette skjer en del, går nok over.

Ok-takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter?

Skrevet
1 time siden, Kajos skrev:

Ok-takk for svar:) Det var godt å høre. Hva har du lest- at det skyldes stress/dårlig søvn, eller medikamenter?

Er ikke sikker på det, men sepponerte cipramil for fort og fikk voldsomme støt følelse i hjernen, hadde vel også litt øresus, men mener det gikk vekk etter ca. to uker.

Skrevet

Hvis jeg får filosofere litt over dette spørsmålet og de tusen identiske spørsmålene på DOL i året:

Hvilken verdi har det å vite om dette er vanlig eller normalt? Jeg mener, enten så har man symptomet, eller så har man det ikke. Det hjelper jo ikke for å få det bedre å vite om 50%, 10%, 1% eller 0,1% har det i den gjeldende situasjonen.

Er det ikke bedre å spørre "hvor lenge varer det?", "er det noe jeg kan gjøre for å bedre det?" eller til nød "skyldes symptomet at jeg sluttet med Sobril og Fontex?"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...