Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Nils.

Hvis man er rammet av sterk angst(GAD), nylig oppstått, hvor lang tid vil det ta før man blir bra/ får god kontroll, hvis man begynner i terapi (metakognitiv)?

Anonymkode: bd52b...2fd

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det nettopp har oppstått, mener jeg at mye er gjort på 8-12 konsultasjoner.

Skrevet

Ok, takker for svar. Det oppsto i september. Har veldig sterk angst hele tiden, og det er mest angst angsten! Har hatt angst tidligere, men det har aldri vært noe som har ødelagt livet mitt, og det har vært for konkrete ting. Nå har jeg plutselig blitt livredd for angsten, og har det hele tiden.
Er september lenge? Ser du på det som nylig oppstått? Jeg har begynt å gå til privat psykolog nå. (Metakognitiv)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det må nesten være så lenge som siden september siden det er et varighetskriterie for GAD på 6 mnd :-)

Skrevet

Flott! Takk for svar! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...