Gå til innhold

Blir dere frustrert over kostbare menneskelige faktorer som i stadig økende grad er forbundet med alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som steller med psykisk helsepolitikk burde stikke fingeren i jorda å satse mer på individuelle behandlingsopplegg med farbare veier for pasienten ut i yrkesliv

Psykisk syke blir altfor lett stigmatisert og støtt ut i en avsondret og spesielle liv  Det virker som enkelte hører og ser ingenting i dag Selvfølgelig alle må få lov å ta vare på seg sjøl i dag som alltid men jeg mener felleskapet må inn å hjelpe da det er sykdommer og lidelser selvpåført eller ikke som kan være for vanskelige å bære for alle

Det er så mye man ennå ikke et når det gjelder helse psyke og samfunn på samme måte som det er mye man ennå ikke vet om teknologi og industriell utvikling

Mister vi i vår streben all  medfølelse med både politikere og andre?

Blir resultatet bare masse arbeidsledighet og bare økende kriminalitet med fraflyttede hus og nedlagte institusjoner som mange andre land?Er flere bekymret for menneskene og deres helse?

Anonymkode: 0f185...8dd

Gjest Maggie55
Skrevet

Man glemmer helt den menneskelige faktor i alt i DG synes jeg

men alle må ha lov å ta vare på seg sjøl

Beklager men jeg pleier bare influensa i dag hjemme og har ingen medisin ville bare legge til det

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

TS: Du må gjerne konkretisere dine forslag til forbedringer.

Skrevet

Myndigheter og de fleste andre samfunnsaktører kutter panisk i antall arbeidstakere Mye er kutt for kuttes skyld mener jeg og dette er ledelsen seg bevisst og det går spesielt utover grupper mennesker som har sin største attrktivitet ved sin usvikelige lojalitet og ansvarsbevissthet og etterrettlighet samt bevissthet om en menneskelig faktor i det store regnskapet

Vi jobber på så godt vi kan uansett hvor vi er og er veldig frustrert nå Vi vil alle gjerne være i arbeidslivet uten å være til belastning eller fortrengsel for noen

Nå føles det som hele verden er gått inn i show bisnuess

Jeg er veldig engstelig for framtida og jeg er ikke sikker på om den hjelpen som finnes er bra for en heller

Det virker som man har begynt å kutte i selve mennesket også nå fordi personen ikke stemmer med den normale tegninga av et menneske

Vi har bare begynt å se "the economic man " tror jeg som et etterstrebet mål Hvordan vil framtidas mennesker lese ei bok som "Smuglere"" av en norsk forfatter husket ikke navnet

Ting blir bedre etter hvert sier man meg

Jeg tro ikke det

Skrevet

Men jeg mener ikke at det er spesielle grupper mennesker sin skyld eller innvandring eller noe sånt men jeg ser at diskriminering mhp kjønn og en økt forutinntatthet og mistenksomhet blant oss alle

Når jeg er mest deprimert føler jeg bare at altfor mye vondt er skjedd med oss alle til at noe noensinne kan bli bra også her i de sm forhold

Tenker selvsagt at man bare kan inta en relgiøs tro men jeg tror ikke det er så enkelt

Jeg opplever at VRT rettsgrunnlag slik jeg opplevet med likeverd mellom kjønn og samfunnsgrupper med hensyn på kjønn og etnisk tilknytning er alvorlig på gli og finnes snart bare i noen bortglemte gamle bøker som snart ligger å slenger i kasserte gamle ting ikke lenger å oppdrive fra forlaget

Jeg er vokst opp med ulike meninger og har mye respekt for andre mennesker og jeg er heller ikke redd for å se at jeg ikke er flink nok til å følge ned

Men jeg er veldig bekymret på vegne av menneskeheten og ikke bare meg selv og mine nærmeste og det er ikke bare på bakgrunn av manglende enighet om miljøspørsmål historikk virkemiddelet og årsaker

Det virker som her kun finnes kimer til konflikter og vonde ting

Mulig mine gamle foreldre hadde rett Dette går mot slutten sa de og de var ikke medlem av ekstreme kirkesamfunn eller noe og igrunnen i alt "middelhavsfarere" 

På forberedende prøver snakket vi om " den gylne middelvei" 

Jeg ser veldig svart på det

Det er rent så mye mer enn vann i havet føler jeg

Forstår at folk føler at det siste de har er sin egen kropp

Skrevet

Jeg blir sikkert misforstått uansett men jeg mener ikke å ta til ordet for å avkorte eller begrense noens frihet men jeg har også sett at hjelpen det snakkes om er helt illosorisk og i beste fall bare til stede for et fåtall av oss

Men kanskje er det bare som en jeg kjenner sier at årsaken ligger i at vi blir stadig flere og flere eller en annen som viser til "alle tings iboende forjævlighet"som sitert i noen tiår siden i datidas maktutredning i vårt lille samfunn

Eller som psykologen sa til meg "jeg vet ikke hvor du er i livet ditt" der jeg satt i stolen ved siden av

Føler bare at så mye er rent i havet for oss all

Vi blir mer og mer forskjellige for vi har opplevet så forskjellig

Det er nok bare ting som aldri kan snus til noe positivt om menneske aldri så mye vil

Politikken som har først her til lands gir oss alle inntrykk av å ha større pengebeholdning her til lands

Hva kommer de til å skylde på til høsten mon tro

Vi må kanskje skrive om alt lovverk fra A til Å

Kaste alle prinsipper grunnleggende eller ikke på båten?

Men selvfølgelig spennende tider for de som ønsker det

Kanskje det eneste som selger nå

Skrevet

Jeg vet bare at aldri iivet at jeg yter noe mer enn akkurat hva som er mitt spesifiserte ansvar 

Selvsagt kan man analysere tingene annerledes

Alle gjør som de vil

Toppen av kransekaka var da enkelte høyt garsjerte politikere tok til ordet for å etablere "horehus"

Versågod og velbekomme 

Vi er nok fortsatt en del som vil prøve å flykte

Hvem er dine foreldre Har du noen som kan bevitne eller noen i Forsvaret som kan skrive på søknaden

Dette stod det når vi skulle søke på ting i min ungdom

Ikke alle hadde alt dette og søkte da heller aldri

På kino viste de "the way we  weere"

Var ikke medlem av noe parti allikevel var det ikke mye avvikende man kunne si høyt i ord en gang Det fikk konsekvenser for jobb og andre represalier

Men jeg har aldri opplevet sult Jeg synes ikke stort om masse klaging og syting og krisemaksimering

Ble selv kalt bortskjemt enebarn men tror helt andre var de botskjemte og ingenting å samle på

kanskje var det bare det

I våre dager tar de tilogmed fra oss vår sammenstilling av ord og så også vår identitet

Men hva har vel egentlig noen suget av eget bryst?

kanskje var det bare måten vi var på eller måten vi gikk på

Ja jeg ser svart på det og svartere vil det bli men hvis skyld er det?

Hvem kan stilles til ansvar og hvordan

Skrevet

Synes du skriver mye, men sier utrolig lite. Psykotisk babbel? 

Anonymkode: a5579...f0e

Skrevet

I morgen sier værmeldingen som uslitelig gir oss sitt aller beste til tross for store sparekutt også der og nedbemanning

Imorgen lettskyet og pent vær

Ser frem til det og klar over hvor heldig jeg er som med stor sannsynlighetsovervekt opplever morgendagen ikke helt pengelens og med opholdsvær i vente og kanskje også politisk kvarter på FM og DAB-radio 

En annen i familien har vært tilhenger av TV siden månelandingen

Spesielt psykisk syke vet litt om hvordan det ingen selvfølge er å ordentlig føle noe og ikke bare være i et indre kaos

Igrunn derfor jeg har skrevet noen ord på denne side

Alle er ikke på den grønne gren jeg vet også det

Gjest Maggie55
Skrevet

På den annen side noen synes alt er bare surr og ord

Selv om siste ord ikke er sagt får man håpe

Vi kan bare alle håpe at noe går fremover

Det er som å regne på pensjonen vår man blir aldri ferdig

spesielt om man ikke er av den yngre gruppen lenger

Skrevet

Vi må bare alle håpe at noe går fremover til slutt

Mere utgreiinger om pensjon som viser historikk og ikke bare nye føringer kommer kanskje om ikke så brått

Kollektive løsninger eller individuelle

Kanskje valgets drakamp denne gang

Skrevet

Denne tråden skjønner jeg ingen ting av!

Anonymkode: efab3...424

Skrevet

Enda mer frustrerende er det å tenke på de store bukkesprangene som foretas av rikingene i finanspolitikken

Utad er de så for alt som er miljørettet

Selv satser de alle sine midler på oljeinvesteringer som ikke før

Hvor er de som før rotet i søppelkassene å avslørte folk sine synder De investerer vel selv for bolig i dag

Når det gjelder gratis konvertering av fil til PDF tror jeg man finner det på hjemmesida til Google

Ellers er det jo PDF - a som er siste godkjente arkivformat jeg hørte om for tekstfiler Men jeg er ikke lenger i arbeidslivet

Allikevel aldri så galt at ikke godt for noe Jeg fikk mere tid til å nøste i eget liv Kanskje begynner jeg å studere atomfysiker og kvantefysikk  eller apartheibevegelsen og rettigheter og kriminalitet og arbeider rettigheter

Har mye å gå videre i som selvstudier

overleverte historier  fra annen verdenskrig og diverse opplevet lokalhistorie som skal nøstes og skjekkes mot fortidas lovverk og offisiell politikk

Mange ganger tenker jeg at annen verdenskrig fremdeles ruller videre gjennom oss som lever selv om vi ikke opplevet den

Skrevet

Beklager hvis jeg har forøket graden av tull mens jeg har deltatt

Mye handler om den vanskelige samhandlingen mellom mennesker og inntak i perioder kanskje av litt for lite medisin for meg Også dette vanskelige om diagnoser som er så vanskelig å fatte når det gjelder en sjøl

Vet ikke med sånne psykiske tullegreier

Men er mye tull så mange steder i våre dager

Ingen går fri

Skrevet

Beklager hvis jeg har forøket graden av tull mens jeg har deltatt

Mye handler om den vanskelige samhandlingen mellom mennesker og inntak i perioder kanskje av litt for lite medisin for meg Også dette vanskelige om diagnoser som er så vanskelig å fatte når det gjelder en sjøl

Vet ikke med sånne psykiske tullegreier

Men er mye tull så mange steder i våre dager

Ingen går fri

På den annen side

Kritikere av det bestående er sjelden høyt skattede

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden skjønner jeg ingen ting av!

Anonymkode: efab3...424

Ikke jeg heller

Anonymkode: 223b9...db7

Skrevet

Dette er da bare et av de gamle trollene som har funnet seg en ny måte å skrive på? Hyppige linjeskift, manglende tegnsetting. Hen glemmer av og til å trykke på "skriv som anonym".

Anonymkode: 53db2...bb2

Skrevet

Jeg håper Helsepsykologien får mer gjennomslag. Start med barn når de er små, innfør tiltak som gir bedre helse på et samfunnsnivå. Det vil forebygge mange helseplager.

Anonymkode: 5f2bd...3e1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...