AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 Skrevet 19. januar 2017 Hei! Er det bortkastet å gå i terapi, hvis man står på angstdempende medisiner? Jeg står på Olanzapine, og de har god effekt. Jeg lurer på om jeg kan bli bra av min generaliserte angst når jeg bruker slike medisiner? Anonymkode: 891e3...bfe 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. januar 2017 Skrevet 19. januar 2017 Det er ikke noe problem å bruke olanzapin når en går i psykoterapi. Det er mulig å bli kvitt GAD med metakognitiv terapi. Benzo og psykoterapi gaar daarlig sammen. PS. Terapi betyr behandling. Medisiner er ogsaa terapi 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2017 Skrevet 19. januar 2017 1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er ikke noe problem å bruke olanzapin når en går i psykoterapi. Det er mulig å bli kvitt GAD med metakognitiv terapi. Benzo og psykoterapi gaar daarlig sammen. PS. Terapi betyr behandling. Medisiner er ogsaa terapi Ok, jeg skjønner. Men det er allikevel noe som jeg ikke forstår.. Etter som jeg har forstått, så har Olanzapin en angstdempende effekt. For meg så blir angsten nesten borte når jeg tar Olanzapin, mens de dagene hvor jeg har lyst til å "møte" angsten, tar jeg ikke Olanzapin. Jeg har hørt at Olanzapin og Benzo har mye av den samme effekten på kroppen, altså demper angst. Så det jeg lurer på da, er hva er forskjellen på å gå i terapi når en går på Olanzapin kontra Benzo? Er ikke noe av årsaken til at psykoterapi og Benzo går dårlig sammen, at Benzo demper/fjerner angsten? Olanzapin gjør jo det samme. Takk for tilbakemelding :-D Anonymkode: 891e3...bfe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.