Gå til innhold

zeldox

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

Er det zeldox som gjør meg trist og sårbar, eller må det bare komme siden jeg var så høyt oppe? Eller er det fordi jeg tar 20 mg mindre i dag?Hjelper zeldox på humøret eller gjør den det verre?

Skrevet
57 minutter siden, Liten40 skrev:

Er det zeldox som gjør meg trist og sårbar, eller må det bare komme siden jeg var så høyt oppe? Eller er det fordi jeg tar 20 mg mindre i dag?Hjelper zeldox på humøret eller gjør den det verre?

Når jeg tok zeldox hjalp det ikke, så jeg la til alkohol. Men det er ikke å anbefale. 

Gjest Liten40
Skrevet

Jeg drikker ikke. Og er ikke sint. Bare trist. Og trøtt. Fordi jeg stod opp når andre sover. Og det gikk fint helt til 12 timer etter at jeg stod opp. Kanskje er 12 timer lang nok dag for meg. Kanskje orker jeg ikke mer akkurat nå. Nå svikta jeg noen. Nå er jeg ikke et sted jeg burde ha vært. Jeg er litt sint. På meg. Som ikke klarer nok. 

Skrevet
37 minutter siden, Liten40 skrev:

Jeg drikker ikke. Og er ikke sint. Bare trist. Og trøtt. Fordi jeg stod opp når andre sover. Og det gikk fint helt til 12 timer etter at jeg stod opp. Kanskje er 12 timer lang nok dag for meg. Kanskje orker jeg ikke mer akkurat nå. Nå svikta jeg noen. Nå er jeg ikke et sted jeg burde ha vært. Jeg er litt sint. På meg. Som ikke klarer nok. 

Å du må ikke ta det sånn, noen ganger må du ta vare på deg selv. Kanskje du kunne prøvd en annen medisin?

Skrevet

Jeg fikk mer angst på zeldox. Da jeg byttet fra zyprexa. Men jeg raste ned i vekt da. Faktisk 12 kg de 2 månedene jeg gikk på den. Også hadde jeg merkelig søvnrytme, var typsik våken 10 timer, også fikk jeg en trang til å sove som var nesten som narkolepsi, og sov tungt i 5 timer, får så å bli lys våken. Så med ett 30 timers døgn med 2 soveperioder så funket den dårlig for meg.

Gjest Liten40
Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å du må ikke ta det sånn, noen ganger må du ta vare på deg selv. Kanskje du kunne prøvd en annen medisin?

Men det er meg. Gang på gang. Hele livet. Som en evig rund-dans. Selvsikker og glad. Høyt oppe. Vet alt. Vil alt. Tankene som går raskere og raskere. Fortere og fortere. Fort-fort. Synene. Lydene. Stemmene. De magiske møtene. Før alt krasjer. Og jeg er ingen. Kan ingenting. Vet ingenting. Må ha lister for alt. Stiller ikke opp. Er ikke med. Jeg følte meg faktisk bra på zeldox. Men så ble det litt rot. Glemmer å ta. Glemte å hente mer medisin. Doktoren som ringte, jeg hadde visst sagt jeg hadde vært trøtt. Og han sa at jeg kunne ta bare en om morgenen, og to om kvelden. Og jeg vet ikke om det er det. Eller en nedtur som måtte komme. Kanskje NHD kan svare på det? Hvis han leser dette....

Gjest Liten40
Skrevet
4 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg fikk mer angst på zeldox. Da jeg byttet fra zyprexa. Men jeg raste ned i vekt da. Faktisk 12 kg de 2 månedene jeg gikk på den. Også hadde jeg merkelig søvnrytme, var typsik våken 10 timer, også fikk jeg en trang til å sove som var nesten som narkolepsi, og sov tungt i 5 timer, får så å bli lys våken. Så med ett 30 timers døgn med 2 soveperioder så funket den dårlig for meg.

Det er en litt komplisert medisin. zyprexa er enklere, men veldig vekt-slem....

Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Men det er meg. Gang på gang. Hele livet. Som en evig rund-dans. Selvsikker og glad. Høyt oppe. Vet alt. Vil alt. Tankene som går raskere og raskere. Fortere og fortere. Fort-fort. Synene. Lydene. Stemmene. De magiske møtene. Før alt krasjer. Og jeg er ingen. Kan ingenting. Vet ingenting. Må ha lister for alt. Stiller ikke opp. Er ikke med. Jeg følte meg faktisk bra på zeldox. Men så ble det litt rot. Glemmer å ta. Glemte å hente mer medisin. Doktoren som ringte, jeg hadde visst sagt jeg hadde vært trøtt. Og han sa at jeg kunne ta bare en om morgenen, og to om kvelden. Og jeg vet ikke om det er det. Eller en nedtur som måtte komme. Kanskje NHD kan svare på det? Hvis han leser dette....

Ja håper NHD kan svare, livet er ikke lett å forstå seg på- 

Gjest Maggie55
Skrevet

Jeg er også veldig i tvil om denne medisinen akkurat nå

Jeg hadde Trilafon i mange år inntil den gikk inn i all hovedsak ettersom jeg skjønte

Tenker vel egentlig bare nå at hva som er bra for en ofte er helt feil for en annen 

Prøver bare å minimere forbruk og motstå "behov" og har fått time hos fastlege snart da jeg også sliter med et tidvis veldig høyt blodtrykk

Hva er det de sier alt henger sammen

Det vil gjerne gå bra som mor alltid sa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...