Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, hvem jeg skal stole på og kan snakke med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen tillit til systemet lenger. dpsen altså. Har ikke hatt noen god relasjon til min nåværende behandler før inntil nylig men føler at hab skal bruke alle rundt meg for å teste meg og sammensverge mot meg. sverte meg. problemstillinga mi ble snudd på hodet da jeg fikk han og jeg trodde at det jeg ikke fikk fortalt min forrige behandler og utreder at det skulle gå greit å snakke om og ta ting med han som ble nåværende behandler men det ble ikke sånn. og alkoholbiten hang han seg opp i. alkohol begynte jeg med i voksen alder. Orker ikke brette ut alt som har gått feil. siste året etter at jeg fikk min nåværende behandler. Men har vært mye overlatt til meg selv både i forhold til nav, arbeid, arbeidssøking og dps. Har familien på østlandet og bor i trondheim.

Har siste halvåret siden i ferien i juli vært veldig sliten og nede. begynner å komme meg nå. slutta selvfølgelig med seroquel og i det siste har behandleren min oppdaga dette og sa det til veiledern min på nav under siste møte vi hadde før jul at jeg tok ikke medisin min som avtalt.

Merker jo selvfølgelig at det er dette jeg har fått svi for. Innser at jeg må holde meg på matta. Jeg vil jo ikke ha det slik jeg har hatt det. Pga ustabil personlighetsforstyrrelse som tydeligvis kom sterkere fram under min nåværende behandler som jeg ikke har noen god relasjon til.

Har ikke gått til han siden før jul. Han har ønska meg velkommen tilbake hvis det er noe, og jeg vil jo gjerne egentlig stole på han. Håper han ikke har sittet i den stillingen han har for f. For å ødelegge for andre og godte seg selv.

Det her kan bli uendelig langt. Tips og råd mottas med stor takk.

En positiv ting er at jeg har startet i steps/emosjonsregulerings gruppe som i gruppeterapi.

Skrevet

Hva tror du kunne ha hjulpet deg nå? Hva ønsker du fra dps generelt eller din behandler spesielt?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

@Athena86: Prøv å lese ditt eget innlegg som om det var noen annen som hadde skrevet det. Hvordan ville du ha svart da?

Gjest Maggie55
Skrevet

Synes bare det er forferdelig vanskelig å si hva som er bra for alle andre jeg

Det er ikke lenge siden jeg hørte på radio i diskusjon mellom filosofer som synes gravrøveri var O.k

Det synes ikke jeg Men folk tenker så utenkelige ideer i dag at man bare blir redd

Viktig tror jeg det er å ha et sted på jord hvor man trekke ned gardina og være seg selv i fred og ro gjerne med litt natur på verandaen Jeg tror litt på kontemplasjon hvor man måtte finne det

Et svært grantre kan gi meg den følels med noen duer som kokler fungerer sånn for meg da det minner meg om et sted jeg hentet krefter i barndommen før de voksne gjennomførte et stort oppbrudd Dvs vi skiftet bosted mao flyttet

Gjest Maggie55
Skrevet

Tror ingenting er håpløst helt

Vi mennesker møtes ofte på grensen til hyggelig samvær i blant Det vil alltid være et need to know tror jeg for menneskene trenger hverandre De suger sjelden noe av eget bryst

Så lenge man har helsa går ting sånn tålelig synes nå jeg

Men jeg tror man kan stole på sine nærmeste hvis man har noen og er så heldig

Iallefall at de innerst inne ønsker en kun et godt liv

Men med menneskene tror jeg det er slik at vi ofte oppfører oss slik vi tror er det vanlige i vår regeransegruppe Dvs "egen om Rome be AS romans"

Mange forblir "skuespillere"hele livet fordi deres innerste kanskje er for sært og spesielt

Ingen er bare feilfrie tror jeg

Mange er redde for et strengt straffesystem

Husker mennesker som riktignok var justisministere under andre tider som brakte inn så mye bra i normer og menneskekunnskap

Men rettsregler og egne kunnskaper bør man også kunne stole på og demokratiet bør man kunne stole på i aller beste forstand

Det vil alltid være noe man kan stole på håper jeg dyrt og inderlig for alle både mennesker og dyr og natur og hva som måtte være

Men ting er vanskelig som i eventyret hvor trollene blåste syv lange kalde vinder

Men de fleste eventyr ender heldigvis godt

Skrevet
11 timer siden, Athena86 skrev:

Jeg har ingen tillit til systemet lenger. dpsen altså. Har ikke hatt noen god relasjon til min nåværende behandler før inntil nylig men føler at hab skal bruke alle rundt meg for å teste meg og sammensverge mot meg. sverte meg. problemstillinga mi ble snudd på hodet da jeg fikk han og jeg trodde at det jeg ikke fikk fortalt min forrige behandler og utreder at det skulle gå greit å snakke om og ta ting med han som ble nåværende behandler men det ble ikke sånn. og alkoholbiten hang han seg opp i. alkohol begynte jeg med i voksen alder. Orker ikke brette ut alt som har gått feil. siste året etter at jeg fikk min nåværende behandler. Men har vært mye overlatt til meg selv både i forhold til nav, arbeid, arbeidssøking og dps. Har familien på østlandet og bor i trondheim.

Har siste halvåret siden i ferien i juli vært veldig sliten og nede. begynner å komme meg nå. slutta selvfølgelig med seroquel og i det siste har behandleren min oppdaga dette og sa det til veiledern min på nav under siste møte vi hadde før jul at jeg tok ikke medisin min som avtalt.

Merker jo selvfølgelig at det er dette jeg har fått svi for. Innser at jeg må holde meg på matta. Jeg vil jo ikke ha det slik jeg har hatt det. Pga ustabil personlighetsforstyrrelse som tydeligvis kom sterkere fram under min nåværende behandler som jeg ikke har noen god relasjon til.

Har ikke gått til han siden før jul. Han har ønska meg velkommen tilbake hvis det er noe, og jeg vil jo gjerne egentlig stole på han. Håper han ikke har sittet i den stillingen han har for f. For å ødelegge for andre og godte seg selv.

Det her kan bli uendelig langt. Tips og råd mottas med stor takk.

En positiv ting er at jeg har startet i steps/emosjonsregulerings gruppe som i gruppeterapi.

Hva med fact team? Der tror de på alt du sier, selv om de tolker det som psykose. Og du får velge selv hvilke medisiner som passer. Du er på en måte din egen psykiater, det er du som styrer og bestemmer over dem. Du vet selv hva som er best, men disse støtter deg i alt du gjør. De er sendt fra himmelen, du har fri vilje. 

Skrevet
On 21.1.2017 at 5:18 PM, stjernestøv said:

Hva med fact team? Der tror de på alt du sier, selv om de tolker det som psykose. Og du får velge selv hvilke medisiner som passer. Du er på en måte din egen psykiater, det er du som styrer og bestemmer over dem. Du vet selv hva som er best, men disse støtter deg i alt du gjør. De er sendt fra himmelen, du har fri vilje. 

Kan være.. Behandleren min har ønska meg velkommen tilbake når jeg føler for det... Er bare redd for at han vil se ned på meg hvis jeg gjør det. Eller om det bare er min egen stolthet som sier det... Skal til indivdual behandleren min i morgen på dagenheten (ikke primær behandler)..

Skrevet

Har fastlegen og selvfølgelig hvis det skulle være noe

Skrevet
2 minutter siden, Athena86 skrev:

Kan være.. Behandleren min har ønska meg velkommen tilbake når jeg føler for det... Er bare redd for at han vil se ned på meg hvis jeg gjør det. Eller om det bare er min egen stolthet som sier det... Skal til indivdual behandleren min i morgen på dagenheten (ikke primær behandler)..

Tror ikke han ser ned på deg for det, det er styrke å ta imot hjelp. Lykke til!

Skrevet
On 22.1.2017 at 6:07 PM, stjernestøv said:

Tror ikke han ser ned på deg for det, det er styrke å ta imot hjelp. Lykke til!

Ja klar over det. Prøver samtidig å tenke ut om det er ting jeg selv kan gjøre og hva. Hvor langt kan jeg tøye strikken før det ikke går mer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...