Andreaswell Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Hei Bruker Vival 5mg ved behov, og slik jeg har forstått det kan man fortsatt kjøre bil om man ikke overskrider 10mg i døgndose? Bruker nå Fontex i tillegg, men den har vel ingen innvirkning. Jeg spør fordi hvert eneste apotek jeg har vært hos sier at det ikke er lov å kjøre bil før 8 timer etter inntak av 5mg Vival. Så hva er rett? 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 32 minutter siden, Master skrev: Hei Bruker Vival 5mg ved behov, og slik jeg har forstått det kan man fortsatt kjøre bil om man ikke overskrider 10mg i døgndose? Bruker nå Fontex i tillegg, men den har vel ingen innvirkning. Jeg spør fordi hvert eneste apotek jeg har vært hos sier at det ikke er lov å kjøre bil før 8 timer etter inntak av 5mg Vival. Så hva er rett? Jeg kan også ta 5 mg Vival ved behov og har fått beskjed av legen at jeg må vente 8 timer med å kjøre. 0 Siter
Andreaswell Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Skrevet 21. januar 2017 7 minutter siden, emilie321 skrev: Jeg kan også ta 5 mg Vival ved behov og har fått beskjed av legen at jeg må vente 8 timer med å kjøre. Så det gjelder kun ved faste doser at man kan kjøre bil på maks 10mg i døgnet? http://nhi.no/livsstil/livsstil/forerkort-og-sykdom/forerkort-og-b-preparater-35928.html?page=3 0 Siter
emilie321 Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 3 timer siden, Master skrev: Så det gjelder kun ved faste doser at man kan kjøre bil på maks 10mg i døgnet? http://nhi.no/livsstil/livsstil/forerkort-og-sykdom/forerkort-og-b-preparater-35928.html?page=3 Det vet jeg ikke, men kan tenke meg at det stemmer. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. januar 2017 Skrevet 21. januar 2017 Jeg tolker også reglene slik. For fast bruk er det en døgngrense på 10 mg. For engangsdosering er det en karantenetid på 8 timer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.