Gå til innhold

Nei, jeg klarer det ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Liten40 skrev:

Følte en forskjell. Men det var kanskje alt rotet der jeg hoppa over doser og så plutselig tok. Og da syntes jeg zeldox var sterkere. Kanskje jeg hadde mer mat i magen. 

Man kan reagere forskjellig på "like" medisiner for de har ikke nødvendigvis de samme hjelpestoffene.

Gjest Liten40
Skrevet
Akkurat nå, Trine skrev:

Hahaha...kjenner til det, å finne nye rutiner hele tiden. Har du forsøkt sentralstimulerende? Jeg tar Strattera, de har ikke mye effekt på meg, men mer enn andre medisiner ihvertfall. Du kan begynne på dem med engang dersom du har råd til å legge ut. Når du har fått søknaden godkjent så kan du søke om å få tilbakebetalt. De er ganske dyre ja. Om du trapper forsiktig opp så er det ikke noe slitsomt å teste ut Strattera. Den skal kun tas en gang daglig og du kan spise eller ikke spise, alt etter hva du føler for selv ;) Men man må gå på dem lenge før man vet om de har effekt.

Jeg får ikke sentralstimulerende siden jeg har psykosesykdom, og de er visst veldig potente og kan gi psykose som bivirkning. Men kunne kanskje tenkt meg å prøve Strattera siden det er det eneste jeg får lov til og selv om visstnok ap også skal kunne hjelpe på adhd hjelper det mest på hyperaktiviteten og milliontankene. Bare litt på konsentrasjon og bittelitt på organisering. 

Skrevet
2 minutter siden, Liten40 skrev:

Jeg får ikke sentralstimulerende siden jeg har psykosesykdom, og de er visst veldig potente og kan gi psykose som bivirkning. Men kunne kanskje tenkt meg å prøve Strattera siden det er det eneste jeg får lov til og selv om visstnok ap også skal kunne hjelpe på adhd hjelper det mest på hyperaktiviteten og milliontankene. Bare litt på konsentrasjon og bittelitt på organisering. 

Du kan jo kanskje ta både zeldox og strattera (dersom de kan kombineres). Nå får ikke alle like lett bivirkninger som meg, men etter hva jeg har lest andre skrive om strattera så tenker jeg at fler burde ha en langsom opptrapping. Felleskatalogen sier 40 mg i en uke, deretter 80 mg. Jeg begynte på 25 mg i et par uker, deretter 40 mg, 50 mg, 60 mg og 80 mg. Brukte sikkert et par mnd på det. Da merket jeg ikke annet enn at jeg ble ganske trøtt og fikk litt redusert matlyst ved de første opptrappingene. Det gikk ganske fort over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...