Gå til innhold

NHD: fra cipralex til brintillix. Mer angst ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har betydelig mer angst nå etter å ha gått direkte over fra cipralex til brintillix. Økende dag for dag . Har brukt brintillix to uker, enda bare en oppstartbivirkning ?. Har en ganske utfordrende hverdag og dette året har væt tøfft . Har vært " beskyttet " av Cipralexen på en måte. Hodet har vært i en slags tåke og ikke helt klart å ta tak i følelsene . Føler meg nå plutselig veldig " hudløs" i møte med alt jeg har klart å holde unna . Er det fordi brintillixen ikke " demper" tankene like mye?. 

Anonymkode: c6614...184

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Overveiende sannsynlig er det et overgangsfenomen.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Overveiende sannsynlig er det et overgangsfenomen.

Takk for svar. Det er jo en trøst. 

Skrevet (endret)

Enten virket Cipralex på angst og Brintellix gjør ikke det.

Eller så virker Brintellix bedre, bare at visse reseptorer har litt "panikk" fordi de blir stimulert av serotonin og Brintellix

Eller så må du ha en høyere dose Brintellix som følge av pkt 1. 

Fasit får du om et par-tre uker. Hold ut! Jeg tipper på pkt 2. 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Enten virket Cipralex på angst og Brintellix gjør ikke det.

Eller så virker Brintellix bedre, bare at visse reseptorer har litt "panikk" fordi de blir stimulert av serotonin og Brintellix

Eller så må du ha en høyere dose Brintellix som følge av pkt 1. 

Fasit får du om et par-tre uker. Hold ut! Jeg tipper på pkt 2. 

Takk . Begynnte å lure på om jeg måtte velge mellom å ha klare tanker med angst eller veldig avflatet uten angst.  .

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk . Begynnte å lure på om jeg måtte velge mellom å ha klare tanker med angst eller veldig avflatet uten angst.  .

Man blir som regel mindre avflatet av Brintellix enn av Cipralex. Brintellix kan være en veldig fin medisin mot angst. 

Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Man blir som regel mindre avflatet av Brintellix enn av Cipralex. Brintellix kan være en veldig fin medisin mot angst. 

Jeg byttet fra Cipralex til Brintellix sist sommer og kan skrive under på at det stemmer (på meg) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...