Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PSTD. Sluttet på SSRI for tre år siden. Fungerer fint. Merker ingen forskjell. Har igjen trilafon, som jeg i sin tid fikk (20 år siden) når jeg levde med en mann som ikke var snill med meg. Slet mye med en indre smerte da. Nå er det 14 år siden skilsmissen. Barna har blitt store og livet har falt til ro. Jeg har gått til psykolog å fått bearbeidet ekteskapet mitt og føler vel jeg har bedre kontroll på livet. Det går litt opp og ned med, men det gjør det jo for alle. 

Nå har jeg lyst til å prøve meg uten Trilafon. Livet er totalt endret siden jeg startet på tablettene og og jeg har også utslag på leverprøver nå uten at jeg vet tall på det. Legen sa bare verdiene var forhøyet.

Jeg lurer på om Trilafon har en effekt på PTSD eller om det bare er jeg som er redd for å miste en "krykke". 

Jeg lurer også på hvordan i så fall seponere. Jeg tar en sprøyte en gang pr mnd tilsvarende 8 mg om dagen. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Reduser dosen med 25% i neste sprøyte. Hvis det går bra, ta nye 25% om 3 mnd osv.

Jeg antar at du ikke har vært psykotisk.

Skrevet
Akkurat nå, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Reduser dosen med 25% i neste sprøyte. Hvis det går bra, ta nye 25% om 3 mnd osv.

Jeg antar at du ikke har vært psykotisk.

Jeg har aldri vært psykotisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...