Gå til innhold

NHD: Psykodynamisk Psykoterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på en ting. Kan jeg gå til Psykodynamisk psykoterapeut når jeg tidligere har en schizofreni-diagnose? Diagnosen er gått ganske mye i remisjon.

Jeg er ganske velfungerende i hverdagen, er i full jobb, og er ferdig utredet for noen år tilbake.

Er det da trygt for meg å gå til noen som tilbyr denne type behandling?

Mann 46 år

Anonymkode: 2884f...d1f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er det du ønsker å oppnå?

Psykodynamisk terapi i 2017 omfatter så mye. Alt fra klassisk psykoanalyse, som jeg sterkt advarer mot for deg, til fokuserte korttidsterapier basert på psykodynamisk teori. Det siste kan være noe for deg, men jeg må være forsiktig fordi jeg ikke vet noe om ded, sykehistorie og dine ressurser. Dessuten vet jeg som sagt ikke hva du ønsker å oppnå med terapien.

Skrevet

Hei.

Jeg ønsker med terapien å vedlikeholde min psykiske helse. Jeg har fått råd fra et annet hold nå at jeg heller bør velge en vanlig autorisert psykolog, så da tror jeg at jeg følger denne anbefalingen.

Takk for svar.

Anonymkode: 2884f...d1f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...