Gå til innhold

Skiftarbeid (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipolar og jobber som vikar i helsevesenet (fast vikariat). Skjønner nå at det absolutt ikke er noe for meg å jobbe skift. Kvelder er ok, men skifte fra kveld til dag er helt håpløst da det blir for lite søvn. Jeg har sagt ifra til arbeidsgiver som har løst noe av problemet ved å plukke enkelte vakter bort fra turnusen min slik at stillingsprosenten blir lavere, noe som er svært ugusnstig når det gjelder min økonomi. I tillegg står det fortsatt noen vakter igjen av det slaget jeg sliter med fordi "turnusen bare er sånn", og da må jeg selv ta ansvar for å bytte disse vaktene med andre - noe jeg føler er svært stressende. Summa summarum har jeg nå kommet frem til at jeg må finne meg en annen jobb som passer bedre for meg, men jobber vokser ikke på trær, i alle fall ikke når man har passert 50 og i tillegg er bipolar. Føler meg helt opprådd om dagen. Bruker masse energi på å "grue" meg til disse vaktene som jeg vet blir helt jævlig. Jeg prøver selvfølgelig å finne meg noe annet å gjøre, men jeg har et problem som helst burde vært løst her og nå. Vet rett og slett ikke om jeg orker på ha det sånn mer

Det verste er at jeg hadde fast jobb for litt over et år siden som jeg sa opp på en svært dårlig dag i forbindelse med en begynnende depresjon for litt over et år siden og gjorde meg selvfølgelgelig uvenner med sjefen i samme slengen. Jeg VET at jeg kan klare å være i fast jobb hvis ting er mer fast og forutsigbart, men det jeg holder på med nå, vet jeg kommer til å stoppe av seg selv i nær framtd. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 40605...c43

Skrevet

Jeg ville snakket med fastlegen om legeerklæring. Jeg skulle få det i noenlunde samme situasjon (men det ordnet seg med arb.giver så det var ikke nødvendig likevel).

Gjest Maggie55
Skrevet

Kjenner meg mye igjen men fra et heldøgns sentralbord også fra et sykehus en sommer med mulighet for fortsettelse for meg lenge siden noe jeg valgte bort da spiseproblemer mine bare ble for stor til for meg å takle der og da

Ønsker ikke være politisk men tenker at politikerne burde stikke fingeren umerkede enn jorda og ikke lave så autoritære systemer

Men jeg ser jo at ting er ikke så lett bestandig under harde prioriteringer Man burde tenke gulrot mer enn pisk overfor institusjonene tror nå jeg og trykt lovverk av hensyn til samfunnsmessig sikkerhet og beredskap

Men jeg ser også at der alltid vil være en økonomisk bit ved alt

Det er stor konkurranse i alt hele tid og arbeidskraft og menneskelige faktorer blir alltid ofte eneste og salderingspostenMen med store bokstaver så dessverre

Vi makter ikke alltid å dra lasset sammen

Interssekonfliktene og profesjonskampene blir bare skarpere og skarper

Selv er jeg i sonen ufaglært i så mye og står jo også nå helt uten jobb men kom mirakuløst i siste sekund under ventelønnsordningeØnker deg lykke til med solidaritet

Beklager skrivefeil som jeg mener har mye med dårlig IKT apparat å gjøre Mye vi ikke vet om mennesker og roboter føler jeg bare

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...