Gå til innhold

Skiftarbeid (igjen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bipolar og jobber som vikar i helsevesenet (fast vikariat). Skjønner nå at det absolutt ikke er noe for meg å jobbe skift. Kvelder er ok, men skifte fra kveld til dag er helt håpløst da det blir for lite søvn. Jeg har sagt ifra til arbeidsgiver som har løst noe av problemet ved å plukke enkelte vakter bort fra turnusen min slik at stillingsprosenten blir lavere, noe som er svært ugusnstig når det gjelder min økonomi. I tillegg står det fortsatt noen vakter igjen av det slaget jeg sliter med fordi "turnusen bare er sånn", og da må jeg selv ta ansvar for å bytte disse vaktene med andre - noe jeg føler er svært stressende. Summa summarum har jeg nå kommet frem til at jeg må finne meg en annen jobb som passer bedre for meg, men jobber vokser ikke på trær, i alle fall ikke når man har passert 50 og i tillegg er bipolar. Føler meg helt opprådd om dagen. Bruker masse energi på å "grue" meg til disse vaktene som jeg vet blir helt jævlig. Jeg prøver selvfølgelig å finne meg noe annet å gjøre, men jeg har et problem som helst burde vært løst her og nå. Vet rett og slett ikke om jeg orker på ha det sånn mer

Det verste er at jeg hadde fast jobb for litt over et år siden som jeg sa opp på en svært dårlig dag i forbindelse med en begynnende depresjon for litt over et år siden og gjorde meg selvfølgelgelig uvenner med sjefen i samme slengen. Jeg VET at jeg kan klare å være i fast jobb hvis ting er mer fast og forutsigbart, men det jeg holder på med nå, vet jeg kommer til å stoppe av seg selv i nær framtd. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 40605...c43

Skrevet

Jeg ville snakket med fastlegen om legeerklæring. Jeg skulle få det i noenlunde samme situasjon (men det ordnet seg med arb.giver så det var ikke nødvendig likevel).

Gjest Maggie55
Skrevet