Gå til innhold

NHD/xeplion

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå lager du en stor sak ut av ingenting.

?

Skrevet
31 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo spør. Men psykiateren var veldig tydelig på at det var dagsenteret som hadde med dette å gjøre,men det er jo flere sykepleiere der. Fikk vel henne fordi hun er kontakten min. Sa jeg var ambivalent til dette. "Dette har du vel snakket med din sykepleier om" sa hun. Hun er så arrogant, det er som om hun ikke vil ha noe med meg å gjøre. 

Jeg er litt enig i at du ikke skal lage en sak ut av så lite. Det viktige å holde fast på her er at du får tatt medisinen. Opplevelsen rundt det er ikke så vesentlig i det store bildet. Det er gjort på et blunk å sette en sprøyte i skinka uansett hvem det er som setter den.

Skrevet
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Tenk deg om.  Det kom blod på rompa. Det er det hele. 

Hvorfor nøre opp under angsten ? Blir oppgitt over enkelte svar her. 

Det kom blod nedover hele buksen min, godt den var svart. Det sa hun selv og. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det kom blod nedover hele buksen min, godt den var svart. Det sa hun selv og. 

Ja, det er jeg  enig i at det var godt den var svart :)

Skrevet
2 minutter siden, tilstede skrev:

Jeg er litt enig i at du ikke skal lage en sak ut av så lite. Det viktige å holde fast på her er at du får tatt medisinen. Opplevelsen rundt det er ikke så vesentlig i det store bildet. Det er gjort på et blunk å sette en sprøyte i skinka uansett hvem det er som setter den.

Men hva om medisinen også rant ut? Neivel, får droppe det. Tenker på andre ting og i dag, det er bare det. Det er for mye å tenke på. 

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, det er jeg  enig i at det var godt den var svart :)

Ok :)

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Men hva om medisinen også rant ut? Neivel, får droppe det. Tenker på andre ting og i dag, det er bare det. Det er for mye å tenke på. 

Tror ikke du skal bekymre deg for det. Du er sikkert ikke den første hun  setter en slik sprøyte på. Og som nhd sa er dette med blodet noe som av og til skjer. Spør om du kan få ta den i armen neste gang. Og etter hvert må du ta den bare en gang i mnd,

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Medisinen rant ikke ut, du kan slappe helt av. 

Skrevet
1 minutt siden, tilstede skrev:

Tror ikke du skal bekymre deg for det. Du er sikkert ikke den første hun  setter en slik sprøyte på. Og som nhd sa er dette med blodet noe som av og til skjer. Spør om du kan få ta den i armen neste gang. Og etter hvert må du ta den bare en gang i mnd,

Men hun foretrakk jo rumpen, herregud. Får sørge for å ha svart bukse neste gang og, jeg overlever. 

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Medisinen rant ikke ut, du kan slappe helt av. 

Ok, det var da godt å høre. Bare å vente på virkning da. 

Skrevet

Ok, det var da godt å høre. Bare å vente på virkning da. 

Nei, ikke bare gå å vente, nå må du finne litt andre ting å fylle hodet ditt med :-) 

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Nei, ikke bare gå å vente, nå må du finne litt andre ting å fylle hodet ditt med :-) 

Ok. Det var en liten krise i familien i natt,tror virkelig bror min trenger hjelp. Er det noen som trenger ap er det han + tilsyn. Men jeg har skaffet han hjelp så mange ganger før, det nytter ikke. Hva gjør jeg? Gir faen? Han er jo voksen, men et barn i hodet. 

Skrevet

Ok. Det var en liten krise i familien i natt,tror virkelig bror min trenger hjelp. Er det noen som trenger ap er det han + tilsyn. Men jeg har skaffet han hjelp så mange ganger før, det nytter ikke. Hva gjør jeg? Gir faen? Han er jo voksen, men et barn i hodet. 

Det høres leit ut. Du har forsøkt nok, kan du oppmuntre ham til å ringe fastlegen? evt spørre din bror om du kan kontakte hans fastlege på hans vegne. Dersom din bror er relativt dårlig bør du strengt tatt bare ringe fastlegen selv og be om råd/hjelp.

Skrevet

Hei Stjernestøv!

Velkommen i gjengen...blandt de av oss som får depot! Det var jo som utgjort at nettopp du skulle være uheldig med den første injeksjonen i dag. Det unnet jeg deg virkelig ikke. Jeg forstår godt at du syntes dette var litt skremmende, litt kjipt og at du begynte å stusse litt over kompetansen.

Selv opplevde jeg som deg og være litt engstelig over den første, ja faktisk _de_ første injeksjonene. Det var en veldig uvandt situasjon, faktisk annerledes enn å få en vaksinasjon eller B12-sprøyte. Jeg opplevde det som skumlere og mer "invaderende" på et vis. Det var liksom et fremmed stoff som skulle forandre/bedre hele meg, hele min personlighet, mine tanker og følelser. Ja, noe helt annet enn en BCG-sprøyte. I tillegg tenkte jeg mye på at dette skulle være lenge i kroppen, og tenkte: hva hvis jeg ikke tåler dette. Ja for det tar jo lang tid før det er ute av kroppen igjen.

Vel Stjernestøv, du må tilskrive andres undring her inne over at du er ekstra opptatt av dette pluss det med blodet at andre ikke har vært i dine sko. Det er lett å stå utenfor å tro at man vet hvordan det er. Men du får tilskrive det et engasjement og kanskje et forsøk på å roe deg. At andre ønsker å si noe sånt som at du må se fremover og ikke tenke for mye på det som gikk galt kan tolkes som en form for omsorg. Ja kombinasjonen i dag var realt uflaks; et lite arbeidsuhell fra sykepleier og da en litt i overkant engstelig og spent pasient *s*. Det er lov og være redd. Jeg tror jeg kan forestille meg hva dette med injeksjonene kan bety for deg etter så mange mislykkede forsøk på å finne en medikasjon som du kan leve godt med. 

Jeg håper for deg at dette blir bra. La oss krysse fingrene for det! Og, så går du og vasker buksen din så lenge!

Ha en fin kveld der du er!

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Det høres leit ut. Du har forsøkt nok, kan du oppmuntre ham til å ringe fastlegen? evt spørre din bror om du kan kontakte hans fastlege på hans vegne. Dersom din bror er relativt dårlig bør du strengt tatt bare ringe fastlegen selv og be om råd/hjelp.

Å har gjort det før, fikk han til psykolog, fikk kontakt til han på dagsenteret, fikk han innlagt. Måtte ofte ringe legevakta da han bodde under oss, han klikket fullstendig. Flere ganger holdt han på å sette fyr på huset, jeg var redd. I natt tok hans hus fyr og jeg er redd han har gjort det selv, lå bare på sykehuset med røykforgiftning til i ettermiddag. Hvorfor skal alltid jeg ordne opp? Har ringt rundt for sønnen min og i dag, men det gjør jeg med glede. Men bror min...jaja jeg syns synd på han. Nå må han bo hos foreldrene, og de er også slitne av alt tullet hans. Og sier man ifra begynner han å grine, føler meg maktesløs. 

Skrevet

Å har gjort det før, fikk han til psykolog, fikk kontakt til han på dagsenteret, fikk han innlagt. Måtte ofte ringe legevakta da han bodde under oss, han klikket fullstendig. Flere ganger holdt han på å sette fyr på huset, jeg var redd. I natt tok hans hus fyr og jeg er redd han har gjort det selv, lå bare på sykehuset med røykforgiftning til i ettermiddag. Hvorfor skal alltid jeg ordne opp? Har ringt rundt for sønnen min og i dag, men det gjør jeg med glede. Men bror min...jaja jeg syns synd på han. Nå må han bo hos foreldrene, og de er også slitne av alt tullet hans. Og sier man ifra begynner han å grine, føler meg maktesløs. 

Uff, dette var ille. Jeg ville konferert med fastlegen stjernestøv, du og dine foreldre kan ikke ta ansvaret for ham, det blir for mye å bære. 

Skrevet
8 minutter siden, bibben skrev:

Hei Stjernestøv!

Velkommen i gjengen...blandt de av oss som får depot! Det var jo som utgjort at nettopp du skulle være uheldig med den første injeksjonen i dag. Det unnet jeg deg virkelig ikke. Jeg forstår godt at du syntes dette var litt skremmende, litt kjipt og at du begynte å stusse litt over kompetansen.

Selv opplevde jeg som deg og være litt engstelig over den første, ja faktisk _de_ første injeksjonene. Det var en veldig uvandt situasjon, faktisk annerledes enn å få en vaksinasjon eller B12-sprøyte. Jeg opplevde det som skumlere og mer "invaderende" på et vis. Det var liksom et fremmed stoff som skulle forandre/bedre hele meg, hele min personlighet, mine tanker og følelser. Ja, noe helt annet enn en BCG-sprøyte. I tillegg tenkte jeg mye på at dette skulle være lenge i kroppen, og tenkte: hva hvis jeg ikke tåler dette. Ja for det tar jo lang tid før det er ute av kroppen igjen.

Vel Stjernestøv, du må tilskrive andres undring her inne over at du er ekstra opptatt av dette pluss det med blodet at andre ikke har vært i dine sko. Det er lett å stå utenfor å tro at man vet hvordan det er. Men du får tilskrive det et engasjement og kanskje et forsøk på å roe deg. At andre ønsker å si noe sånt som at du må se fremover og ikke tenke for mye på det som gikk galt kan tolkes som en form for omsorg. Ja kombinasjonen i dag var realt uflaks; et lite arbeidsuhell fra sykepleier og da en litt i overkant engstelig og spent pasient *s*. Det er lov og være redd. Jeg tror jeg kan forestille meg hva dette med injeksjonene kan bety for deg etter så mange mislykkede forsøk på å finne en medikasjon som du kan leve godt med. 

Jeg håper for deg at dette blir bra. La oss krysse fingrene for det! Og, så går du og vasker buksen din så lenge!

Ha en fin kveld der du er!

Hei!

Jo takk for det, og takk for forståelse :)

Er jo ambivalent til dette og mange tanker går gjennom hodet, hvem blir jeg nå? Men hvem vet? Kanskje når det åndelige forsvinner blir jeg i bedre stand til å hjelpe andre. Det åndelige er vel min flukt fra en kaotisk virkelighet, men den er ikke alltid så god...altså den åndelige dimensjonen. Det har begynt å skremme meg og hva det gjør med meg, får heller bare bli en annen. 

Buksen går jeg med enda, får nytte i morgen. Den er jo svart ;) 

Takk og ha en fin kveld der og!

Skrevet
5 minutter siden, XbellaX skrev:

Uff, dette var ille. Jeg ville konferert med fastlegen stjernestøv, du og dine foreldre kan ikke ta ansvaret for ham, det blir for mye å bære. 

Ja men det er jo ingenting som feiler han...ifølge han! Han er verre en meg og har null sykdomsinnsikt,lurer alle i hjelpeapparatet trill rundt. Så noen ganger lurer jeg på om alt er et spill, men det kan det jo ikke være. Mine foreldre er gamle og slitne, min far kom hit i dag og var så fortvilet. De fikk fire unger med store problemer, syns så synd på dem. Vil hjelpe dem og,hjalp mor min til psykolog en gang. Men hun gikk bare noen ganger. Gud vet hvor lenge de må ha han der nå, og han forventer full losji uten å betale et øre. Hans hus er det et stort hull i gulvet i og full i røykskader. Kan ikke ha han her, min samboer tåler han ikke. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Kan vel ikke dø av dette? Er så stressa nå. Verden er gal. 

Det er helt ufarlig. Det verste som kan skje er at du fikk bittelitt mindre medisin enn du skulle ha, samt at du må vaske buksa di.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er helt ufarlig. Det verste som kan skje er at du fikk bittelitt mindre medisin enn du skulle ha, samt at du må vaske buksa di.

Ok :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...