Gå til innhold

NHD-Kan man ta zyprexa sammen med zeldox?

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40
Skrevet

Jeg gjorde det i går, for å få litt ro og sove. Men er det farlig?

Bare 2,5 mg eller 5 mg....

Og kan man få angst av zeldox etter flere uker? Angst av bytte fra ziprasidone til zeldox?

Alt er rot.

Zeldox 60 mg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke farlig å kombinere.

Så må jeg svare på noe litt videre: Noen har lett for å forklare enhver endring i symptomer med medisiner. De fleste (alle?) lidelser har svingende symptomer. Noen dager/uker har en mer angst/tankekjør/depresjon/ett eller annet, og andre dager/uker er det færre symptomer. Slik er det med medisin, og slik er det uten medisin. Ikke alt må tilskrives medisinen.

Ziprasidone og Zeldox skal være samme medisin. Erfaring tilsier at det kan oppstå forskjeller i virkning mellom orginalen og kopipreparatene, men dette skal vanligvis ikke være vesentlige forskjeller.

Skrevet
15 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, det er ikke farlig å kombinere.

Så må jeg svare på noe litt videre: Noen har lett for å forklare enhver endring i symptomer med medisiner. De fleste (alle?) lidelser har svingende symptomer. Noen dager/uker har en med angst/tankekjør/depresjon/ett eller annet, og andre dager/uker er det færre symptomer. Slik er det med medisin, og slik er det uten medisin. Ikke alt må tilskrives medisinen.

Ziprasidone og Zeldox skal være samme medisin. Erfaring tilsier at det kan oppstå forskjeller i virkning mellom orginalen og kopipreparatene, men dette ska vanligvis ikke være vesentlige forskjeller.

Nå er ikke jeg trådstarter men må bare få si at det første du skrev her trengte jeg virkelig å få vite ! 

Anonymkode: da533...b34

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...