Gå til innhold

Bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misteneker en av mine aller nærmeste for å ha bipolar lidelse. Egentlig har han ADHD-diagnose. Går jevnlig til timer på DPS, men der fokuserer de mest på hans rusproblemer. Men .. han ruser seg bare i perioder. Nå ha han nettopp hatt en episode. Først begynte det med at han var svært oppstemt, blid og energisk. Behandleren på DPS sendte ham avgårde for å ta urinprøve da hun trodde han var ruset. Det var han ikke. Dette eskalerte i løpet av noen uker og endte med en skikkelig runde på "kjøret". Han drakk og ruset seg på amfetamin, rivotril, alkohol og sannsynligvis alt han kom over. I løpet av siste uke har han turnert rundt på hele østlandet, ringt til arbeidsgiver og avgitt tre forskjellige forklaringer på at han ikke har vært på jobb, vært hos legen og sykemeldt seg og rotet bort sykmeldingen. 

Alt dette etter en lengre periode der han bare murte seg inne, satt på rommet med gardinene for og spilte dataspill, sluttet å spise. han sier han har så dårlig matlyst i disse periodene at han brekker seg når han prøver å få i seg noe.  Må nevne at undertegnede har bipolar lidelse ...

Anonymkode: 46509...a3c

Skrevet

Først skriver du 

"Misteneker en av mine aller nærmeste for å ha bipolar lidelse"

deretter 

"Må nevne at undertegnede har bipolar lidelse ..."

Anonymkode: 77440...255

Skrevet

Høres ut som bipolar lidelse 

Anonymkode: 77440...255

Skrevet

Det lukter bipolar ja. Rus, ADHD og bipolar forekommer ofte sammen. Jeg synes det er rart at DPS ikke har fanget opp disse symptomene - jeg synes det høres ut som nær et skolebokeksempel. Ville tatt kontakt med hans behandler og lagt fram min bekymring om dette var meg. Har også bipolar selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...