Gå til innhold

Seroquel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om dere kan svare på over hvor lang tid det er forsvarlig å trappe ned Seroquel? Min situasjon er at jeg har brukt tre mnd på å trappe ned 200mg(veldig lang tid!) og har da 150mg igjen å trappe ned. Jeg har blitt bedre og bedre psykisk etter hvert som jeg har trappet ned så det er jo veldig bra, men jeg sliter så mye med fysiske symptomer, kan skrive en hel side om alle. Problemet er at jeg nå ikke har psykiater da jeg jeg har en pause i behandlingen pga bytte av behandlingssted, har ikke time før om en mnd. Jeg er veldig mye dårlig og kjenner at kroppen er veldig sliten fysisk etter tre mnd med disse symptomene. Det jeg lurer på er om jeg kan gå ned de siste 150mg på to uker så jeg blir ferdig og får dette ut av kroppen fortest mulig. Jeg KAN bare ikke gå flere mnd til med å ha det slik for da risikerer jeg å bli psykisk dårligere igjen hvis jeg får lite søvn, med alle mine symptomer og at jeg går på sparebluss hele tiden. Jeg vil heller være dårligere i to uker det enn gå som dette i flere mnd til, det er selvpining og jeg tenker at det er forsvarlig å trappe ned raskere siden det går rett vei psykisk. Jeg kan jo også kjøpe noe *' sove på'  på apoteket akkurat mens det holder på som verst for det blir nok verre enn det er nå hvis jeg intensiverer nedtrappingen. Hva tenker dere? Dette var en lang melding men begynner å bli desperat!

Anonymkode: 8f050...0fd

Skrevet

Rent farmakologisk er det vel ikke en medisin som krever langsom nedtrapping. Du gjør nok lurt i å skrive noe om behandlingsdiagnose for at NHD skal kunne svare deg på en god måte. Seroquel brukes mot mye.

Jeg trapper ned Seroquel selv nå. Har gått fra 400 mg til 50 mg på tre uker. Ingen problem. De siste 50 meg beholder jeg inntil videre for søvnen sin del.

Skrevet (endret)

Ok, tusen takk for svar! Må man skrive spesifikt til NHD eller skal han svare direkte på forumet? Pleier det å ta lang tid før NHD svarer?

Endret av Trettifire
Skrevet
1 time siden, Trettifire skrev:

Ok, tusen takk for svar! Må man skrive spesifikt til NHD eller skal han svare direkte på forumet? Pleier det å ta lang tid før NHD svarer?

Han er jevnlig innom forumet, men velger selv hvilke spørsmål han svarer på.

Skrevet

Du har glemt en vesentlig detalj i spørsmålet ditt: Hvorfor bruker du Seroquel? Diagnose? Andre medisiner du bruker?

Nye brukere pleier så godt som alltid å få svar fra NHD. Men du har postet anonymt. Da mister du "nykommerfordelen"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...