Gå til innhold

Kan sorg gå over i likegyldighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag tatt et veldig vanskelig valg, som har krevd mye energi, bekymring og tvil den siste tiden. Det har blitt mange tårer, vanskelige følelser og søvnløse netter, men nå som valget endelig er tatt føler jeg meg bare helt tom innvendig. Er dette normalt? Det som gjør meg så forvirret er at selv om valget nå er tatt, har det ikke blitt gjennomført enda - det skjer først i starten av neste uke. Vil jeg få tilbake sorgfølelsen når dagen kommer, eller har jeg blitt "likegyldig, følelsesløs og kald innvendig"?

Anonymkode: 69fd5...7db

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har i dag tatt et veldig vanskelig valg, som har krevd mye energi, bekymring og tvil den siste tiden. Det har blitt mange tårer, vanskelige følelser og søvnløse netter, men nå som valget endelig er tatt føler jeg meg bare helt tom innvendig. Er dette normalt? Det som gjør meg så forvirret er at selv om valget nå er tatt, har det ikke blitt gjennomført enda - det skjer først i starten av neste uke. Vil jeg få tilbake sorgfølelsen når dagen kommer, eller har jeg blitt "likegyldig, følelsesløs og kald innvendig"?

Hva kjenner du sorg over? Er det et tap av noe/noen, eller er det en normal reaksjon på en vanskelig situasjon?

Endret av XbellaX
Skrevet

Jeg kjenner sorg over både tapet av noe som har vært en stor del av livet mitt og tapet av noen som har betydd veldig mye for meg i mange år. Det er vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke føler noe nå - hvorfor jeg er så likegyldig og "tom innvendig"... Vil følelsene mine komme tilbake? Er det en normal reaksjon på et vanskelig valg og en vanskelig situasjon? Har vært så mange tårer og søvnløse netter fram til i går - men nå føler jeg meg bare nummen og følelsesløs.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner sorg over både tapet av noe som har vært en stor del av livet mitt og tapet av noen som har betydd veldig mye for meg i mange år. Det er vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke føler noe nå - hvorfor jeg er så likegyldig og "tom innvendig"... Vil følelsene mine komme tilbake? Er det en normal reaksjon på et vanskelig valg og en vanskelig situasjon? Har vært så mange tårer og søvnløse netter fram til i går - men nå føler jeg meg bare nummen og følelsesløs.

Det er vanlig å gå ut og inn av sorg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...