Gå til innhold

Stå opp sent, legge seg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, Kayia said:

Hvorvidt du bruker hele dagen til å stirre i veggen eller ikke er opp til deg selv. Det er ingen som tvinger deg til å sitte inne istedefor å gå en tur foreksempel. Hva med å gå til  biblioteket og lån deg en bok foreksempel? Da får du både aktivisert hodet og kroppen :)

Pleier å gå tur, men det er snakk om f.eks. 36 timer, blir litt vanskelig å fylle så lang tid.. Og bøker etc, det klaerr jeg ikke fokusere på da. Kan ikke kjøre noen steder. Hjernen min klarer ingenting når det er sånn.

Anonymkode: 68fbc...8fc

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du ikke "fyller" dagen med noe i noen dager, så er ikke det et poeng. Poenget (det avgjørende for hvordan det gå med folk i livet) er at du er i stand til å ta på deg en ulempe i dag for å oppnå en fordel i morgen.

Skrevet
1 minute ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Om du ikke "fyller" dagen med noe i noen dager, så er ikke det et poeng. Poenget (det avgjørende for hvordan det gå med folk i livet) er at du er i stand til å ta på deg en ulempe i dag for å oppnå en fordel i morgen.

Har jeg sagt at jeg ikke "fyller" dagen med noe i noen dager? Det jeg sier er hva som skjer uten søvn! Les det som skrives, og ikke bare tipp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"blir litt vanskelig å fylle så lang tid. "

Skrevet
13 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

"blir litt vanskelig å fylle så lang tid. "

Ja, det er 36 timer man skal fylle med noe, når man er utslitt kroppslig og så ufokusert at man ikke kan kjøre bil eller lese eller noe som helst. Poenget var vel å "fylle" tiden med noe slik at man ikke bare stirret i veggen.

Skrevet

Nei, jeg har ikke skjønt poenget, men det er fordi "poengene" baserer seg på at man kan kjøre bil, lese og være sosial på en arbeidsplass.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke skjønt poenget, men det er fordi "poengene" baserer seg på at man kan kjøre bil, lese og være sosial på en arbeidsplass.

Da er vel konklusjonen at du ikke ønsker å forstå.

Skrevet
2 minutes ago, Xtra said:

Vel det er en konklusjon du har kommet frem til basert på at alle har likt behov for søvn. Men det er et åpenbart feilpremiss, og følgelig er din konklusjon bare svada.

Skrevet
4 minutter siden, Xtra skrev:

Det virker kanskje for 1%, dette tiltaket. For resten, blir de presset inn i ting de ikke er klare for, og de vil dermed slutte å søke hjelp i det hele tatt. Da blir løsningen kanskje rusmidler og verre livsstil.

Dette er blått lederskap, la de som er sterke nok klare seg, og ugresset må bare dø ut. Behandler mennesker som ting, ikke som levende vesener.

Det er jo ikke jobb nok til de som vil jobbe en gang!! Så skal man bare presse folk til å en meningsløs jobbjakt, som bare fører til økt stress hos mennesker som overhodet ikke takler dette presset.

Anonymkode: 40eec...878

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel det er en konklusjon du har kommet frem til basert på at alle har likt behov for søvn. Men det er et åpenbart feilpremiss, og følgelig er din konklusjon bare svada.

?

Søvnbehovet var ikke temaet her, så vidt jeg kan se, det dreide seg snarere om å ikke få sove når man ønsket.

Skrevet
Just now, Xtra said:

?

Søvnbehovet var ikke temaet her, så vidt jeg kan se, det dreide seg snarere om å ikke få sove når man ønsket.

Det dreier seg om at man har slikt behov for søvn slik at det ikke går an å fylle f.eks. 36 timer med noe annet enn å glo i veggen. Noe man kom frem til at var nødvendig for å få en normal søvnrytme.

Skrevet

Hjernen blir helt ødelagt. Men det er vel for vanskelig å forstå.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjernen blir helt ødelagt. Men det er vel for vanskelig å forstå.

Ja, det blir en litt annen og større problemstilling, her forsøkte flere kun å avhjelpe problemet med å ikke få sove når du ønsket. Jeg vet godt at det ikke er lett.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at hvis man står opp sent, så får man bare lyst til å legge seg igjen? Med "sent" mener jeg ikke 10-11, men sånn 13-14-15.

Trolig at man har et innholdsløst liv.

Anonymkode: 9b7ee...0ee

Skrevet
45 minutes ago, Xtra said:

Ja, det blir en litt annen og større problemstilling, her forsøkte flere kun å avhjelpe problemet med å ikke få sove når du ønsket. Jeg vet godt at det ikke er lett.

Mulig det henger sammen.

Skrevet
26 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette ble litt av en dag.

For en dag.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke "normale" folk vet hvor, rett og slett forstår, hvor vanskelig det er å fylle dagene med noe "fornuftig" når man ikke har noe "må" gjøre, ingen jobb, og ikke noe nettverk. Den ene dagen er prikk lik den andre år ut og år inn. Er det rart man blir deprimert?

Anonymkode: cb9d9...85c

Skrevet

Jeg har behov for mye søvn og min døgnrytme er ca. slik: Jeg legger meg hver kveld rundt kl. 23 og sover til rundt kl. 7, bruker vekkeklokke. Så en gang i løpet av dagen så sover jeg 1-2 timer. Legger meg så igjen kl. 23, men hvis jeg for eksempel sover 4 timer på dagen så får jeg ikke sove kl. 23, da kan klokken bli både 2 og 3 før jeg sovner. Jeg kan droppe å sove på dagen i et par dager, men da blir jeg utrolig sliten og uvirksom. Enkelte dager så kunne jeg tenkt meg å holde sengen, men vet det ikke er bra.

Har heldigvis klart å finne en rytme som passer for meg akkurat nå slik at jeg klarer å ha et "liv". Må bare legge til at mine diagnoser er ptsd og depresjon.

Anonymkode: c41bc...ad0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...