Gå til innhold

Bipolar 1 og uutholdelige menssmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene. Har hatt veldig sterke menssmerter siden jeg først fikk mensen som 11-åring, men kun noen timer første menstruasjonsdag. De siste få månedene har menssmertene blitt enda verre. Og det varer i to dager nå. Smertene er så utrolig intense. Livmora, eggstokkene og lårene helt til inne i knærne gjør vondt. Jeg kan spy av smerte, bli svimmel, få migrene, spiser ikke, og ligger bare og vrir meg i senga. Gråter mye. Får ikke sove i et eneste sekund mens det holder på. Paracet og Paralgin Forte har INGEN effekt. Kunne like gjerne tatt en flourtablett. Før hjalp varmeflaske ganske godt, nå gjør det ikke det lenger. Andre smertestillende skal man jo liksom ikke ta sammen med litium (tar 83mg x2 pr. dag). Er det noe annet jeg kan ta likevel, som ikke ødelegger nyrene. Jeg holder jo ut dette, men samtidig er det fristene å slippe 2 døgn med suffering i måneden.

Anonymkode: 389bc...ba2

Skrevet

Jeg ville tatt ibux hvis jeg var deg.

det kan fint kombineres med litium to dager i mnd.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i slutten av 20-årene. Har hatt veldig sterke menssmerter siden jeg først fikk mensen som 11-åring, men kun noen timer første menstruasjonsdag. De siste få månedene har menssmertene blitt enda verre. Og det varer i to dager nå. Smertene er så utrolig intense. Livmora, eggstokkene og lårene helt til inne i knærne gjør vondt. Jeg kan spy av smerte, bli svimmel, få migrene, spiser ikke, og ligger bare og vrir meg i senga. Gråter mye. Får ikke sove i et eneste sekund mens det holder på. Paracet og Paralgin Forte har INGEN effekt. Kunne like gjerne tatt en flourtablett. Før hjalp varmeflaske ganske godt, nå gjør det ikke det lenger. Andre smertestillende skal man jo liksom ikke ta sammen med litium (tar 83mg x2 pr. dag). Er det noe annet jeg kan ta likevel, som ikke ødelegger nyrene. Jeg holder jo ut dette, men samtidig er det fristene å slippe 2 døgn med suffering i måneden.

Anonymkode: 389bc...ba2

Kan du ikke snakke med legen din om resept på skikkelige menssmertetabletter som cataflam. Selv tar jeg 50 mg cataflam noen ganger om dagen når jeg har smerter og hadde aldri klart meg med bare ibux. Paralgin forte hjelper ikke noe godt mot menssmerter synes jeg. Naproxen eller cataflam. 

Jeg vet ikke om du kan ta dette med litium, men det vet legen din og kanskje du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...