Gå til innhold

NHD - takk for tipset ditt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til NHD,

Jeg skriver til deg for å takke deg for boktipset du ga for noen tid siden. Det gjelder boken "Tilbake til nåtid".
Boken treffer meg på en total måte. Jeg er så lettet over å kjenne igjen og å lære så mye om årsaker og muligheter for å få kontroll på alt det som har plaget meg det meste av livet. 
Jeg gråter en del i ren lettelse over å se at dette er fenomen som heter noe og som er naturlig gitt de omstendigheter som har skapt alt det vanskelige. Jeg kjenner på en bølge av aksept i dag. Jeg forstår at jeg har handlet så godt jeg har kunnet i faresituasjonene og at det jeg gjorde og måten jeg reagerte på var riktig og naturlig. Jeg får en slags fornemmelse av at det kanskje ikke er noe galt med meg allikevel. Jeg prøver å akseptere.
Det står at det kan være en sammenheng mellom k-ptsd og psykoselidelse og jeg skjønner fornuften bak dissosiasjon og det å forsvinne ut i rommet. De fysiske plagene og de kognitive problemene er helt vanlige og forståelige i lys av denne kunnskapen. 
Jeg begynte å lese boken i går. Jeg prøver å følge øvelsene etterhvert som jeg leser. Jeg får en del sterke opplevelser men prøver å kjenne at jeg er her nå. Jeg må imidlertid innrømme at jeg blir veldig lei meg nå fordi jeg skjønner hvordan alt henger sammen. Det er som om jeg ser hele livsløpet og forstår at nå at psykdommen kunne vært unngått hvis de traumatiske hendelsene ikke hadde funnet sted. Jeg kjenner på en slags tapsfølelse.
Men nå skal jeg prøve å fokusere på at jeg kan få det godt i fremtiden og at jeg kan redusere symptomene som har plaget meg til nå. Det er en lettelse at det er mulig.
Jeg håper andre her inne kan få like stort utbytte av boken som det jeg føler nå. Takk igjen :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...