Gå til innhold

Hvorfor brukes ikke ritalin for andre psykiske sykdommer enn adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet svaret på dette? Det gis jo til relativt unge barn, så det må være begrensa hvor farlig det er. Og fungerer jo utmerket for mange andre psykiske sykdommer. Jeg har selv tatt ritalin et par ganger og fått enormt bra effekt. Føler meg ikke rusa, bare rolig og mer konsentrert og våken. Det er en livredder når depresjonen og angsten tar over og sliter meg ut. Har prøvd det meste, men ingenting har vært så virkningsfult og hatt så få bivirkninger.

Hvorfor brukes ikke dette til depresjon/angst? Er det noen god grunn, utover at det kan misbrukes? For det at noe har misbrukspotensialet er jo ikke egentlig et (godt) argument for at mennesker som trenger det for å fungere ikke skal få tilgang til det.

Anonymkode: cf5fa...5c2

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor brukes ikke dette til depresjon/angst?

Kanskje fordi angst og depresjon er vanlige bivirkninger på Ritalin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...