AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 Trenger sårt hjelp, da jeg lurer på om jeg er påvei inn i en hypomanisk fase. Sliter med angst, depresjon og hallusinasjoner (visuelle og auditive). Har vært syk i ca 2 år, og det har vært ganske stabilt. Har hatt perioder hvor ting har vært bedre, men ikke lange perioder, og det har ikke vært slik at jeg eller andre har mistenkt hypomani. Helt normalt ok, før det etterhvert går tilbake til depresjon igjen. Har i de siste 3 døgnene opplevd å stå opp med et halvveis smil på munnen, hvor jeg normalt sett har pleid å stått opp med selvmordstanker og hallusinasjoner. Har tidligere trøstespist masse drittmat og vært nærmest sengeliggende, men spiser nå god og sunn mat, samt at jeg går masse tur og trener. Føler meg generelt sett bedre. Forhøyet selvtillit og selvbilde. Får ikke sove, men er ikke pga negative tanker, sitter å skriver og leser, ser filmer og planlegger måltider og gøyale planer til dagene og ukene fremover. Pleier som regel å daffe rundt i huset eller ligge i sengen, selv i mine "litt bedre" faser, men har aldri følt meg så bra som jeg gjør nå på utrolig lenge. Vil ikke legge meg fordi gleder meg sånn til alt og ingenting! Har en bestemor med bipolar lidelse og vet derfor litt om dette, og da en venninne begynte å snakke om mani (ikke relatert til meg) så begynte jeg å lure... Virker det som om at dette kanskje er hypomani? Eller er jeg bare i en veldig god periode? Skal starte på medisiner for depresjon til uken, men vurderer å bare la det ligge fordi jeg kjenner virkelig ikke behovet nå! Har null angst og null selvmordstanker! Anonymkode: c9964...9df 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. februar 2017 Skrevet 2. februar 2017 Jeg forstår tanken, men ut fra det du skriver er det tvilsomt om dette er en hypomani. Men det du forteller bør med i vurderingen om du evt skal begynne med medisiner. Bl.a. må det vurderes om du heller bør forsøke stemningsstabiliserende enn antidepressiva. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.