Gå til innhold

Går ikke ned i vekt!

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

hei! jeg er en jente på 27, som er 173 høy og veier 85 kg.

Jeg trenger gå ned i vekt. Min idelavekt er 72, og der trives jeg virkelig.

De siste to ukene har jeg spist enormt sunt, samt byttet ut middagene med Noka-dietten.

Har kun gått ned 1 kg på to uker! det er jeg IKKE fornøyd med.

Hva gjør jeg galt? Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan gå ned i vekt på en sunn og bra måte?

Ps. Jeg trener to ganger i uken (spinning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gedo1365380169

Det er den s\unneste måten å gå ned i vekt på slik du gjør.

Gå ned lite i uken over tid, da kommer ikke kiloene så fort tilbake.

Trening er og bra.

Jeg går ned i vekt på den usunne måten i følge mange.

Jeg går på cambridge kuren og har gått ned 5 kg på to uker.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Det er den s\unneste måten å gå ned i vekt på slik du gjør.

Gå ned lite i uken over tid, da kommer ikke kiloene så fort tilbake.

Trening er og bra.

Jeg går ned i vekt på den usunne måten i følge mange.

Jeg går på cambridge kuren og har gått ned 5 kg på to uker.'

Jeg har tidligere gått på Cambridge. Gikk ned ti kilo på en måned. det er ganske bra!

Hvordan syns du det fungerer? er det ikke tøft å bare gå på det pulver-greiene og suppene? jeg syns det var utrolig hardt! men det hjalp.

Forøvrig tror jeg nok du har rett. Man legger senere på seg igjen om man går sent ned...

Lykke til uansett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel regne med at det tar litt tid.

Kanskje du spiser for lite ?

Kanskje du ikke spiser riktig mat ?

Kan være at du bygger muskler - har du trent lenge eller bare i to uker ?

Du bør også kanskje trene litt mer kondisjon - gå lange turer . Det er litt avhengig av hvordan du trener spinning - skal du forbrenne mest fett må du ikke trene max men hode det på et mer jevnt ikke for høyt nivå. Langkjøringene er best da som varer litt lenger med lavere intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Man må vel regne med at det tar litt tid.

Kanskje du spiser for lite ?

Kanskje du ikke spiser riktig mat ?

Kan være at du bygger muskler - har du trent lenge eller bare i to uker ?

Du bør også kanskje trene litt mer kondisjon - gå lange turer . Det er litt avhengig av hvordan du trener spinning - skal du forbrenne mest fett må du ikke trene max men hode det på et mer jevnt ikke for høyt nivå. Langkjøringene er best da som varer litt lenger med lavere intensitet.

Takk for svar! Jeg har kun trent disse to ukene. Og jeg har på to uker gått inn 4 cm på magen. Så det merkes jo, men vekten er altså kunn ned EN kilo, og det ergrer meg!

Jeg spiser veldig sunt.

Middagen er jo et 250-kaloriers inntak (Noka).

Frokost: Et par skiver med ost

Lunsj: Det samme (eller annet magert pålegg)

Kveld: Et knekkebrød eller to.

Mellommåltid: Gulrøtter, litt frukt etc.

Hva gjør jeg galt? Fatter det ikke....men jeg går bare ikke noe særlig ned altså :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gedo1365380169

Jeg har tidligere gått på Cambridge. Gikk ned ti kilo på en måned. det er ganske bra!

Hvordan syns du det fungerer? er det ikke tøft å bare gå på det pulver-greiene og suppene? jeg syns det var utrolig hardt! men det hjalp.

Forøvrig tror jeg nok du har rett. Man legger senere på seg igjen om man går sent ned...

Jo jeg synes det er hardt.

Ikke fullt så mye nå som i begynnelsen, men merker at det ligger et sug etter mat der hele tiden.

Men har jeg kommet så langt, skal jeg klare å fortsette også.

Hadde meg en utskeielse i helgen(planlagt)

da bestilte vi pizza og koste oss, og en sjokolade smakte godt også.

For øvrig har jeg spist en nutrilett-sjokolade noen ganger i stedenfor to poser en dag.

Men da merker jeg at jeg blir mer sulten, for da får jeg ikke lov til å ta meg en pose senere på dagen( kan være psykisk og :-)sikkert det )

Takk for lykkeønskningene og lykke til til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0,5 - 1 kg i uken er det anbefalte! Erfaringer viser at om man går ned for fort og mye, kommer kiloene desto fortere tilbake - for de aller fleste! Dette fordi et altfor lavt kalori-inntak (som fører til raskt vekttap) ødelegger forbrenningen. Når man så begynner å spise normal mengde vanlig mat igjen, er forbrenningen så ute å kjøre at den ikke klarer å henge med, og dermed er kiloene på vei PÅ igjen...

Små måltider ofte (4-5 måltider inkl mellommål, med 3-4 timers mellomrom) er det ideelle for å holde forbrenningen oppe! Spiser du for sjeldent og for lite går forbrenningen ned på sparebluss - og tviholder på det den får av næring/energi...

Trener du i tillegg, og får mer muskler, vil du få ytterligere økt forbrenning, også de timene du ikke trener!

Se http://www.greteroede.no/hvaspiservi/ for tips om hvordan en normal dagsmeny for kvinner (eller menn) som slanker seg kan se ut.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har kun trent disse to ukene. Og jeg har på to uker gått inn 4 cm på magen. Så det merkes jo, men vekten er altså kunn ned EN kilo, og det ergrer meg!

Jeg spiser veldig sunt.

Hva gjør jeg galt? Fatter det ikke....men jeg går bare ikke noe særlig ned altså :-/

Da er det definitivt treninga som har skylda ! Du må jo heller se på målbåndet enn antall kilo. 4 cm er da ganske mye.

Når det gjelder meny har jeg ikke veldig god peiling. Du spiser jo hvertfall ikke for mye. Spis mye fisk , rent kjøtt og grønnsaker. Ikke for mye brødmat sier mange. Står mange fine tips hvis du ser på tidligere innlegg her.

Og som Gedo sier - det er det langsiktige som teller . Det nytter ikke med noen ukers knallhard kur for så å gå tilbake til gamle vaner. TRor også det er viktig å kunne unne seg litt goder underveis. Er jo også mye sunn mat som er god .Trening/bevegelse er kjempeviktig - nesten det mest viktige vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

0,5 - 1 kg i uken er det anbefalte! Erfaringer viser at om man går ned for fort og mye, kommer kiloene desto fortere tilbake - for de aller fleste! Dette fordi et altfor lavt kalori-inntak (som fører til raskt vekttap) ødelegger forbrenningen. Når man så begynner å spise normal mengde vanlig mat igjen, er forbrenningen så ute å kjøre at den ikke klarer å henge med, og dermed er kiloene på vei PÅ igjen...

Små måltider ofte (4-5 måltider inkl mellommål, med 3-4 timers mellomrom) er det ideelle for å holde forbrenningen oppe! Spiser du for sjeldent og for lite går forbrenningen ned på sparebluss - og tviholder på det den får av næring/energi...

Trener du i tillegg, og får mer muskler, vil du få ytterligere økt forbrenning, også de timene du ikke trener!

Se http://www.greteroede.no/hvaspiservi/ for tips om hvordan en normal dagsmeny for kvinner (eller menn) som slanker seg kan se ut.

Lykke til! :-)

Oi, nå lærte jeg litt! Takk! :-)

Det er helt tydlig at jeg har spist for lite, tror jeg. Sparebluss høres det ut som jeg er på, ja. Jeg har nemlig tenkt at "jo mindre jeg spiser, dess mer går jeg ned - og dess fortere!". Det er tydligvis helt feil, det...

Jaja, takk for tips.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser veldig sunt.

Muskler veier mer enn fett - så når du går inn i cm - hva betyr det da hva vekta viser? Du må faktisk regne med å gå opp eller at vekta står stille i perioder, før den går ned - fordi du trener mer og bygger mer muskler!

Lag heller en liste/tabell hvor du fører opp målene rundt livet og andre strategiske steder, og så måler du deg og veier deg KUN en gang pr. uke, og kan følge den positive utviklingen - om enn ikke så mye i kilo som du skulle ønske, så ser du det svart på hvitt at centimeterne krymper uke for uke! :-)

Du blir lekrere, fastere i fisken, sterkere og sunnere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Da er det definitivt treninga som har skylda ! Du må jo heller se på målbåndet enn antall kilo. 4 cm er da ganske mye.

Når det gjelder meny har jeg ikke veldig god peiling. Du spiser jo hvertfall ikke for mye. Spis mye fisk , rent kjøtt og grønnsaker. Ikke for mye brødmat sier mange. Står mange fine tips hvis du ser på tidligere innlegg her.

Og som Gedo sier - det er det langsiktige som teller . Det nytter ikke med noen ukers knallhard kur for så å gå tilbake til gamle vaner. TRor også det er viktig å kunne unne seg litt goder underveis. Er jo også mye sunn mat som er god .Trening/bevegelse er kjempeviktig - nesten det mest viktige vil jeg si.

Takk for svar igjen, men vet du ghvorfor man ikke skal spise for mye brødmat? jeg digger det jo, og hiver innpå med brød...

Tror jeg starter en ny tråd om det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå lærte jeg litt! Takk! :-)

Det er helt tydlig at jeg har spist for lite, tror jeg. Sparebluss høres det ut som jeg er på, ja. Jeg har nemlig tenkt at "jo mindre jeg spiser, dess mer går jeg ned - og dess fortere!". Det er tydligvis helt feil, det...

Jaja, takk for tips.:)

Pass på å få i deg nok grønnsaker! :-)

Grønt (paprika, agurk, tomat osv. som pynt på brødskiva oppå mager ost, skinke også videre), salat til lunsj (ved siden av ei brødskive f.x.), salat eller wok-grønnsaker, brokkoli og lignende til middagen. Grønnsakene skal utgjøre halve tallerkenen, poteter/ris/pasta 1/4 tallerken og kjøtt 1/4 (eller mindre). Faktisk kan du spise så mye grønnsaker du vil, med noen få unntak. Mais, erter og noen få andre jeg ikke kommer på i farten bør du ikke spise ubegrenset av, men tomat, paprika, løk, salat osv er helt greit! :-) Grønnsaker med dipp er jo godt! Kjøp Rømmekolle istedenfor lettrømme (rømmekolle = 10% fett, lettrømme = 20%!!!)

Les på pakningen, kalori- og fett-innholdet står oppført. Står det f.x. 16 g fett pr 100 g vare er dette det samme som 16% fett i produktet.

Mindre smør, saus og dressing - eller i det minste magrere alternativer, sjysaus på pose er greit, tomatsaus på glass til pasta likeså, og uncle ben's sweet & sour og lignende er lavkalori og lettvint! Renskåret svinekjøtt (skjær bort synlig fett), kylling (uten skinn), karbonadedeig fremfor kjøttdeig (max 6% fett istedenfor 14% - like godt!) - og fisk! Yoghurt-dressing er magrere enn de vanlige dressingene, eller du kan lage selv.

Bestill dagens middagstips pr mail fra Grete Roede - print ut oppskriftene etter hvert, så får du en billig og fin middags-kokebok! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei,

1 kg på 2 uker bør du være kjempefornøyd med. Dersom du kan fortsette den jevne nedgangen, vil du mye lettere kunne stabilisere vekta der du ønsker. Jo fortere du går ned, jo fortere går du opp igjen. Husk også at etter kun 2 uker er det vanlig å ikke se noe forskjell i det hele tatt, så hele 1 kg er veldig bra!

Husk også at selv om du slanker deg, må du ikke sulte deg. Lavt inntak av kalorier fører til lav forbrenning, som igjen fører til at du legger veldig lett på deg. Langvarig vekttap skjer ved å spise et sunt kosthold som gir nok kalorier og næringsstoffer samtidig som man sørger for å få mosjon. I tillegg trenger man en stor porsjon tålmodighet. Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slankere

Hei!

Jeg har slanket meg siden 1/1 og har gått ned 8 kg.

Jeg har spist 2-3 knekkebrød med magert pålegg til frokost, det samme til lunsj, vanlig middag med familien ( bare litt mindre enn dem og litt mer grønnsaker enn vanlig ) og en kopp lett-kakao og ofte en pose riskjeks med sjokoladesmak til kvelds. Jeg har sånt søtbehov og dette dekker det. Hele dagen kan jeg glede meg til riskjeksen på kvelden. Tipper det ligger på 1200-1400 kcal i matinntak hver dag.

I tillegg har jeg syklet 30 minutter hver dag.

Jeg har satt meg små mål og har til nå klart å nå disse.

Jeg skal hvertfall fortsette på denne måten så lenge jeg klarer, har nemlig endel kg til å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei!

Jeg har slanket meg siden 1/1 og har gått ned 8 kg.

Jeg har spist 2-3 knekkebrød med magert pålegg til frokost, det samme til lunsj, vanlig middag med familien ( bare litt mindre enn dem og litt mer grønnsaker enn vanlig ) og en kopp lett-kakao og ofte en pose riskjeks med sjokoladesmak til kvelds. Jeg har sånt søtbehov og dette dekker det. Hele dagen kan jeg glede meg til riskjeksen på kvelden. Tipper det ligger på 1200-1400 kcal i matinntak hver dag.

I tillegg har jeg syklet 30 minutter hver dag.

Jeg har satt meg små mål og har til nå klart å nå disse.

Jeg skal hvertfall fortsette på denne måten så lenge jeg klarer, har nemlig endel kg til å gå ned.

Oi, har du gått ned 8 kg på 24 dager? Det er bra, det! :-)Men for meg hørtes dette lite ut. Knekkebrødene er greit nok, til frokost og lunsj, og middagen også - men spiser du ingen mellomåltider? Og hvor mabge kaolrier er det i en pose riskjeks, da?

Høres ikke ut som 1200 kalorier dette...

Men mener du altså at ca 1200 kalorier om dagen fører til vektnedgang så lenge man trener litt i tillegg?

Jeg har jo hatt et inntak på ca 1000-1100 kalorier pr dag, men likevel ikke gått ned. Har trent også! :-/

Lurer på hva dette kommer av...

Uansett, så flink du er! Lykke til videre,da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...